تهیه کننده با حسین حرف بزن: چون «منّٰا»نبودیم صدا و سیما کنارمان گذاشت

امین پرواس تهیه کننده و کارگردان «با حسین ع حرف بزن »در یادداشتی به دلایل عدم ادامه و همکاری صداوسیما در ساخت این برنامه پرداخته است

تهیه کننده با حسین حرف بزن: چون «منّٰا»نبودیم صدا و سیما کنارمان گذاشت

او در این یادداشت نوشته است: هشت سال پیش بود که توفیق، نصیب گروهمان شد و برای اولین بار " با حسین (علیه السلام) حرف بزن " ساخته شد.

اوایل تولید برنامه، بسیاری نقدشان این بود که این چه بازی است که در آورده اید و برای امام حسین (علیه السلام) باید سخنرانِ با سواد، منبر برود و مداح روضه بخواند، کمی که گذشت و به اصطلاح کار گرفت و مورد استقبال مردم واقع شد کم کم منتقدان خودشان با عناوین مختلف با همان ایده برنامه ساختند و ما بر حسب وظیفه کمکشان هم، کردیم .
بعد از سه سال و تولید و پخش سه فصل برنامه در فضای مجازی ؛ به پیشنهاد شبکه نسیم، پخش برنامه را در کنار فضای مجازی به آن شبکه نیز سپردیم و الحق لطفشان شامل برنامه بود و با دلسوزی همراهی کردند، اجرشان را از دستان مبارک امیر المومنین (علیه السلام) بگیرند ان شا الله.
اما با تغییر مدیریت شبکه، سنگ محک شبکه هم تغییر کرد و ملاکشان برای ادامه همکاری ها این شد که باید منّی شوید ( منّی: شخص یا گروهی است که تمام تلاشش را می کند تا مدیرِ بالا دستی در سمت خود بماند و میزش را به خاطر عدم توانایی در مدیریت، بی لیاقتی و … از دست ندهد و برای این کار از اسلام، خون شهدا، حاج قاسم و سایر موارد استفاده ابزاری می کند) و ما الحمد الله در این ۸ سال از امام حسین (علیه السلام) یاد گرفتیم آزاده باشیم و منّی نبودیم.
مدیرانی که به جای تسهیل گری تولیدات در دوران تحولِ کذایی و حمایت از تیم های برنامه ساز، شبانه روز تلاش کردند که به هر قیمتی شده بساط روضه را جمع کنند.
برنامه ای که نه در ایده آن سهیم بوده اند و نه زحمتی برای تولیدش کشیده اند و تنها سال ها آن را پخش کرده اند و این اواخر بخش ناچیزی از هزینه های آن را داده اند.

دوستانِ همراه برنامه؛
متاسفانه با رویکرد مسئولان که در رزومه کاریشان قبل از این، یک برنامه تولید نکرده اند و حتی بعضاً کار فرهنگی و رسانه ای را نیز تجربه نکرده اند و همه افتخارشان این است که از فلان قوه و بهمان وزارت خانه آمده ایم؛ نتوانستیم زیر فشار های مختلف بیش از این صبوری کنیم ‌و بر آن شدیم که بعد از این راهمان را از کسانی که یک شبه و بدون اندکی تخصص و تجربه تبدیل به مدیران رسانه ای کشور شده اند جدا کنیم.
"با حسین (علیه السلام) حرف بزن" را که هشت سال با خونِ دل به اینجا رسانده ایم ، علی رغم میل باطنی مان فعلاً ادامه نمی دهیم و اجازه تولید برنامه تحت این عنوان و فرم مشابه را به احدی نداده ایم و همینجا اعلام می نماییم که هر گونه کپی برداری از فرم و محتوای برنامه را مجاز نمی دانیم.
و اما بعد
ان شا الله از این پس با عنوان " ملاقات با حسین (علیه السلام) " در فضای مجازی ادامه مسیر خواهیم داد و امیدواریم که لطف امام حسین (علیه السلام) نیز شامل حال برنامه باشد و از گزند بدخواهان روضه سید الشهدا نیز دور بمانیم.
خدا حتماً دادرس و قاضی خوبی ست برای تمام عهد شکنی ها، بد قولی ها، دروغ ها و کارشکنی هایی که در حق برنامه " با حسین (علیه السلام) حرف بزن " شد و صدایمان هم در نیامد.

قانونِ گردباد بُوَد روزگار را
جز خار و خس، زمانه به بالا نمی‌بَرد

منبع: خبر آنلاین
کد مطلب: ۳۶۹۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت