محمدمهدی اسماعیلی:

قبل از توقیف روزنامه «جهان‌صنعت» چندین بار تذکر داده بودیم/ پرونده‌ بازداشتی‌های اخیر حوزه هنر روند خودش را طی کرده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روزنامه جهان صنعت بیش از ۲ بار پرونده‌اش به دادگاه ارسال شده است، بیش از چند بار تذکر کتبی و شفاهی به این روزنامه داده شده است، مدیر مسئول‌اش چندین بار در طول این ماه اخیر به معاونت مطبوعاتی آمد و از ایشان خواهش کردیم تا همکاری کنند.

قبل از توقیف روزنامه «جهان‌صنعت» چندین بار تذکر داده بودیم/ پرونده‌ بازداشتی‌های اخیر حوزه هنر روند خودش را طی کرده است

محمدمهدی اسماعیلی ، درباره توقیف روزنامه جهان‌صنعت و در پاسخ به این سوال که در شرایطی که فرآیند کار رسانه‌های داخلی با محدودیت‌هایی مواجه است و با یک جنگ رسانه‌ای در خارج از کشور مواجه هستیم، آیا نمی‌شد اگر هم مساله‌ای وجود دارد آن را با تذکر پیگیری کنیم، گفت: همین روزنامه‌ای که اشاره می‌کنید بیش از ۲ بار پرونده‌اش به دادگاه ارسال شده است، بیش از چند بار تذکر کتبی و شفاهی به این روزنامه داده شده است، مدیر مسئول‌اش چندین بار در طول این ماه اخیر به معاونت مطبوعاتی آمد و از ایشان خواهش کردیم تا همکاری کنند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که ما در دوره جدید یک مورد هم تعطیلی رسانه‌ها را نداشتیم، خاطرنشان کرد: با این حال اصرار بر توهین داشتند. مثلا شما نگاه کنید در آن مصاحبه چه توهینی به نیروی انتظامی شد، خب این حرف، حرف نادرستی است. این خلاف امنیت ملی است، مگر می‌شود به پلیس چنین اتهامات ناروایی را زد و بر آن اصرار کرد.

وی ادامه داد: شما حق دارید به من بگویید فلانی چرا برای اولین بار چنین کاری را انجام داده‌اید ( توقیف روزنامه) من هم می‌گویم حق با شماست. اما زمانی که بیش از چندین بار با ایشان به صورت حضوری صحبت و تذکر داده شده است، خب همکاری نمی‌شود. 

اسماعیلی افزود: یا همین افرادی که تلاش می‌کنند مدام قانون‌شکنی کنند، من بارها گفته‌ام در مورد کسانی که دچار خطا شده‌اند ما آماده هستیم که کمک کنیم تا مسئله‌شان حل شود. اما زمانی که مرتب تجری به قانون‌شکنی می‌کنند، ما چه باید کنیم؟ این قانون ضعیف و قانون‌گذار ضعیف خودش عاملی برای تشدید می‌شود. حتما کسی نمی‌پسندد یک مجری ضعیف قانون در مملکت حاکم شود که این مجری ضعیف اقتدار نداشته باشد که قانون را اجرا کند. قانون ضمانت اجرایی می‌خواهد، دستگاه حاکمیت وظیفه‌اش اجرای قانون است. 

وی تاکید کرد: باز هم ما نهایت همکاری را داریم و در وزارت‌خانه ستادی را تشکیل داده‌ام برای پیگیری حقوقی امور مربوط به افرادی که احضار و بازداشت شده‌اند.

اسماعیلی درباره این‌که این ستاد برای بازیگرانی است که بازداشت شده‌اند، گفت: فرقی نمی‌کند همه افراد مرتبط با این وزارتخانه را خانواده و اصحاب فرهنگ و هنر می‌دانیم و وظیفه‌مان این است که کمک کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا وزارت ارشاد در جریان بازداشت‌های اخیر بازیگران بوده است، عنوان کرد: این پرونده‌ها روند خودش را طی کرده است، در مراجع قضایی جلو رفته است و جمع‌بندی این بوده پرونده خودش را داشته باشد.

منبع: ایلنا
کد مطلب: ۳۶۴۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت