واکنش رئیس صداوسیما به شایعات جابه‌جایی‌اش و دستمزد میلیاردی در تلویزیون

رئیس صداوسیما به پرسش‌هایی درباره یک شایعه مجازی، دستمزد میلیاردی و زمان پخش یک سریال تلویزیونی پاسخ داد.

واکنش رئیس صداوسیما به شایعات جابه‌جایی‌اش و دستمزد میلیاردی در تلویزیون

این روزها درباره صداوسیما و تلویزیون صحبت‌های زیادی می‌شود، روزی درباره دستمزدهای میلیاردی گزارشگران که هنوز هم مورد سؤال برخی است و به‌تازگی جواد خیابانی درباره آن اظهارنظری داشت؛ چند صباح دیگر ماجرای «پناهنده شدن» برادر پیمان جبلی به میان می‌آید و به‌تازگی در فضای توئیتر، تغییر رئیس صداوسیما را گمانه‌زنی کرده‌اند که از چند نفر هم به‌عنوان جایگزین «جبلی» نام برده شد.

 

واکنش به «شایعه تغییر رئیس صداوسیما»

پیمان جبلی در واکنش به این شایعات در فضای مجازی و تغییر رئیس صداوسیما به  خبرنگار تسنیم  گفت: واقعاً ارزشی ندارد به این شایعات واکنش نشان داد، چون اتفاق جدیدی نیستند؛ از روز اولی که آمده‌ایم این شایعات مطرح شده‌اند و به‌انحاء مختلف ادامه دارند، همیشه این بحث‌ها بوده است اما ما کار را با قدرت ادامه می‌دهیم، این حاشیه‌سازی‌ها در برابر آگاهی و عزم تحول‌خواه اصحاب رسانه ملی، کارکرد مؤثری ندارند.

نکته دوم که از رئیس صداوسیما جویا شدیم بحث دستمزد میلیاردی در تلویزیون بود که با بحث گزارشگران جام جهانی و برنامه‌هایشان پیش آمد و هنوز به انواع مختلف ادامه دارد. همان موقع خبرنگار تسنیم از دست‌اندرکاران امر در تلویزیون پیگیری کرد و آنها این نکته را مطرح کردند که "طرح چنین ارقامی درباره دستمزد گزارشگران از بنیان موضوعیتی ندارد و اساساً چنین دستمزدهایی تاکنون به هیچ گزارشگری داده نشده است."

دستمزد میلیاردی در تلویزیون نداریم

رئیس صداوسیما در پاسخ به این سؤال که "درست است از جام جهانی دور شده‌ایم؛ اما بحث دستمزدهای میلیاردی گزارشگران فوتبال کماکان در فضای مجازی دست به دست می‌شود؛ اصلاً ما در تلویزیون دستمزد میلیاردی داریم؟" چنین گفت: اولاً به‌قول شما از جام جهانی عبور کردیم، منتها متأسفانه برخی از حواشی با انگیزه‌های مختلف ادامه پیدا می‌کند. ما چیزی به‌نام دستمزدهای میلیاردی نه‌فقط در برنامه‌های جام جهانی بلکه در هیچ جای تلویزیون نداریم.

وی خاطرنشان کرد: اساساً نرخ پرداخت به مجریان و عوامل برنامه‌ها نرخ مشخصی است که تحت نظارت نهادهای نظارتی، سازمان بازرسی کل کشور است و اساساً ما امکان تخلف نداریم. برنامه‌هایی که در واقع به‌صورت سفارشی به یک مجموعه تولید برنامه سفارش داده می‌شود؛ با یک مجموعه یا یک سازمان و مؤسسه‌ای، قرارداد می‌بندیم و برنامه را به‌صورت آماده از آنها تحویل می‌گیریم و پخش می‌کنیم. 

رئیس صداوسیما ادامه داد: آنجا توافقی که بین مجری و هرکدام از عوامل با آن سازمان و مؤسسه می‌شود در اختیار ما نیست و بین خودشان است و ما پرداختی نداریم. پرداختی که ما داریم در قالب قراردادی برای دریافت برنامه آماده از آن مؤسسه است، اما مبلغی که ما پرداخت می‌کنیم عموماً در قالب همین قواعد آیین‌نامه‌های مصوبی است که داریم.  

سریال «عاشورا» آماده است/ تلویزیون در نوروز و رمضان؟

نکته بعدی بحث سریال‌های نوروزی و رمضان است که این روزها شاهد گمانه‌زنی‌های بسیار در فضای مجازی هستیم، یکی از آنها «عاشورا» نسخه سریالی فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» است که با استقبال بسیاری در سینماهای کشور، روبه‌رو شد.

پیمان جبلی رئیس صداوسیما در پاسخ به سؤالی درباره کنداکتور نوروز و رمضان و گمانه‌هایی که برای پخش سریال «عاشورا» ـ زندگی و زمانه شهید باکری ـ در ایام ماه رمضان وجود دارد، به خبرنگار تسنیم گفت: اولاً تلویزیون در ایام نوروز و رمضان مجموعه‌های جدیدی خواهد داشت و هم بعضی از مجموعه‌های نمایشی که الآن در حال پخش است در ماه مبارک و نوروز هم ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: نکته دوم، سریال عاشورا یکی از آثار واقعاً جذاب، فاخر و ارزشمندی است که تولید شده است و متأسفانه این ایراد در صداوسیما به ما وارد است که برای کارهای ارزشمند و فاخر، خوب هزینه نمی‌کنیم و از آنها بهره‌برداری درستی هم نداریم، در واقع پیوست رسانه‌ای و جدول زمان پخش خوبی درنظر نمی‌گیریم. یکی دو پیشنهاد برای پخش این سریال مطرح شد منتها به‌نظر خود ما رسید که اگر بخواهد با آن مدل روی آنتن برود مثل کارهای روتین پخش می‌شود، جلسات متعددی داشتیم، که متناسب با فضای مناسبتی که حاکم است بهترین زمان را انتخاب کنیم.

جبلی در پاسخ به این سؤال که "آیا زمان مشخصی برای پخش این سریال تعیین شده است؟" افزود: سریال الآن آماده است، اما آنچه مشخص است «عاشورا» در ماه مبارک رمضان پخش نخواهد شد و زمان نمایشِ این سریال، زمان دیگری خواهد بود.

همچنین در فضای مجازی پخش شد که رئیس رسانه ملّی در نامه‌ای از رئیس‌جمهور درخواست توقف فعالیت پلتفرم فیلیمو را داشته است؛ این نکته با اطلاعیه‌ای از سوی ساترا مواجه شد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: مکاتبه رئیس رسانه ملی با رئیس جمهور در جایگاه ایشان به‌عنوان رئیس شورای‌عالی فضای مجازی صورت گرفته و در آن ضمن ارائه گزارش تخلفات این پلتفرم درخواست اقدام قانونی شده است.

منبع: تسنیم
کد مطلب: ۳۶۵۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت