حمله تند و توهین آمیز آمنه سادات ذبیح پور به محمود احمدی نژاد

رنگ سفید لباس محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهور اسبق کشور، در مراسم افتتاحیه مجلس خبرگان بحث‌برانگیز شد. در این میان آمنه سادات ذبیح‌پور، خبرنگار صدا و سیما، با ادبیات تندی اعتراض خود به این حرکت احمدی‌نژاد را نشان داد.

حمله تند و توهین آمیز آمنه سادات ذبیح پور به محمود احمدی نژاد

ذبیح‌پور با بازنشر عکسی از احمدی‌نژاد در جلسه دو روز پیش در حساب ایکس خود نوشت:

به عنوان کسی که هشت سال خبرنگار برنامه‌هات بودم، ازت بیزارم! 

این توییت نیز واکنش‌های زیادی در پی داشت و خبرنگار جنجالی صدا و سیما پس از مدتی آن را از صفحه خود حذف کرد.

آمنه سادات ذبیح پور متولد سال ۱۳۶۳ در تهران است.

در سال ۸۲، زمانی که ۱۹ سال داشت وارد باشگاه خبرنگاران جوان شد. نام وی با پیوستن به اخبار ۲۰:۳۰ و تهیه ی گزارشات سیاسی بحث برانگیز برای این بخش خبری به بر سر زبان ها افتاد. او در اسفند ۱۴۰۰ به عنوان سرپرست سردبیری گروه رسانه‌ های فارسی‌ زبان بیگانه صدا و سیما منصوب شد.

بعد از اعتراضات سال ۸۸، آمنه سادات ذبیح‌پور احمدی در واحد سیاسی خبر فعالیت کرد و به تهیه گزارشات و تحلیل جریان‌های حامی اعتراضات پرداخت. هدف اصلی او در این فعالیت‌ها، روشن‌سازی ابعاد موضوع از دیدگاه امنیتی و رسانه ملی و اصولگرا‌ها بود. سپس، وی در تهیه مستند‌های مختلف سیاسی و درباره اعتراضات مردمی حضور چشمگیری داشت و در این حوزه فعالیت گسترده‌ای داشت.

در سال ۹۲، در پایان دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، طی مراسمی از خبرنگاران حوزه دولت تقدیر به عمل آمد که در آن از ذبیح پور نیز به عنوان برترین و رکوردارترین خبرنگار دوره ی ۸ ساله ی دولت های نهم و دهم تجلیل شد.

در سال ۹۸ یک زندانی سیاسی ذبیح پور را به بازجویی و اخذ اعتراف اجباری از وی متهم کرد.

سپیده قلیان که در جریان اعتراضات سال ۹۷ کارگران هفت تپه بازداشت و در مستندی به نام «طراحی سوخته» اعترافاتش در بخش خبری ۲۰:۳۰ پخش شده بود، بعد از آزادی موقت در توییتی اینگونه مدعی شد: «در مراحل تولید مستند “طراحی سوخته”، شخص خانم آمنه سادات ذبیح‌پور، در اتاق بازجویی حضور داشت تا پس از ساعت‌ها شکنجهٔ جسمی و روحی، متنی را که از قبل آماده کرده بود، برای خواندن در مقابل دوربین، در اختیار ما بگذارد.»

ذبیح پور در پاسخ به ادعای قلیان، ضمن تکذیب دیدار رو در رو با وی تأکید کرد که تنها بازجوی قلیان را در تهران دیده بود.

آبان ماه ۱۴۰۱ وزارت خزانه‌ داری ایالات متحده چند تن از چهره های صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله آمنه سادات ذبیح پور را به اتهام پخش اعتراف اجباری از بازداشت‌ شدگان تحریم کرد. وی ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۱ نیز به اتهام نقض حقوق بشر از سوی اتحادیه اروپا تحریم شد.

پس از مطرح شدن شایعاتی درخصوص ازدواج وی، در تیرماه ۱۴۰۲ برادر آمنه سادات ذبیح پور، ازدواج خواهر خود را تایید کرد. برادر آمنه سادات ذبیح پور با انتشار یک استوری و تگ کردن اسم خواهرش خبر از ازدواج او داد. نکته جالب توجه عکس برادر ذبیح پور با سید حسین آقامیری است که به عنوان مهمان در شب عید غدیر آمده است.

منبع: روزیاتو
کد مطلب: ۳۷۵۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

  • جواد هنرور ارسالی در

    خیلی از دوستان هستن که از پوشيدن لباس مشکی پیروی نمی کنند این دلیلی نیست که نسبت که فوت یا شهید شدن بی تفاوت باشیم احمدی‌نژاد انسان وارسته و متدین است چرا همه موارد را از دید سیاسی توجه می کنید

  • ناشناس ارسالی در

    تو اول یک کم به قیافت برس تا مردم بتوانند تحملت کنند ازت بیزار شدم بعد ادعای برادری کن😒

  • مریم ارسالی در

    آقای رییسی دنباله روخدمات آقای احمدی نژادبودن

    • ناشناس ارسالی در

      دنباله رو احمدی نژاد؟؟؟!!! پناه بر خدا

  • ناشناس ارسالی در

    من از دست دادن ریس جمهور مردمی وانقلابی خودم خیلی ناراحت شدم اما پوشیدن پیراهن سفید احمدی نژاد شرعا مشکلی ندارد که تعدادی خود را از نظر اخلاقی زیر سوال میبرند

  • ناشناس ارسالی در

    سلام من خودم اطلا لباس سیاه را دوست ندارم ولی از تظر قلبی برای ناراحتی همه بی قراری می کنم نه ناراحتی خداوند گفته به ظاهر انسانها را قضاوت نکنید آقای احمدی نژاد هم در دوران ریاست جمهوری خیلی زحمت کشیدن انسان باید قدر شناس باشد برای شادی روح شهدای خدمت نباید در نیان مردن تفرقه باشد.

    • مصطفی حامدی ارسالی در

      آنقدر از صحبتهای این خانم خبرنگار ناراحت شدم احمدی نژاد در هشت سال آنقدر خدمت کرده که هرجای جای این مملکت را نگاهی بیندازیم می‌بینیم این خبرنگار باید تنبیه بشود تا بی احترامی نکند

  • ماهورمیززایی ارسالی در

    درود بر حق و حق طلبان !جناب دکتر احمدی نژاد بسیار وارسته و لایق مدیریت ملت ایران هستند .
    لطفا مزخرفات رو دور بندازید و به فکر آرامش آینده باشید ....
    من حزب گرا نیستم اما دیدگاه منطقی دارم .
    سپاس ازشما عزیزان

  • فاطمه ارسالی در

    خداوند رییسی را با ابرار وصالحین محشور فرماید اما اینکه چرا احمدی نژاد لباس سفید پوشیده است انتظار بی جایی است که ایشان مشکی بپوشد! پدر همسر من در شهادت پسرش لباسش سفید بود! اینکه آمنه السادات خبرنگار این گونه اهانت کند به کسی که ۸ سال رئیس جمهور بوده است کار درستی نیست! آقای احمدی‌نژاد حیف که خراب کردی؛ حیف این همه هوش و استعدادوزحمتی که کشیدی و به بیراهه رفت! امان از بی تقوایی چرا کار را به اینجا رسانیدی که یک خانم خبرنگار پا از گلیم خود درازتر کندواین گونه جسارت کند!

  • بهروز ارسالی در

    خانم ذبیح پورکارخوبی کرده،بایدشکایتش را ادامه دهد وپدرکسانی را که تهمت زده انددرآوردبه کسانی که با آبروی دیگران بازی می کنند وبداخلاقی وفسادراترویج می کنندنبایدکوچکترین گذشت ترحمی کرد.

    • مهدی تقدسی ارسالی در

      واااا چه ربطی داشت؟!!!الان فساد چه ربطی به این بحث داره؟!!!؟
      پیراهن سفید نشان از فساده؟!
      والا تا بوده سفید رنگ صلح و آشتی بوده!!!!
      مشکل کشور ما همین جاست عده ای بی سواد و فاقد صلاحیت فقط به خاطر خودشیرینی هاشون و روابطشون میشند خبرنگار نما !!!

  • احمد ارسالی در

    احمدی نژادفکرمیکنه زمان خودش دیگه مشکلات نبوده هرکسی هرچقدهم کارکنه بازم مشکل هست

  • سروش ارسالی در

    خبرنگار امروز، دیروز خویش را به سخره می‌گیرد.انگاه که منفعت هدف اصلی شغل باشد ،خیانت به مردم سهل میشود

دیدگاه

تازه ها

یادداشت