نکوداشت مرحوم صابری فومنی (گل آقا) در جشنواره رسانه‌ای طنزپهلو

آیین پایانی هفتمین جشنواره طنز و رسانه (طنزپهلو) ۱۵ تیرماه 1402 در فومن زادگاه کیومرث صابری فومنی (گل آقا) برگزار خواهد شد.

نکوداشت مرحوم صابری فومنی (گل آقا) در جشنواره رسانه‌ای طنزپهلو

هفتمین جشنواره طنز و رسانه (طنزپهلو)، یادمان مرحوم کیومرث صابری فومنی (گل‌آقا) توسط معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف بالندگی طنز در سپهر انقلاب اسلامی این روزها در مرحله دریافت اثر قرار دارد. داستان کوتاه طنز، کاریکاتور و کارتون، شعر طنز، طنز چندرسانه‌ای و نثر طنز (طنز مطبوعاتی) 5 بخش اصلی این جشنواره را تشکیل می‌دهند. 

یکی از بخش‌های موضوعی این دوره از جشنواره طنز و رسانه (طنزپهلو) توجه ویژه به بخش‌های مرتبط با سواد رسانه و فضای مجازی است. اعتیاد به گوشی، ضرر فودبلاگرها، بلاگرهای بی‌سواد و فیک‌نیوزها از جمله مواردی است که در بخش موضوعی این جشنواره مورد توجه قرار گرفته است. 

اپوزوسیون جمهوری اسلامی ایران، ایران پیر - ایران جوان، ماجراهای خودروی ایرانی، تلخ و شیرین سیاست، ماجراهای ترامپ و بایدن، گرانی خانه و کرایه خانه،‌ محیط زیست، مصرف، آب و انرژی، بروکراسی اداری از دیگر بخش‌های موضوعی هفتمین جشنواره طنز و رسانه (طنزپهلو) خواهد بود.

مهلت ارسال آثار برای دبیرخانه این جشنواره ۲۵ خرداد ماه 1402 اعلام شده است. همچنین آیین پایانی جشنواره نیز ۱۵ تیرماه 1402 در فومن زادگاه کیومرث صابری فومنی (گل آقا) برگزار خواهد شد.

کیومرث صابری فومنی مشهور به گل‌آقا، ادیب و طنزپرداز معاصر، هفتم شهریور ۱۳۲۰ خورشیدی در گیلان به دنیا آمد. پدرش که کارمند وزارت دارایی بود در ۱۳۲۱ خورشیدی درگذشت. مادر صابری که از معدود زنان باسواد شهر بود، در مکتبخانه قرآن تدریس می‌کرد و این تنها راه تامین معاش خانواده پس از مرگ پدر بود که تکافوی زندگیشان را نمی‌داد.

فومنی پس از انقلاب و در زمان نخست‌وزیری شهید رجایی به مقام مشاورت فرهنگی و مطبوعاتی نخست‌وزیر منصوب شد. در زمان ریاست‌جمهوری شهید رجایی به مشاورت فرهنگی رئیس جمهوری رسید و تا زمان شهادت رجایی در این مسوولیت باقی بود و هنگام ریاست‌جمهوری رهبر انقلاب در همان منصب ابقا شد.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۶۸۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت