«خیریه اشرف» پرونده جدیدی از جنایت‌های منافقین را روی آنتن می‌برد

مجموعه مستند «خیریه اشرف» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجید تفرشی روایتی از فساد مالی سازمان مجاهدین خلق از شنبه ۳ تیر ساعت ۱۹ به آنتن شبکه مستند برمی گردد.

«خیریه اشرف» پرونده جدیدی از جنایت‌های منافقین را روی آنتن می‌برد

سوژه اصلی این مجموعه به یک اتفاق مهم در ۴ سال پیش برمی‌گردد زمانی که اسناد آزاد شده آرشیو ملی بریتانیا پرده از راز بزرگی درباره فساد مالی سازمان مجاهدین خلق برداشت.

بخشی از این اسناد ۶ هزار برگی به موسسه خیریه‌ای به نام «ایران اید» (Iran Aid) مربوط بود که در ظاهر فعالیت مستقلی داشت و تلاش می‌کرد به کودکان و خانواده‌های بی‌بضاعت در ایران و مناطق مرزی ایران کمک کند، اما بعد از تحقیقات فراوان مشخص شد که این موسسه خیریه پوشالی و محلی برای کلاهبرداری و انتقال پول از اروپا به عراق و برعکس است. موسسه‌ای که در واقع پوششی برای فعالیت‌های مالی سازمان مجاهدین خلق بود.

مجید تفرشی، تاریخ نگار و سندپژوه ایرانی، در این مجموعه مستند ۱۲ قسمتی سراغ پرونده‌های مالی سازمان مجاهدین خلق رفته و موسسات آشکار و پنهان اقماری و تابعه سازمان منافقین را زیر ذره‌بین برده است. این مستند در کنار نمایش مجموعه اسناد آرشیو بریتانیا با نزدیک به ۲۰ نفر نیز درباره این موسسات گفتگو کرده است که عمده آنان از اعضای سابق سازمان مجاهدین خلق و از دست‌اندکاران این فعالیت بوده اند.

هم‌چنین محققان و روزنامه‌نگارانی از کشورهای مختلف که تحقیقاتی در زمینه پولشویی و فسادهای مالی سازمان مجاهدین خلق داشته‌اند، در این مستند صحبت کرده‌اند.

اتفاقات روزهای اخیر و اعترافات بسیاری از اعضای جدا شده از سازمان درباره شرایط مخوفی که بر آن حاکم است، منافقین را دوباره به صدر اخبار بازگردانده است. شبکه مستند سیما با پخش این فیلم مستند تلاش دارد تا زوایای جدیدی از جنایت‌های این سازمان را به نمایش بگذارد.

مجموعه مستند ۱۲ قسمتی «خیریه اشرف» شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۹ از تلویزیون پخش می‌شود و تکرار آن نیز روز بعد ساعت ۸:۳۰ است.

منبع: ایلنا
کد مطلب: ۳۶۸۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت