رضوان درویش: محفل باب آشنایی کودکان با قرآن را دوباره باز کرد/ حضور زینب شیری برایم تداعی‌گر روزهای تلخ کشورم بود

میزبان برنامه «محفل» گفت: تمام قسمت‌های «محفل» برایم جذاب و دوست داشتنی بود، اما یکی از تاثیرگذارترین بخش‌ها حضور زینب شیری فرزند شهید مدافع حرم حبیب‌الله شیری بود. این قسمت برای من که سوری هستم و می‌دانم کشورم چه روزهای سختی را پشت سر گذاشته، بسیار تاثیرگذار و جالب بود.

رضوان درویش: محفل باب آشنایی کودکان با قرآن را دوباره باز کرد/ حضور زینب شیری برایم تداعی‌گر روزهای تلخ کشورم بود

رضوان درویش داور مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و میزبان سوری ویژه برنامه قرآنی «محفل»، در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، در رابطه با زیباترین بخش‌های این برنامه تلویزیونی گفت: «محفل» متنوع‌ترین برنامه قرآنی از نظر دعوت مهمانان بود. برای من که از کشوری دیگر در این برنامه حاضر بودم و با فرهنگی جدید آشنا می‌شدم باید بگویم که تمام قسمت‌های «محفل» برایم جذاب و دوست داشتنی بود، اما یکی از تاثیرگذارترین بخش‌ها حضور زینب شیری فرزند شهید مدافع حرم حبیب‌الله شیری بود. این قسمت برای من که سوری هستم و می‌دانم کشورم چه روزهای سختی را پشت سر گذاشته، بسیار تاثیرگذار و جالب بود.  

*نشانه‌‌ای از مهمان‌نوازی مردم ایران

وی درباره‌ استقبال مخاطبان از برنامه «محفل» گفت: در طول پخش برنامه لطف مردم بسیار بود، اما یکی از به یاد ماندنی‌ترین اتفاقات در روز جشن بزرگ «محفل» در برج میلاد رخ داد. من در یکی از  برنامه‌ها هدیه‌ای که برای نوه‌ام خریده بودم را به یکی از بچه‌های شرکت‌کننده دادم. آن روز قبل از اینکه به برج میلاد بروم خانمی آمد و شبیه همان هدیه را برای من آورد و گفت: «مثل همان را برای شما آورده‌ام که به جای آن هدیه، به نوه‌تان بدهید. این برای من نشانه‌ مهمان‌نوازی و مهربانی مردم ایران بود.» 


رضوان درویش میزبان برنامه «محفل»

*آشنایی با قرآن به دوران کودکی‌ام بازمی‌گردد

این داور و استاد قرآنی برنامه تلویزیونی «محفل» با اشاره به اینکه خود از دوران کودکی شروع به حفظ، قرائت و یادگیری نغمه‌های قرآنی کرده‌است، اظهار کرد: آشنایی من با قرآن به دوران کودکی‌ام بازمی‌گردد، روزهایی که در خانه‌های قرآنی و مسجد محله شروع حفظ و قرائت کردم و پس از آن در دوران نوجوانی به صورت حرفه‌ای وارد فعالیت قرآنی شدم. 

درویش برنامه تلویزیونی «محفل» را یکی از متفاوت‌ترین کارهایی که خودش در آن شرکت داشت، دانست و بیان کرد: در این برنامه به جز استادان بزرگی که گرد هم جمع شده بودند، مدیحه‌ها، خاطرات، کودکان قاری قرآن و روشندلان حافظ قرآن نیز بهترین و ماندگارترین لحظات را برایم رقم زدند. این برنامه کاری کرد که کودکان و نوجوانان نه در ایران بلکه در دیگر کشورها هم بیشتر با قرآن ارتباط بگیرند و در مسیر قرآن گام بردارند.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۶۷۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت