از شبکه مستند ببینید؛

حسینیه‌ای که پناه کارتن‌خواب‌ها شد/ خانه‌هایی که نورانی است

مستند «خانه‌های نورانی» با ۲ قسمت جدید از امشب روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

حسینیه‌ای که پناه کارتن‌خواب‌ها شد/ خانه‌هایی که نورانی است

«درودگاه» و «پسرخاله» ۲ قسمت از مجموعه «خانه‌های نورانی» به تهیه‌کنندگی محمدامین نوروزی است که امشب پنجم دی و فردا شب ششم دی ماه از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

در توضیح مستند درودگاه آمده است: «درودگاه، قطعه‌ای از بهشت خدا که در استان بوشهر گسترده شده است. بهشتی سبز که مردمانش سفره رزق و روزی‌شان را هر سال با امامشان؛ حسین (ع) تقسیم می‌کنند. این رزق که از نخل‌های راست قامت گرفته‌اند را در حسینیه اعظم در خانه فخاری خرج باورهایشان می‌کنند. باورهایی از جنس نور که روشنایی راه نسل به نسلشان بوده و خواهد بود.»

همچنین سیدمحمد محمدی سرشت کارگردان «پسرخاله» نیز در توضیح کوتاهی از این مستند بیان کرد: «پسرخاله» روایتی از حسینیه قدیمی حاج قاسم قمی در مشهد است. حسینیه‌ای که خانه حاج قاسم بود و قبل از حاج قاسم منزل یکی از معروف‌ترین وعاظ و علمای وقت بنام حاج مهدی واعظ خراسانی در آن واقع شده بود.

وی عنوان کرد: این حسینیه مأمن و پناه افراد کارتن خواب و بی بضاعت بود و محل رفاقت‌ها و نوکری‌های اصیل و بی‌ریا شد و در آن شهید مرتضی عطایی بارها به دوستان و خانواده‌اش گفته بود شهادتش را از این حسینیه می‌گیرد.

مجموعه «خانه‌های نورانی» به تهیه‌کنندگی محمدامین نوروزی با محور روضه‌های خانگی ساخته شده است و در هر قسمت با یک کارگردان پیش رفته است.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۴۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت