خبرنگار آمریکایی در قطر درگذشت

خبرنگار ورزشی آمریکایی «گرانت وال» که برای پوشش جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر حضور داشت، درگذشت.

خبرنگار آمریکایی در قطر درگذشت

این خبرنگار با سابقه که برای پوشش خبری جام‌جهانی در قطر حضور داشت، در سن ۴۸ سالگی درگذشت.

گرانت وال به عنوان یکی از معتبرترین روزنامه‌نگاران فوتبال کشور آمریکا شناخته می‌شود، به عنوان یک تحلیلگر برای شبکه CBS Sports در جام جهانی قطر فعالیت می‌کرد اوایل این هفته اعلام کرده بود که پس از احساس ناخوشی به یک مرکز پزشکی محلی مراجعه کرده است.

گرانت نوشته‌ بود: سرماخوردگی در ۱۰ روز گذشته در شب بازی ایالات متحده و هلند به چیزی شدیدتر تبدیل شد و می‌توانستم احساس کنم قسمت بالای سینه‌ام سطح جدیدی از فشار و ناراحتی را حس می‌کند. تست کووید منفی بود. آنها به من یک دوره آنتی بیوتیک و مقداری شربت سرفه سنگین دادند، و من چند ساعت بعد حالم کمی بهتر شد».

با این حال پس از چند روز جمعه شب و در جریان بازی آرژانتین و هلند، او در محوطه مطبوعاتی غش کرد و اندکی بعد تیم پزشکی درگذشت وی را تایید کردند.

فدراسیون فوتبال آمریکا در بیانیه‌ای در واکنش به مرگ این روزنامه‌نگار اعلام کرد: «علاقه گرانت به فوتبال و تعهد برای ارتقای جایگاه خود در چشم‌انداز ورزشی ما، نقش مهمی در کمک به جلب علاقه و احترام به بازی زیبای فوتبال داشت. به همین اندازه، اعتقاد گرانت به قدرت فوتبال برای پیشبرد حقوق بشر، الهام‌بخش همه بود و خواهد ماند».

«گرانت وال» پیش از این برای شبکه‌های Fox Sports و NBC Sports کار می‌کرد و همچنین به عنوان تهیه کننده در مستند آمازون «رقبای خوب» که فقط دو هفته پیش عرضه شد، حضور داشت.

او در مجله «Sports Illustrated» کار خود را به عنوان روزنامه‌نگار ورزشی آغاز کرد و پیش از دو دهه در این مجله کار کرد و در سال ۲۰۰۲ آن را ترک کرد. وال چندین بار نگارش مقاله صفحه اصلی این مجله را بر عهد داشت از جمله مقاله فوریه ۲۰۰۲ که آمریکا را با یک ستاره جوان بسکتبال دبیرستانی به نام لبرون جیمز آشنا کرد.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۶۴۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت