از زندگی یک مادر شهید ژاپنی سریال ساخته می شود/ آخرین خبرها درباره سریال های «بوقچی» ، «آبنبات هل دار» و «ماتی خان»

لیلی عاج، کارگردان فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» قرار است برای ساخت یک سریال به سراغ کونیکو یامامورا برود، زندگی یک مادر ژاپنی که فرزندش در جنگ شهید شده است.

از زندگی یک مادر شهید ژاپنی سریال ساخته می شود/ آخرین خبرها درباره سریال های «بوقچی» ، «آبنبات هل دار» و «ماتی خان»

لیلی عاج، کارگردان تئاتر و سینماست که این روزها «سرهنگ ثریا» را روی پرده است، سینمایی که عاج آن را با همکاری اوج ساخته است. این کارگردان پیش از این حضور بیشتری در صحنه تئاتر داشت و آثاری زیادی را روی صحنه برده است.

این کارگردان جوان قرار است به زودی سریال خاطرات کونیکویامامورا را کلید بزند. این سریال اقتباسی از کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» است که خود لیلی عاج فیلمنامه این اثر را خواهد نوشت.
کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» به کوشش حمید حسام و مسعود امیرخانی اثری است که خاطرات کونیکو یامامورا مادر شهید ژاپنی در ایران در بر دارد، کونیکو یامامورا که بعد از آشنایی با یک مسلمان ایرانی و ازدواج با او، ژاپن را به مقصد ایران ترک کرد، بعد از مهاجرت نام سبا را برای خود انتخاب کرد و حالا قرار است سریالی درباره این شخصیت به حمایت از گروه سریال حوزه هنری تولید شود.

بوقچی و آب نبات هل دار

از دیگر سریال هایی که قرار است با استفاده از اقتباس ادبی جلوی دوربین برود، سریال «بوقچی» است که حال و هوای طنز دارد، تولید این سریال از سوی حوزه هنری به کارگردانی حسن حبیب زاده شروع شده و از دیگر سریال ها می توان به «آب نبات هل دار» اشاره کرد. سریالی که قرار است توسط یوسف جعفری با اقتباس از این کتاب نوشته و کارگردانی شود. کتاب آبنبات هل‌دار نوشته مهرداد صدقی داستانی طنز از حال‌و هوای پشت جبهه در دوران دفاع مقدس است. این داستان از زبان یک کودک بجنوردی به نام محسن روایت می‌شود که برادرش به جبهه می‌رود.

داستان تاریخی ترکمن ها جلوی دوربین می رود

از دیگر سریال هایی که حوزه هنری برای تولید در دست دارد، «ماتی خوان» است. ماتی خان نوشته‌ عبدالرحمن اونق، داستانی تاریخی است که به ماجرای استقرار اجباری قبیله‌های ترکمن در نزدیکی رود اترک می‌پردازد. این مجموعه مشخص نیست برای تلویزیون تولید می شود یا شبکه نمایش خانگی.
حوزه هنری پیش از این دو مجموعه «کاتب اعظم» و «سوران» را برای رسانه ملی تولید و روانه آنتن کرده است.

کد مطلب: ۳۷۱۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت