«سلمان فارسی» امسال در شاهرود می‌ماند/ انتخاب بازیگران جدید

تهیه‌کننده سریال «سلمان فارسی» ضمن اعلام ادامه مراحل تصویربرداری این سریال در شاهرود و همچنین انتخاب بازیگران جدید، از آخرین پیشرفت‌های ساخت این سریال ویژه تلویزیون گفت.

«سلمان فارسی» امسال در شاهرود می‌ماند/ انتخاب بازیگران جدید

فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری ادامه دارد. ساخت این سریال که به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اسلام (ص) می‌پردازد، از نیمه تابستان امسال به بخش ایران باستان رسید.

طاهری با بیان اینکه فیلمبرداری فصل ایران از نیمه تابستان در شهرک سینمایی ایران(غزالی) آغاز شد، گفت: در این مرحله، فیلمبرداری سکانس‌های لوکیشن کاروانسرای مرمر تیسفونی و اتاق کار زریر انجام شد و این روزها فیلمبرداری در استان سمنان و مناطقی از شاهرود ادامه دارد.

تهیه‌کننده سریال «سلمان فارسی» با بیان اینکه گروه سازنده سریال تا پایان زمستان امسال در شاهرود خواهند ماند تا از فضای زمستانی منطقه برای پیشرفت صحنه‌های متنوع داستان استفاده ببرند، گفت: فیلمبرداری اوایل سال آینده در شهرک سینمایی ایران(غزالی) و در لوکیشن مجموعه ماربین ادامه خواهد یافت.

طاهری درباره دکور مجموعه ماربین گفت: تمام بناهای ساخته شده برای سریال «سلمان فارسی» از جمله مجموعه ماربین با پی‌ریزی مناسب، مواد و مصالح ماندگار ساخته شده تا به عنوان یادگاری ارزشمند برای آیندگان باقی بماند.

وی ساخت مجموعه ماربین را پایان یافته خواند و گفت: مراحل نازک‌کاری و تزئینات نهایی باقی مانده که تا اوایل بهار سال ۱۴۰۳ به پایان رسیده و برای فیلمبرداری آماده می‌شود.

طاهری با ابراز امیدواری برای پایان فیلمبرداری فصل ایران باستان در عرض ۱۸ ماه آینده، گفت: طبق جمع‌بندی انجام شده با سازمان یک سال و نیم آینده، مشغول فیلمبرداری فصل ایران باستان خواهیم بود و سپس فیلمبرداری فصل پایانی یعنی حجار را آغاز خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: البته مراحل پیش تولید فصل حجاز هم اکنون با ریتم آرامی در حال انجام است تا وقفه‌ای در ساخت سریال ایجاد نشود.

طاهری درباره لوکیشن‌های فصل حجاز هم گفت: فصل حجاز در چند منطقه مختلف ساخته خواهد شد که یکی از آن‌ها شهرک سینمایی نور است.

تهیه‌کننده سریال «سلمان فارسی» همچنین درباره بازیگران جدیدی که به طرح اضافه خواهند شد، گفت: فصل ایران باستان، پربازیگرترین فصل سریال است که به مرور و با نظر کارگردان و تیم تولید، بازیگران جدید، انتخاب و مرحله به مرحله معرفی خواهند شد.

سریال «سلمان فارسی» محصول مرکز سیما فیلم سازمان صداوسیما به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری است که فیلمبرداری فصل ایران ساسانی آن در شهرک سینمایی ایران(غزالی) و استان سمنان ادامه دارد.

این سریال در سه فصل دوران ایران ساسانی، امپراتوری بیزانس و حجاز صدر اسلام به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اسلام(ص) می‌پردازد. با پایان فیلمبرداری فصل بیزانس، حدود پنج ماه است که فیلمبرداری فصل ایران ساسانی آن آغاز شده است. تاکنون بازیگرانی همچون فرهاد اصلانی، علیرضا شجاع نوری، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، بهناز توکلی، احترام برومند، رامونا شاه، علی دهکردی، مرحوم چنگیزجلیلوند، مهدی فقیه، محمدجواد جعفرپور، علیرضا مهران، چند بازیگر خارجی از ارمنستان، یونان، مراکش و تونس و حدود ۱۵۰۰ بازیگر تئاتری و بومی جلوی دوربین این سریال رفته اند. سریال سلمان فارسی در ۶۰ قسمت و از سال ۱۴۰۵ پخش خواهد شد.

منبع: خبر آنلاین
کد مطلب: ۳۷۲۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت