نگاه ویژه فصل جدید «میدون» به اقوام و شهرهای مختلف کشور

فصل چهارم «میدون» با تغییرات کلی دکور و همچنین تغییر در تعداد داوران، با حضور علیرضا یونچی، مینا مهرنوش و حسن سیرانی به عنوان داور و با اجرای بهمن هاشمی مدتی است که روانه آنتن شبکه سوم سیما شده است.

نگاه ویژه فصل جدید «میدون» به اقوام و شهرهای مختلف کشور

نشست خبری فصل چهارم برنامه «میدون» دیروز با حضور علیرضا یونچی فعال اقتصادی، مینا مهرنوش فعال اقتصادی حوزه کسب و کارهای دیجیتال، حسن سیرانی استاد دانشگاه، بهمن هاشمی مجری فصل چهارم «میدون»، جواد حشمتی کارگردان این برنامه و مصطفی خلیل‌زاده تهیه کننده فصل جدید «میدون» برگزار شد.

فصل چهارم «میدون» با تغییرات کلی دکور و همچنین تغییر در تعداد داوران، با حضور علیرضا یونچی، مینا مهرنوش و حسن سیرانی به عنوان داور و با اجرای بهمن هاشمی مدتی است که روانه آنتن شبکه سه سیما شده است. در این برنامه صاحبان کسب و کارها و کارآفرینانی از سراسر کشور به ارائه کسب و کار خود می‌پردازند و از تهدیدها و فرصت‌های کسب و کارشان می‌گویند.

8 هزار ثبت نام برای فصل جدید «میدون»

مصطفی خلیل زاده تهیه کننده فصل چهارم «میدون»، در این نشست درباره فضای فصل جدید این برنامه و تعداد شرکت کنندگان فصل‌های مختلف آن گفت: حدود 8 هزار نفر ثبت نام کرده بودند که تعدادی غربال شده و با مصاحبه تلفنی برخی کنار رفتند. هرچند هنوز هم اگر کسی فکر می‌کند سوژه یا کسب و کار جذابی دارد می‌تواند ثبت نام کند. ما سوژه‌ای را انتخاب می‌کنیم که هم جذابیت هنری و هم قابلیت توجیه اقتصادی داشته باشد. در این فصل سوژه‌های عام تری داریم و صرفا موضوعات دانش بنیان و تخصصی نیست. 

تلاش برای تولید یک برنامه اقتصادی سرگرمی محور

جواد حشمتی کارگردان «میدون» نیز درباره تخصصی شدن فصل جدید عنوان کرد: «میدون» از ابتدا برنامه تخصصی نبوده است بلکه از همان ابتدا تلاش بر این بوده که یک برنامه اقتصادی سرگرمی محور باشد. چند سالی تلویزیون از حضور هاشمی بی بهره بود و خوشحالیم الان در کنار ماست. این برنامه هیچ گاه صرفا تخصصی نبوده و حتی نمایش‌های طنزی داشته است که در مقطعی به ما انتقاد می‌شد چرا این نمایش‌ها در برنامه پخش می‌شود.

کسب و کارهای خرد اینجا حضور دارند

مینا مهرنوش فعال اقتصادی حوزه کسب و کارهای دیجیتال و داور برنامه میدون هم در ادامه گفت: با یک حساب سرانگشتی می توان دریافت که هزینه ها برای ساخت چنین برنامه‌ای میلیاردی است درحالی که کسب و کارهایی که اینجا حضور دارند کسب و کار خرد هستند و با منطق جور در نمی‌آید که هزینه‌ای از آنها گرفته شود درحالی که خود برنامه هزینه‌های بالایی دارد. اتفاقا چالش ما با خود سازمان صداوسیما این است که این کسب ‌و کارها در برنامه مطرح می‌شوند اما در بخش بازرگانی سازمان پولی پرداخت نمی‌کنند.

وی افزود: خود ما خیلی ناراحت هستیم که از این میزان بالای شرکت کننده، بسیاری نمی‌توانند در برنامه حضور داشته باشند. از طرفی می‌خواهیم شرکت کنندگان کارآفرین‌هایی باشند که کسب و کارها و قشرهای متنوع را در بربگیرند مثلا افرادی که ناشنوا هستند و یا موردهایی که امیدبخش هستند در برنامه حضور یابند.

حسن سیرانی، استاد دانشگاه و فعال اقتصادی و داور مسابقه «میدون» نیز در ادامه اظهار داشت: اگر از جوانان امروز بپرسید الگوی شما در ورزش یا رشته‌های دیگر چیست می‌توانند افرادی را مثال بزنند و اسم بگویند اما در حوزه کارآفرینی این الگو را نداریم در حالیکه در جهان برندهای مهم را الگوسازی می‌کنند.

ضبط هر برنامه  ۵۰ دقیقه‌ای  3 یا 4 ساعت طول می‌کشد

بهمن هاشمی که اجرای این برنامه را  به عهده دارد نیز درباره تجربه اجرا در این برنامه گفت: ضبط هر برنامه چند ساعت طول می‌کشد و همه داوران خیلی وقت می‌گذارند. تصویربرداری این برنامه هم در ۵۰ دقیقه‌ای که روی آنتن می‌رود 3 یا 4 ساعت طول می‌کشد. من در سی سال اجرا برنامه ضبط شده‌ای را که اینقدر طول بکشد نداشته‌ام به ویژه چون اکثر برنامه‌های من زنده بوده است تا به حال برنامه‌های خودم را ندیده‌ام.

حضور قومیت‌های مختلف در «میدون»

حشمتی کارگردان برنامه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره توجه به مناطق مختلف کشور و خروج از مرکز به عنوان یکی از اهداف این برنامه گفت: یکی از اهداف ما توجه به اقوام و مناطق مختلف کشور و تهران زدایی است و تلاشمان این است که شهرهای مختلف در این برنامه نماینده داشته باشند و دیده شوند.

مینا مهرنوش نیز در ادامه درباره همین موضوع گفت: از نکات جذاب «میدون» این است که از قومیت‌های مختلف به برنامه آمدند و مطرح شدند. خانمی به «میدون» آمده بود که در بیابان‌ها از شتر محصولاتی را تولید کرده بود و درآمد بسیار بالایی داشت. خیلی‌ها بعد از آن برنامه از من می‌پرسیدند اینها واقعی است یا خیر؟ «میدون» به این افراد قابی داده است که دیده شوند و جالب است که کسب و کار این افراد برای خود اهالی آن استان یا شهر عجیب است.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۷۰۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت