هنرپیشه فیلم‌های گدار و تروفو درگذشت/ مرگ بازیگری که فرزندخوانده همینگوی بود

سرنا_"کلود براسر" یکی از شناخته شده ترین بازیگران مکمل فرانسوی که بیشتر برای حضور در فیلم «دسته جداافتاده ها» گدار به یاد آورده می شد، از دنیا رفت.

هنرپیشه فیلم‌های گدار و تروفو درگذشت/ مرگ بازیگری که فرزندخوانده همینگوی بود

به گزارش خبرگزاری سرنا به نقل از فرانس۲۴، کلود براسر یکی از محبوب ترین بازیگران نقش کناری فیلم های فرانسوی روز سه شنبه ۲۲ دسامبر در ۸۴ سالگی از دنیا رفت. براسر در خارج از حوزه سینما نیز فعالیت های مختلفی از جمله حضور در مسابقه قهرمانی رالی پاریس-داکار، ورزش بابسلد یا همان سورتمه سُری و همینطور چتربازی داشت.

کلود براسر به دلیل قیافه زمخت و عبوس و همینطور چشم های سرزنده اش اغلب ایفاگر نقش های جدی در سینما بود با این حال او به همان اندازه در کارهای کمیک مانند نقش پدر سوفی مارسو در فیلم «مهمانی» درخشان ظاهر شد.

از نکات زندگی این بازیگر فرانسوی این است که او فرزندخوانده نویسنده بزرگ دنیا ارنست همینگوی بود. براسر که پیش از شروع بازیگری ورزشکار بود و در ورزش بابسلد در المپیک زمستانی هم شرکت کرده بود به دلیل جراحت های متعدد از ورزش کنار رفت. او بعدها به شوخی می گفت آنقدر فلز در بدنش وجود دارد که می بایست به جای آرنولد شوارتزنگر او نقش ترمیناتور را بازی می کرد.

براسر در طول دوران زندگی اش با کارگردان های مطرح سینمای جهان از جمله ژان لوک گدار، ژان رنوا، مکس افولس و فرانسوا تروفو همکاری کرد او دو بار جایزه سزار را که معادل اسکار کشور فرانسه است نیز بدست آورد.

از شاخص ترین فیلم های براسر می توان به «دسته جدا افتاده ها» ژان لوک گدار، «دختری زیبا مثل من» فرانسوا تروفو، «ژرمینال» ایو آلیگره و «چشمان بدون صورت» ژرژ فرانژو اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری صبا

کد مطلب: ۱۸۵۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت