پشت پرده جدایی بهزاد بلور از بی‌بی‌سی

​جدایی بهزاد بلور از بی‌بی‌سی جدیدترین خبر از دگرگونی‌های رسانه دولتی بریتانیا است که بسیاری را متعجب کرده اما دلیلی جز کاهش شدید بودجه این رسانه ندارد.

پشت پرده جدایی بهزاد بلور از بی‌بی‌سی

بهزاد بلور، مجری و برنامه‌ساز قدیمی که به عنوان یکی از شناسنامه‌های بخش فارسی رسانه دولتی بریتانیا شناخته می‌شد، دو روز قبل ناگهان اعلام کرد از بی‌بی‌سی جدا شده است. او درباره دلایل این جدایی نیز به گفتن «بماند» اکتفا کرد.

جدایی بهزاد بلور از بی‌بی‌سی در پی تغییراتی رخ داده که در کل سازمان رسانه دولتی بریتانیا اعمال شده و ساختار بخش‌های این رسانه را دگرگون کرده است. حذف بخش مستقل فارسی از جمله این تغییرات است که پیش‌تر خبر آن منتشر شده و به همکاری صادق صبا و مسعود بهنود با بی‌بی‌سی پایان داده بود.

در واقع کاهش شدید بودجه بی‌بی‌سی به تعطیلی بسیاری از بخش‌ها، توقف تولید بسیاری از برنامه‌ها و پایان همکاری بسیاری از برنامه‌سازان با این رسانه منجر شده است.

در لندن زمزمه‌های دعوت بهزاد بلور به همکاری با شبکه ایران اینترنشنال هم به گوش می‌رسد. گفته می‌شود با حذف بخش مستقل فارسی در بی‌بی‌سی و رفتن صادق صبا از این سازمان، دیگر کسی از سفرهای موسیقیایی بلور حمایت نمی‌کند. پیش‌تر هم مدیران ارشد بی‌بی‌سی اعلام کرده بودند بودجه‌ای برای سفر خبرنگاران فرهنگی و اجتماعی ندارند و در نتیجه بودجه‌ای هم به این سفرها تخصیص داده نمی‌شود.

کاهش بودجه به حدی است که فعالیت‌های فیزیکی در این رسانه را هم تحت تاثیر قرار داده است؛ ساختمان بی‌بی‌سی که برای فعالیت هم‌زمان ۶ هزار نیرو طراحی و ساخته شده بود، از چندی پیش به ساختمانی نیمه‌تعطیل و نیمه‌متروک تبدیل شده است و حالا کمتر از ۵۰۰ نفر نیروی مستقر دارد.

بیشتر بخوانید: چرا بی بی سی عربی مجری محجبه دارد و بی بی سی فارسی ندارد؟

یک همکار قدیمی بی‌بی‌سی نیز گفت: از چند دهه قبل این باور نزد اهالی بی‌بی‌سی وجود داشته است که دولت بریتانیا بزرگ‌ترین دشمن این رسانه است و تنها نگاه مثبت ملکه و خاطره خوش او از بی‌بی‌سی، حیات این رسانه را تضمین کرده است. حال به نظر می‌رسد در غیاب ملکه، این باور که دولت بریتانیا می‌خواهد ریشه بی‌بی‌سی را برکند از همیشه به واقعیت نزدیک‌تر است.

جالب این‌جاست که این تصویر در خارج از بریتانیا کاملا برعکس است و تقریبا تمامی دولت‌های جهان که با ناآرامی‌های اجتماعی مواجه شده‌اند، بی‌بی‌سی را رسانه مجری سیاست‌های استعماری دولت مستقر در لندن تلقی کرده و به آن اعتراض کرده‌اند!

پرس‌وجوهای خبرنگار ما درباره پشت پرده جدایی بهزاد بلور از بی‌بی‌سی به این نتیجه منتهی شد که کمبود بودجه و فقدان حمایت از تهیه گزارش‌های گران‌قیمت بلور از گروه‌های موسیقی در جهان عامل اصلی این جدایی بوده و نباید دنبال دلایل خاص گشت.

منبع: انصاف نیوز
کد مطلب: ۳۷۴۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

  • .... ارسالی در

    این بخاطر اعتراضات مردم انگلیس برای صرف بودجه در کارهایی هست که هیچ خروجی برای دولت و ملت انگلیس نداره یه زمانی دولت انگلیس سیاست تفرقه بنداز و حکومت کن رو داشت که الان با آگاهی مردم دنیا دیگه این سیاست جواب نمیده بخاطر این دارن جول و پلاس شون جمع می کنن چون بجز هزینه بیخودی روی دست دولت هیچی نیست

  • ناشناس ارسالی در

    بی بی سی(رسانه انگلیس) از تحولات دوسال اخیر ایران ناراضی بود وبه دنبال محدود کردن اخبار ایران و بینندگان ایرانی برآمده است

  • بهلول ارسالی در

    عجب

دیدگاه

تازه ها

یادداشت