اعتراض شدید سلنا گومز به فیسبوک/ شما مسئول مرگ هزاران آدم هستید

سرنا_سلنا گومز ستاره دنیای موسیقی فیسبوک را به دروغ‌گویی متهم کرد و نوشت: بهای نشر اطلاعات نادرست علمی، از دست رفتن جان انسان‌هاست.

اعتراض شدید سلنا گومز به فیسبوک/ شما مسئول مرگ هزاران آدم هستید

سلنا گومز سه‌شنبه در صفحه‌ی توییترش با بازنشر ویدیویی از بی‌بی‌سی گفت که شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک، در عمل هیچ کمکی به جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط در مورد ویروس کرونا نمی‌کنند. عمران احمد مدیر عامل "مرکز مبارزه با نفرت‌پراکنی دیجیتال" (CCDH) در این ویدیو می‌گوید این کمپانی‌ها هر کاری از دستشان برآید برای جلوگیری از این کار انجام می‌دهند. گومز در واکنش می‌نویسد: "اما در واقعیت، مطلقاً هیچ کاری نمی‌کنند."

این بازیگر و خواننده‌ی ۲۸ ساله با انتقاد از فیسبوک که به گسترش "دروغ" کمک می‌کند می‌گوید: "بهای نشر اطلاعات نادرست علمی از دست رفتن جان انسان‌هاست. فیسبوک می‌گوید اجازه نمی‌دهد دروغ در مورد کووید و واکسن آن در پلتفرمش منتشر شود. پس چگونه است که این اتفاقات در حال وقوع است؟ فیسبوک مسئول مرگ هزاران نفر است اگر همین حالا اقدام نکند!"

این دومین بار است که گومز در هفته‌های اخیر از فیسبوک انتقاد می‌کند. توییت او در ۲ دسامبر نیز در واکنش به انتقاد "مرکز مبارزه با نفرت‌پراکنی دیجیتال" به پلتفرم‌های فیسبوک و اینستاگرام شکل گرفت که نوشته بود:‌ "نئو-نازی‌ها در حال فروش محصولات نژادستیزانه در فیسبوک و اینستاگرام هستند. فیسبوک این صفحات را حذف نمی‌کند، هرچند که سه روز پیش به آن‌ها تذکر داده شده."

گومز در این خصوص نوشته بود: "زبانم بند آمده. فیسبوک و اینستاگرام چگونه می‌توانید این نفرت‌پراکنی را تحمل کنید؟ با وجود اینکه به شما اطلاع داده شده هنوز این حساب‌های کاربری حذف نشده‌اند!"

گومز سپتامبر ۲۰۲۰ نیز یکی از پیام‌های خصوصی خودش که برای "مارک زاکربرگ" مدیر عامل فیسبوک ارسال کرده بود را به اشتراک گذاشت. او نوشته بود: "از فیسبوک و اینستاگرام برای گسترش نفرت، اطلاعات نادرست، نژادپرستی، و تعصب استفاده می‌شود. از شما در خواست می‌کنم که برای پایان دادن این وضعیت همکاری کنید. خواهش می‌کنم که صفحات گروه‌ها و کاربرانی که بر روی گسترش نفرت‌پراکنی، خشونت و اطلاعات نادرست تمرکز دارند را حذف کنید. آینده‌ی ما به آن بستگی دارد."

این بازیگر اوایل دسامبر در حال فیلمبرداری سریال "تنها قتل‌های ساختمان" (Only Murders in the Building) در نیویورک دیده شده است.

منبع: 30نما

کد مطلب: ۱۸۶۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت