افتتاح جشنواره بین‌المللی فیلم زنان هرات با حضور هنرمندان ایرانی/ تصاویر

سرنا_ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم زنان هرات در دو بخش سینمای جهان موضوع آزاد و سینمای زنان متمرکز به مسایل زنان برگزار خواهد شد.

افتتاح جشنواره بین‌المللی فیلم زنان هرات با حضور هنرمندان ایرانی/ تصاویر

بنابر اعلام دفتر جشنواره امسال بیش از سه‌هزار فیلم از ۱۲۲ کشور جهان در دو بخش سینمای جهان با موضوع آزاد و سینمای زنان متمرکز بر مسائل مرتبط به زنان، توسط فیلم‌سازان زن و مرد به دبیرخانه جشنواره رسیده است که از این میان ۷۳ فیلم منتخب از ۲۷ کشور در دو دو بخش سینمای زن، سینمای جهان و نمایش ویژه راه یافته است.

رویا سادات، سینماگر شناخته‌ شده و از مسئولان جشنواره فیلم زنان هرات گفت: ما به انتظار روز‌های بهتر عاشقانه کار می‌کنیم و باور داریم که سهم کوچک هر کدام از ما برای تغییر، نویدبخش فردای بهتر است.

جشنواره بین‌المللی زنان هرات امسال در بخش‌های بین‌المللی و داخلی تندیس جشنواره را اهدا می‌کند. در واقع تندیس یک جشنواره عبارت از اعتبار و حیثیت همان جشنواره است.

مسئولان این جشنواره درباره تندیس جشنواره فیلم بین‌المللی زنان هرات و چگونگی اهدای آن، می‌گویند: بدنه تندیس و قسمت پایین آن از سنگ لاجورد، و گوشواره‌ها همه از برنز ساخته شده، ولی سه گوشواره در سه تندیس با آب طلا زرین شده‌اند. تندیس گوشواره‌های زرین به دو بهترین فیلم بلند داستانی با موضوع سینمای جهان و سینمای زنان تعلق می‌گیرد و یک تندیس دیگر گوشواره زرین به بهترین فیلم در بخش داخلی یعنی به بهترین فیلم افغانستان داده خواهد شد.

همچنین نرگس آبیار کارگردان سینمای ایران در جمع هیأت داوران این جشنواره حضور دارد که متشکل از دست‌اندرکاران سینما و فعالان حقوق زن از کشور‌های افغانستان، هند، آمریکا، اسپانیا، روسیه، یونان، تاجیکستان، فرانسه، ترکیه و ایران خواهد بود.

رخشان بنی‌اعتماد دیگر سینماگران ایرانی نیز در دوره پیشین این جشنواره به عنوان داور حضور داشت.

سینمای ایران امسال با فیلم‌های «متری شیش و نیم» به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی، «دارکوب» ساخته بهروز شعیبی و «خداحافظ دختر شیرازی» به کارگردانی افشین هاشمی در بخش رقابتی بین الملل فیلم‌های بلند این رویداد سینمایی حاضر است.

«سفر به ماه با کفش‌های پاشنه بلند» به کارگردانی فاطمه مومنی، «شهر بازی» ساخته کاوه مظاهری، «جذام» از علی محمد اقبال دار، «پیاده» به کارگردانی شکوفه کریمی، «سالروز تولد» ساخته عاطفه خادم الرضا و «ملاقات» به کارگردانی آزاده موسوی و «فیلمرغ» ساخته امیر مسعود سهیلی در بخش رقابتی بین الملل فیلم‌های کوتاه داستانی این جشنواره به روی پرده خواهند رفت.

در بخش رقابتی بین الملل فیلم‌های بلند مستند نیز «دلبند» ساخته یاسر طالبی، «خاتمه» به کارگردانی هادی و مهدی زارع و «عروسی پسر زینت» از فرهاد ورهرام به نمایندگی از سینمای ایران نمایش خواهند داشت و «کلاف» ساخته ملیحه غلامزاده و «این سو، آن سو» ساخته لیدا فضلی در بخش انیمیشن و «آناهید» به کارگردانی رضا علی پور هم بخش نمایش‌های ویژه به روی پرده خواهند رفت.

منبع: فرارو

کد مطلب: ۱۷۸۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت