روبیکا هم «صداوسیما» را دور زد!

عصرخبر نوشت: انتشار مجموعه «مهلا» بدون مجوز ساترا از سوی شریک روزهای گذشته صداوسیما، بار دیگر مهر تاییدی بود بر عدم مشروعیت ساترا و شان نظارتی‌اش در پلتفرم‌های پخش محتوا!

روبیکا هم «صداوسیما» را دور زد!

بعد از جنجال سانسور حرف‌های دختر شهید سلیمانی در برنامه «مهلا» که این شب ها از روبیکا پخش می‌شود، مدیران ساترا اعلام کردند، این ممیزی کار ما نبوده که البته بدون واکنش روبیکا و تهیه کنندگان برنامه «مهلا» شاید خیلی ادعای متقنی نبود و همچنان موضوع محل بحث و سوال است.

اما نکته این یادداشت کوتاه، دور زدن صداوسیما توسط یار قدیمی و شریک تجاری روزهای نه چندان دور است؛ روبیکا هم برای پخش محتوا، از «ساترا» مجوز نگرفته است! مدیر روابط عمومی ساترا در گفتگو با مهر گفته، هشت قسمت ابتدایی این برنامه بدون مجوز پخش شده است!

این یعنی روبیکا که اولا دولتی است و ثانیا رفیق و شریک صداوسیما بوده، شانیتی برای ساترا قائل نیست و محتوای خود را بدون مجوز تولید و پخش می‌کند. به عبارتی مدیران روبیکا که برای اپراتورهای دولتی و نهادهای انتصابی و حاکمیتی هستند نه تنها صداوسیما و ساترا را به عنوان ناظر قبول ندارند بلکه حتی برای احتیاط هم مجوز یک برنامه ساده گفتگومحور را هم اخذ نکردند. در واقع دولتی‌ها متوجه شدند سازمانی که قانونی ندارد و حتی با مصوبه شورای انقلاب فرهنگی هم شان نظارتی‌اش نزد صنف و هنرمندان و بازیگران عرصه پلتفرم‌ها تایید نشد و مقبول نیافتاد، نباید مرجع صدور مجوز باشد.

راستی صداوسیما که سودای نظارت بر تمام فضای مجازی را دارد، درباره کلیپ جدید آقای کویتی‌پور نظری ندارد؟ چطور به وقت حاشیه، ساترا در تعطیلات است و داعیه صوت و تصویر فراگیر مطرح نیست اما در نمایش خانگی و تبلیغات که گردش مالی عجیب و غریبی دارد، یک قدم هم عقب نشینی نمی‌کند حتی اگر به راحتی دورش بزنند؟

کد مطلب: ۳۶۹۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت