بهروز رضوی:خودمان باید به داد خودمان برسیم

بهروز رضوی این روزها همچنان به کار اصلی اش یعنی گویندگی در رادیو مشغول است. او می گوید، پیشنهادهای بسیاری برای کار در شبکه های مختلف ـ چه صدا و چه سیما ـ می شود اما فرصتی برای آنها ندارد. این گوینده باسابقه همچنان از رادیو به عنوان خاستگاه اصلی اش یاد می کند؛ چراکه آغاز کارش در صدا بوده است.

بهروز رضوی:خودمان باید به داد خودمان برسیم

بهروز رضوی در گفت و گویی از فعالیت این روزهایش می گوید و اینکه همچنان بعد از حدود ۳۰ سال، برنامه «کتاب شب» را اجرا می کند. او در این زمینه توضیح می دهد: همچنان در رادیو و با همان برنامه های قدیمی از جمله «کتاب شب» مشغول ام. همچنین برنامه های «گفت و گو با مفاخر ادبیات» و «هنر معاصر» را هم دارم. برای شب یلدا هم در یکی دو شبکه برنامه داشتم؛ از جمله شبکه تهران که حافظ خوانی داشتم و آیتمی به همین منظور ضبط شد و من برای این مناسبت فال حافظ گرفتم.

این گوینده قدیمی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری آداب و سنن ایرانی و برپایی مناسبت هایی از جمله شب یلدا، عنوان می کند: امیدوارم علیرغم همه پیچیدگی ها و مشکلات باز هم با یادآوری رسم و رسوم قدیم و باستانی حال خودمان را بهتر کنیم؛ برای اینکه کسی حال ما را خوب نمی کند و خودمان باید به داد خودمان برسیم. این هم یکی از آموزه هایی است که ممکن است در سایه ی  آن حال خوبی به ما دست بدهد.

بهروز رضوی: خودمان باید به داد خودمان برسیم

وی درباره برنامه «کتاب شب» که در دهه ۷۰ آن را در رادیو تهران آغاز کرد و درباره ی راز ماندگاری این برنامه بعد از حدود ۳۰ سال، می گوید: این برنامه را بعد از سال ۷۰ ، یعنی حدود سال ۷۲ شروع کردم و همچنان ادامه دارد. شاید مخاطب از اجرای من راضی باشد اما اصل ماجرا، به موضوع برنامه که کتاب است، برمی گردد. از طرفی دستمان باز است هر نوع کتابی را هم معرفی می کنیم، هم پیشنهاد می کنیم و هم برای خواندن آن به مخاطب توصیه می کنیم.

این گوینده در پاسخ به پرسشی درباره پیشنهادهای دیگری که برای همکاری به او ارائه می شود، چنین اظهار می کند: پیشنهاد زیاد می شود، منتها وقت ندارم. برنامه های رادیویی را از گذشته داشتم و ترجیح می دهم در رادیو باشم؛ چراکه رادیو خاستگاه من است. شروع کارم در رادیو بوده و در نتیجه با رادیو اُخت شده ام و صمیمی تر هستم.

رضوی در پایان اظهار می کند: اتفاقا در این روزها مجال آن را داریم که بیشتر به کتاب بپردازیم، کتاب بخوانیم و مطالعه کنیم. اگر همه راه ها هم بسته شود، کتاب تنها راهی است که می شود ادامه داد و علاقه مندانه آن را خواند.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۴۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت