توقیف روزنامه سازندگی | دلیل توقیف اعلام شد

هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه دوشنبه ـ اول اسفند ماه ـ خود روزنامه سازندگی را به استناد تبصره دو ماده (۵) و بند یازده ماده (۶) قانون مطبوعات توقیف کرد.

توقیف روزنامه سازندگی | دلیل توقیف اعلام شد

هفتمین جلسه از نوزدهمین دوره هیات نظارت بر مطبوعات امروز، یکم اسفند ۱۴۰۱ با حضور اعضاء برگزار شد. در این جلسه ضمن بررسی درخواست‌های متقاضیان صدور مجوز رسانه، گزارش تخلفات روزنامه «سازندگی» از حدود مطبوعات موضوع تبصره دو ماده (۵) و بند یازده ماده (۶) قانون مطبوعات مطرح شد.

روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در راستای اعلام نتیجه این جلسه، اعلام کرد: «با توجه به بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و با عنایت به اصرار بر تخلف در درج محتوای خلاف واقع و تشویش اذهان عمومی طی ماه‌های گذشته، هیات نظارت بر مطبوعات رای به توقیف این روزنامه صادر کرد.»

گفته می شود دلیل توقیف این روزنامه تیتر «طغیان گوشت» بود که به موضوع حذف گوشت از  سفره طبقه های کارگر و متوسط به دلیل گرانی پرداخته است. 

باشگاه روزنامه نگاران ایران توقیف روزنامه سازندگی را  «رفتار سیاسی وزارت ارشاد» توصیف کرده و چنین نوشته است: «امروز دو روزنامه سازندگی و صبح نو به موضوع گرانی گوشت پرداخته‌اند. هیأت نظارت بر مطبوعات روزنامه اصلاح‌طلب سازندگی را به استناد مصوبه شورای عالی امنیت ملی، مستوجب توقیف دانست اما به روزنامه اصولگرای صبح نو که نزدیک به محمدباقر قالیباف است، و اتفاقا به همین موضوع پرداخته بود، هیچ اشکالی نگرفت». 

photo_2023-02-20_16-42-12

کد مطلب: ۳۶۵۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت