اعتراض به سانسور

واکنش سعید آقاخانی به ممیزی نون‌خ در پلتفرم تلوبیون

سعید آقاخانی، کارگردان مجموعه «نون خ» از ممیزی این سریال به هنگام قرار گرفتن در پلتفرم وابسته به صداوسیما «تلوبیون» خبر داد و از این بابت از بیننده‌هایش عذرخواهی کرد.

واکنش سعید آقاخانی به ممیزی نون‌خ در پلتفرم تلوبیون

سریال «نون خ» پس از یک هفته تعطیلی با پخش قسمت‌های جدید روی آنتن می‌رود. شامگاه شنبه - ۲۶ فروردین ماه - هم خلاصه ۱۴ قسمت قبلی پخش شد. اما سعید آقاخانی، کارگردان و بازیگر نون خ که به‌ندرت درباره این مجموعه اظهارنظر می‌کند، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نسبت به ممیزی «نون خ۴ ۴» برای قرار گرفتن در پلتفرم «تلوبیون» واکنش نشان داد. به گفته وی، این ممیزی‌ها بدون اطلاع گروه سازنده اتفاق می‌افتد و باعث سردرگمی مخاطب شده است.

آقاخانی نوشته است: «ممیزی موضوع جالبیه که خودش میتونه دستمایه کارهای کمدی خوبی شه ولی خب نمیشه بهش پرداخت. علی‌الحساب این را خدمتتون عرض می‌کنم که سریال (نون خ) بعد از ممیزی‌های تلویزیون برای پخش در «تلوبیون» مجدداً و بدون اجازه ما توسط خود تلویزیون ممیزی شدید میشه که همین باعث شده پرش‌های شدیدی در طول قسمت‌ها به وجود بیاید و کسانی که از تلوبیون می‌بینن قطعاً دچار سردرگمی می‌شن. به هر حال شرمنده‌ایم».

طبق اعلام اخیر مرکز تحقیقات صداوسیما (نون خ ۴) پربیننده‌ترین سریال نوروزی معرفی شده است. اما مدتی کوتاه پس از انتشار این استوری مهدی فرجی، تهیه کننده این سریال درباره ممیزی‌ها و انتقاد کارگردان «نون خ» به خبرنگار تسنیم گفت: «برداشت آقای آقاخانی صرفاً بر اساس یک سوءتفاهم اتفاق افتاده است.

تلوبیون امکان مونتاژ و ممیزی را ندارد چون سیستم پخش اینترنتی است. تلوبیون هر آنچه را که منتشر می‌کند همان خروجی تلویزیون است. از این‌رو اساساً ممیزی در تلوبیون صورت نمی‌گیرد؛ نه شرایطش و نه اختیار و امکانش وجود دارد». تهیه کننده «نون خ» با اشاره به پیگیری‌ها از تلوبیون و واکنش مدیر عامل این پلتفرم تاکید کرد: «آقای خورشیدی، مدیر عامل تلوبیون توضیحاتی در خصوص مشکلات ایجاد شده ارائه کردند و معلوم شد مشکل به وجود آمده صرفاً یک اشکال فنی است و هیچ ممیزی صورت نگرفته است. در نتیجه آقای آقاخانی استوری مربوط به ماجرای ممیزی‌ها را از اینستاگرام خودش حذف کرد.»

همه اینها در حالی است که آقاخانی نزدیک به دو دهه است که در تلویزیون به گ‌عنوان کارگردان سریال‌های مختلف فعالیت می‌کند و اتفاقاً اخیراً هم سریال «راز بقا» را برای پلتفرم شبکه خانگی کارگردانی کرد که مورد توجه هم قرار گرفت. خیلی بعید به نظر می‌رسد که او تفاوت ممیزی و اشکال فنی یک پلتفرم را متوجه نشود. از سوی دیگر، آقاخانی هم اهل جاروجنجال و هیاهوهای تبلیغاتی نیست و به ندرت در فضای مجازی فعالیت دارد. پس استفاده تبلیغاتی از این اتفاق هم دور از ذهن است در نتیجه به نظر می‌رسد، ممیزی «نون خ» با توجه به اشارات و کنایه‌های مستقیم و غیر مستقیم در تلوبیون اعمال شده و آقاخانی با علم به این موضوع دست به اعتراض در فضای مجازی زده است.

منبع: روزنامه سازندگی
کد مطلب: ۳۶۷۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت