از فیلم سازی ستاره اسکندری در بلوچستان تا چند خبر دیگر هنری

سرنا_پایان فیلمبرداری فیلمی به کارگردانی ستاره اسکندری، رونمایی از اعلان دو مستند حاضر در حقیقت و خبری از تئاتری با بازی مهدی کوشکی از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

از فیلم سازی ستاره اسکندری در بلوچستان تا چند خبر دیگر هنری

فیلمبرداری فیلم سینمایی «خورشید آن ماه» به کارگردانی ستاره اسکندری و تهیه کنندگی منوچهر محمدی در بلوچستان به پایان رسید.

نازنین فراهانی و پژمان بازغی، امیرحسین هاشمی، بنفشه صمدی، روژین صدرزاده ، صادق سهرابی، مهتاب جامی، نکیسا نوری، صادق بلوچی، روژناک شیرانی و مریم بوبانی بازیگران نخستین ساخته سینمایی ستاره اسکندری هستند.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است:«- تقدیر بعضی آدما اینه که مسافر باشن ... »

«خورشید آن ماه» در ستایش فرهنگ بلوچستان است که با حضور استاد اسحق بلوچ نسب و برکت برجان نگاهی نو به خود گرفته است.

به زودی مراحل فنی این فیلم سینمایی که با حمایت منطقه آزاد چابهار ساخته شده است، آغاز می‌شود.

پوستر مستند «حلب دریا ندارد» رونمایی شد

پوستر مستند «حلب دریا ندارد» به کارگردانی میثم صبوحی در آستانه برگزاری چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی خانه مستند، «حلب دریا ندارد» از نمونه‌های مستندسازی تک‌نفره محسوب می‌شود که کارگردان 5 ماه پس از آزادسازی شهر حلب در سفری به این شهر داشته قصه و رویاهای 9 زن و مرد ساکن حلب را روایت کرده است.

شهر حلب در زمان جنگ سوریه با داعش دو نیمه شده بود. یک نیمه کاملا سالم و یک نیمه کاملا ویران، و مستند «حلب دریا ندارد» جزو نخستین مستندهایی است که پس از آزادسازی این شهر از دست نیروهای داعش در نیمه ویران حلب که بافت تاریخی و قدیمی شهر در آن قرار دارد تصویربرداری شده است.

«حلب دریا ندارد» به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر؛ تولید شده در مرکز فرهنگی میثاق و محصول سازمان خانه مستند است.

علی باقری، مهدی کوشکی و مجید نوروزی «سرایدار» شدند

بازیگران نمایش «سرایدار» به کارگردانی مهدیس زارع نژاد معرفی شدند.

نمایشنامه «سرایدار» نوشته هارولد پینتر که توسط رضا دادویی ترجمه شده است با کارگردانی مهدیس زارع نژاد روی صحنه خواهد رفت.

در این اثر نمایشی که بعد از محدودیت های کرونایی و در یکی از سالن های خصوصی تئاتر اجرای عمومی خود را شروع خواهد کرد، علی باقری، مهدی کوشکی و مجید نوروزی به ایفای نقش می پردازند.

همچنین امیرحسین دوانی به عنوان طراح صحنه، ندا نصر به عنوان طراح لباس، فرشاد فزونی به عنوان طراح موسیقی و محمدصادق زرجویان به عنوان طراح گرافیک و عکس این اثر حضور دارند.

نورالدین حیدری ماهر نیز مجری طرح نمایش «سرایدار» است.

پوستر «حسین ملات» رونمایی شد

پوستر فیلم مستند «حسین ملات» به کارگردانی و تهیه کنندگی حسین همایونفر رونمایی شد .

طراحی پوستر این اثر را حسین یوزباشی بر عهده داشته است.

در خلاصه داستان فیلم که در قالب مستند طنز دفاع مقدس ساخته شده ، آمده است : رزمنده ای برای کسب شهرت به جنگ میرود ! او "حسین ملات" است .

در این مستند حسن سیدی پریشان تصویربرداری، محمد مرتضایی صدابرداری، آرش قاسمی صداگذاری، امیر نصیری تدوین، حسین همایونفر و رضا احسان پور پژوهش، و یوسف شمشیری مدیریت تولید آن را بر عهده داشتند .

فیلم مستند «حسین ملات» از سوی هیات انتخاب چهاردهمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» در بخش شهید آوینی پذیرفته و طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه امسال به صورت آنلاین نمایش داده خواهد شد .

این فیلم در گروه مستند «روایت فتح» تولید شده است.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۸۳۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت