تلویزیون برای «شماره ۱۰»، ۷ میلیارد تومان به فارابی داد

مهر نوشت: ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شماره ۱۰» به کارگردانی حمید زرگرنژاد که پیش از اکران عمومی در ایام نوروز امسال در دو نوبت از تلویزیون پخش شد درباره توافق مالی برای پخش تلویزیونی این فیلم گفت تا جایی که من اطلاع دارد چیزی حدود ۶ تا ۷ میلیارد تومان برای حق پخش «شماره ۱۰» از سوی تلویزیون پرداخت شده است.

تلویزیون برای «شماره ۱۰»، ۷ میلیارد تومان به فارابی داد

ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شماره ۱۰» به کارگردانی حمید زرگرنژاد که پیش از اکران عمومی در ایام نوروز امسال در دو نوبت از تلویزیون پخش شد درباره توافق مالی برای پخش تلویزیونی «شماره ۱۰» گفت: اطلاع دقیقی از رقم این توافق میان بنیاد فارابی و تلویزیون ندارم اما از آنجایی که به‌صورت حدودی در جریان آن هستم می‌توانم بگویم که رقم خوبی پیشنهاد شده و فارابی حق داشته به این توافق رضایت بدهد. مبلغی که برای پخش تلویزیونی «شماره ۱۰» پرداخت شده بالاترین مبلغی است که تلویزیون تا کنون برای خرید حق پخش یک فیلم پرداخته است. من به‌عنوان تهیه‌کننده هم از این توافق مطلع بودم و از آن راضی هستم. در عین اینکه معتقدم این رویه در کوتاه مدت و بلندمدت به نفع سینمای دفاع مقدس نیست. در عین حال با احتساب مبلغ دریافتی از سازمان و مبالغی که بعداً از فروش در اکران سینمایی حاصل می‌شود، می‌توان فیلم «شماره ۱۰» را پرفروش‌ترین فیلم دفاع مقدسی امسال دانست.

وی ادامه داد: تا جایی که من اطلاع دارم چیزی در حدود ۶ تا ۷ میلیارد تومان برای حق پخش «شماره ۱۰» از سوی تلویزیون پرداخت شده است. این مبلغی است که باید برای حمایت از فیلم‌های دفاع مقدسی از سوی تلویزیون پرداخت شود اما ای کاش صاحبان آثار را ملزم نکنند که فیلم قبل از اکران عمومی از تلویزیون پخش شود. بالاخره بنیاد سینمایی فارابی هم ترجیح می‌دهد فیلم‌هایش ابتدا اکران عمومی شود و بعد به شبکه نمایش خانگی راه پیدا کند اما وقتی با اصرار و پیگیری مدیران تلویزیون مواجه می‌شود به‌عنوان یک نهاد حاکمیتی خودش را ملزم می‌بیند که این تعامل را با صداوسیما داشته باشد. به نظرم این مدیران تلویزیون هستند که می‌توانند این روند را اصلاح کنند که هم به نفع سینمای دفاع مقدس است، هم به نفع تلویزیون است و هم به نفع مخاطب.

کد مطلب: ۳۶۶۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت