پوشش زنده ۵۶ مسابقه از ۶۴ بازی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

مدیر شبکه رادیویی ورزش از پوشش زنده جام جهانی ۲۰۲۲ قطر همراه با گزارش‌های اختصاصی و برپایی جایزه ملی تولیدات رادیویی کوتاه خبر داد.

پوشش زنده ۵۶ مسابقه از ۶۴ بازی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

با نزدیک شدن به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تب فوتبال در کشور داغ می‌شود. صدها میلیون نفر در سراسر دنیا کم‌کم خود را آماده پیگیری بزرگ‌ترین رقابت فوتبال جهان می‌کنند. در ایران نیز بسیاری از مردم منتظر شروع شدن جام جهانی هستند تا بتوانند از آخرین اخبار پیرامون تیم‌های حاضر و به خصوص تیم ملی ایران مطلع شوند. شبکه رادیویی ورزش هم تلاش و برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای انعکاس و ارائه این رویداد کرده است.

البته رادیو ورزش با برنامه «جام بیست و دوم» بسیار زودتر به استقبال جام‌جهانی رفته و این برنامه از نیمه دوم تیر ماه امسال به مدت نیم ساعت از 8:30 صبح شروع به کار کرده است.

ارائه آمار و اطلاعات از تاریخچه مسابقات، معرفی تیم¬های حاضر در جام‌جهانی، بررسی اطلاعات فنی و آماری و شرایط صعود 32 تیم شرکت‌کننده، تحلیل بازی‌های تدارکاتی، اطلاعات و اخبار مهم مربوط به این رویداد از رویکردهای اصلی این برنامه است. احمدرضا طاهری تهیه‌کننده و آرش اسدی گویندگی «جام بیست و دوم» را بر عهده دارند.

مهدی آذرمکان مدیر شبکه رادیویی ورزش در آستانه شروع جام‌جهانی از دیگر برنامه‌های شبکه خبر داد و گفت: «صبح و ورزش» به عنوان طلیعه برنامه¬های شبکه به مدت 20 دقیقه روزانه به موضوع جام‌جهانی می‌پردازد. برنامه «هواداری» در روزهای پنجشنبه و «گلخونه» با بخش خبری "از جام‌جهانی چه خبر" به استقبال این رویداد بزرگ می‌رود.

برنامه‌ «به اضافه ورزش» در این مدت به موضوعات پیرامونی این رویداد جهانی می‌پردازد. طراحی لباس تیم ملی، اقدامات فرهنگی در زمان برگزاری مسابقات، چگونگی حضور هواداران در قطر و ترویج فرهنگ صحیح هواداری با تاکید بر انسجام و وحدت ملی از جمله رویکردهای این برنامه به شمار می‌رود.

«خط اول» هم با بخش‌های خبری و حواشی مختلف جام جهانی همراه است. برنامه تخصصی «از فوتبال چه خبر» هم در ایام برگزاری مسابقات در جدول پخش و در فواصل مسابقات به انعکاس اخبار و تحلیل اختصاصی خواهد پرداخت.

در «عصرانه» به صورت روزانه با یک بخش طنز، برنامه «همیشه با ورزش» با تحلیل، نقد و بررسی موضوعات مرتبط با این مسابقات و «باشگاه خبر» با جمع بندی بازی‌ها همراه شنوندگان خواهد بود.

آذرمکان با تاکید بر پخش 56 مسابقه از 64 بازی به صورت زنده گفت: اغلب بازی‌ها را از طریق موج اف ام ردیف 92 مگاهرتز از رادیو ورزش و نرم‌افزار ایرانصدا به صورت زنده پوشش می‌دهیم. البته با شروع مسابقات برنامه های شبکه از ساعت 13 تا 1 بامداد به فراخور زمان پخش این رقابت ها دست کم 12 ساعت ازروز به پخش گزارش، ارائه تحلیل فنی و کارشناسی اختصاص پیدا می‌کند.

آذرمکان در پایان از راه اندازی جایزه ملی تولیدات رادیویی کوتاه برای جام جهانی خبر داد و عنوان کرد: این جایزه ملی با عنوان «تا پای جان برای ایران» به منظور تولید برنامه‌هایی با رویکردی نوآورانه و خلاقانه مبتنی بر توانمندی‌‌های ورزش ایران اسلامی و حضور تیم ملی فوتبال ایران و با هدف همدلی و یک صدایی مردم ایران برگزار می‌شود. این جایزه ملی از دو بخش اصلی و مردمی تشکیل شده است. در بخش اصلی علاقه‌مندان با تولید مینی فیچر، PSA و آنونس و در بخش مردمی تولیداتی همچون پادکست رادیویی، عکس، جمله و شعار هواداری به رقابت می‌پردازند. البته شرکت‌کنندگان می‌توانند فراخوان آن را در تارنمای شبکه رادیویی ورزش مشاهده کنند. 

منبع: برنا
کد مطلب: ۳۶۳۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت