پیمان جبلی: آیین‌نامه تخلفات هنرمندان در راه است

رئیس صداوسیما در خصوص تخلفات شبکه نمایش‌خانگی، حضور هنرپیشه‌های حاشیه آفرین و زیر سؤال بردن جایگاه ساترا از سوی برخی پلتفرم‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

پیمان جبلی: آیین‌نامه تخلفات هنرمندان در راه است

پیمان جبلی، رئیس صداوسیما در بخشی از گفتگوی خود با تسنیم در مورد نظارت بر شبکه نمایش‌خانگی گفت: در مورد نظارت بر سکو‌ها و شبکه نمایش‌خانگی و همچنین صدور مجوز تولید و انتشار با اینکه براساس قانون اساسی وظایف سازمان صداوسیما قانوناً و منطقاً شأن رسانه ملّی است. برخی از سکو‌ها و افراد با اشاره‌ای به اینکه مبنای قانونی تنظیم‌گری صداوسیما مشخص نیست گاهی اوقات برخی هنجار‌ها را رعایت نمی‌کردند به ویژه در هنگام گذراندن فرآیند‌های قانونی دریافت مجوز‌های تولید و انتشار به ویژه در مرحله انتشار به آن توجه نمی‌شد. اما مصوبه روز گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاه قانونی صداوسیما را تثبیت کرد که پیش از این براساس قانون اساسی وجود داشت.  

جبلی همچنین در واکنش به برخورد با تخلفات و عدم توجه به مجوزات انتشار و اصلاحات قانونی که ساترا اعلام می‌کند و همچنین حضور هنرپیشه‌های حاشیه آفرین به صورت پررنگ در آثار نمایش‌خانگی، افزود: ساترا به نمایندگی از صداوسیما مسئول تنظیم‌گری در حوزه صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی است؛ مشخصاً در حوزه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر کاربرمحور و ناشرمحور به ویژه نمایش‌خانگی مسئولیت تنظیم‌گری و صدور مجوز تولید و انتشار به عهده صداوسیماست. این مبنا به علاوه مبانی قانونی دیگری که داشته، باید دنبال شود. ما در حال پیگیری آیین‌نامه تخلفات در مجلس و دولت هستیم که ان‌شاءالله دستگاه قضایی هم برای برخورد با تخلفات مسیر روان‌تر و سهل‌تری را طی کند.

 
منبع: اطلاعات آنلاین
کد مطلب: ۳۶۸۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت