نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر افتتاح شد/ چه کارگاه‌هایی در «رصتا» برگزار می‌شود؟

آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران «رصتا»، امروز پنجشنبه یازدهم اسفندماه با حضور پیمان جبلی رئیس صداوسیما و سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد.

نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر افتتاح شد/ چه کارگاه‌هایی در «رصتا» برگزار می‌شود؟

آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران «رصتا»، امروز پنجشنبه یازدهم اسفندماه با حضور پیمان جبلی رئیس صداوسیما، سعید مقیسه رئیس سازمان ساترا، حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی صداوسیما و جمعی از مدیران صداوسیما، ساترا و شرکت کنندگان حاضر در نمایشگاه، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد. 

این مراسم با آیاتی از قرآن کریم آغاز شد. در ادامه پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما به همراه سید نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه بازدید کردند و در جمع اهالی رسانه حضور یافتند.

از جمله غرفه‌های حاضر در نخستین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران «رصتا» می‌توان به رسانه اینترنتی تکیه، هیات آنلاین، عماریار، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، باشگاه «توانا» از خبرگزاری فارس، رسانه معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی، هاشور، بانک صدای گویندگان، تلویزیون اینترنتی روستا تی وی، شهر تی وی، آی تی وی، جام جم آنلاین، گپ فیلم، کتابخانه ویدئویی والاوید، رسانه تخصصی ایران آلارم، ارمغان راه طلایی، تیوال، دوبلتون تماشای آنلاین فیلم و انیمیشن با دوبله محلی، تی نما، خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال، نویش، پرتال حمل و نقل-پرتال بازآفرینی شهری، بادصبا، کنسول بازی ابری پلی پاد، بادصبا، سروش رسانه، فانو فیلم، فیلم ناب، طرفداری، ستادخبری، دیجیتون، ایرانسل، هماهنگ، معاونت فضای مجازی، تلویزیون صنعت، استودیو۱، تلویزیون اینترنتی کشاورز پلاس، استودیو۲، معاونت صدا، اینما- سرویس اشتراک ویدئو، آپرا، آنتن و همراه اول اشاره کرد.

نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) از 11 تا 14 بهمن امسال به مدت چهار روز از ساعت ۸ تا ۱۸ در سالن‌های ۷ و ۲۷ نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. بازدید از این رویداد برای عموم مردم آزاد است.

برنامه کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی نخستین نمایشگاه «رصتا»

هم‌زمان با برگزاری نخستین نمایشگاه رصتا طی روزهای یازده تا چهاردهم اسفندماه، شاهد برگزاری هشت نشست تخصصی با همکاری پژوهشکده سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری رسانه خواهیم بود.

بر این اساس در روز نخست (پنجشنبه 11 اسفندماه) بعد از مراسم افتتاحیه از ساعت 14 تا 15:30 نشست «بررسی مسائل و چالش‌های فروشگاه‌های اینترنتی» با حضور دکتر محمدحسن خلعتبری، محمدجواد هادی و مهدی مقیمیان از برگزار خواهد شد. روز جمعه (12 اسفندماه) همزمان با دومین روز نمایشگاه «رصتا» شاهد برگزاری دو نشست تخصصی خواهیم بود.

ابتدا از ساعت 13:30 تا 14:30 نشست تخصصی «نقش سامانه‌های توصیه‌گر محتوا در تجربه بر خط کاربران» با حضور دکتر محمدصادق افراسیابی و علیرضا گودرزی فراهانی برگزار خواهد شد و سپس از ساعت 15 تا 16:30 دوازدهم اسفندماه نشست «هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید توسعه صنعت رسانه و بازوی کمکی تنظیم‌گر» با حضور علیرضا بهادری، حسن صفرعلی و نوید همایونی برگزار خواهد شد.

اما روز شنبه (13 اسفندماه) هم‌زمان با سومین روز از نخستین نمایشگاه «رصتا» شاهد برپایی سه نشست تخصصی خواهیم بود. از ساعت 10:30 تا 11:30 نخستین نشست تخصصی این روز با موضوع «ارائه اختصاصی کسب‌وکارهای فرهنگ بنیان برای تولید و پخش محتوای فرهنگی» با حضور مدیران کسب‌وکارهای فرهنگ بنیان برگزار خواهد شد.

دومین نشست سومین روز از نمایشگاه «رصتا» از ساعت 13:30 تا 14:30 با محوریت «ظرفیت سنجی استانداردسازی در سکوهای صوت و تصویر فراگیر» با حضور دکتر محمدحسن خلعتبری، مصطفی آجرلو و علیرضا طاهری برگزار می‌شود.

در نهایت سومین نشست تخصصی روز 13 اسفند ماه نشستی با موضوع «(آومیک) جایگاه تسهیلات و خدمات در زیست‌بوم صنعت صوت و تصویر فراگیر» است.

همچنین روز یکشنبه چهاردهم اسفندماه هم‌زمان با چهارمین و آخرین روز از نخستین نمایشگاه «رصتا» دو نشست تخصصی برگزار می‌شود. از ساعت 10:30 تا 11:30 این روز نشست تخصصی «رسانه‌های بر خط و مسئله تنظیم‌گری محتوا» با حضور دکتر محمد حسام‌پور و دکتر عبدالکریم خیامی برگزار می‌شود.

آخرین نشست از مجموعه هشت نشست تخصصی نمایشگاه «رصتا» از ساعت 13:30 تا 14:30 روز یکشنبه (14 اسفندماه) با موضوع «چالش مسئولیت پلتفرم؛ از بی‌مسئولیتی تا عصر مسئولیت» با حضور حنانه اکبری نوری، امین زاده‌حسین و دکتر سیدعلی محسنیان برگزار خواهد شد. نشست‌های تخصصی نمایشگاه «رصتا» در سالن 27 نمایشگاه بین‌المللی تهران غرفه 49، بخش استیج برگزار می‌شود.

برگزاری 9 کارگاه تخصصی رسانه در نمایشگاه «رصتا»

همچنین هم‌زمان با برگزاری نخستین نمایشگاه «رصتا» 9 کارگاه تخصصی با همکاری پژوهشکده سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری رسانه در قالب این رویداد برگزار خواهد شد.

بر این اساس، هم‌زمان با نخستین روز از نمایشگاه «رصتا» در روز پنجشنبه (11 اسفندماه) کارگاه «سواد رسانه‌ای و توسعه فردی» به همت مجموعه «یاسا» از ساعت 15 تا 16:30 برگزار می‌شود.

روز جمعه، 12 اسفندماه و هم‌زمان با دومین روز از نمایشگاه «رصتا» از ساعت 10 تا 11:30 کارگاه «نهاد خود تنظیم‌گر رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر» با ارائه مهدی حاجی‌خانی و دکتر مرتضی قاسم‌زاده ویژه مدیران رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر برگزار خواهد شد.

دومین کارگاهِ دومین روز از نمایشگاه «رصتا» از ساعت 13:30 تا 14:30 به کارگاه «ارائه مدل ارزیابی و رتبه‌بندی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در سطح فضای مجازی» با ارائه دکتر مجتبی ایزدی و همایون طاهری‌پور ویژه مدیران رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر اختصاص دارد.

آخرین کارگاه روز دوم نمایشگاه «رصتا» (جمعه 12 اسفندماه) از ساعت 15 تا 16:30 به کارگاه «سواد رسانه‌ای و توسعه فردی» به همت مجموعه «یاسا» برگزار خواهد شد.

در سومین روز از نمایشگاه «رصتا» در روز شنبه 13 اسفندماه از ساعت 10:30 تا 11:30 کارگاه تخصصی «مالکیت فکری در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر» با حضور دکتر حامد معینی‌کاظم، امیراحمدی و عبدالجواد کنعانی برگزار می‌شود.

همچنین در این روز از ساعت 13:30 تا 14:40 دومین کارگاه تخصصی روز سوم نمایشگاه «رصتا» با محوریت «حقوق کودک در فضای مجازی» با حضور دکتر آرین قاسمی، دکتر وحید آگاه و آرمینا شفیعی برگزار می‌شود.

در نهایت سومین کارگاه از سومین روز نمایشگاه «رصتا» در روز 13 اسفندماه از ساعت 15 تا 16:30 به کارگاه تخصصی «سواد رسانه‌ای و توسعه فردی» به همت مجموعه «یاسا» اختصاص دارد. در آخرین روز از نمایشگاه تخصصی «رصتا» در روز یکشنبه، 14 اسفندماه شاهد برگزاری دو کارگاه هستیم.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۶۶۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت