ترانه علیدوستی باز هم به فجر نیامد/ نرسیدن فیلم یا تحریم جشنواره؟

سرنا_ترانه علیدوستی در ابتدای جشنواره فیلم فجر سال گذشته در یادداشتی نوست: «شش سال حتی به عنوان مهمان هم به جشنواره فجر نرفتم. امسال هفتمین سال است. خوشحالم که امروز ماهیت این پروپاگاندای غیرسینمایی و دولتی برای تعداد زیادی از همکارانم روشن شده.»

ترانه علیدوستی باز هم به فجر نیامد/ نرسیدن فیلم یا تحریم جشنواره؟

‍پاییز سال گذشته بود که فیلمبرداری «اورکا» به کارگردانی سحر مصیبی آغاز شد. بازگشت ترانه علیدوستی به سینما پس از سه سال از همان ابتدا این فیلم را در معرض توجه قرار داد و حتی احتمال حضور آن در جشنواره فجر سال گذشته مطرح شد اما فیلمبرداری سه ماهه مانع از این اتفاق شد و تولید «اورکا» بهمن پارسال به پایان رسید.

همزمان با نزدیک شدن به جشنواره فجر سال گذشته انتشار یادداشتی تند و صریح از ترانه علیدوستی خبرساز شد. او درباره جشنواره فجر نوشت: «شش سال حتی به عنوان مهمان هم به جشنواره فجر نرفتم. امسال هفتمین سال است. خوشحالم که امروز ماهیت این پروپاگاندای غیرسینمایی و دولتی برای تعداد زیادی از همکارانم روشن شده. با افتخار در کنار آنها، بعد از این هم فجر و افتخاراتش را به اهل خودش واگذار می‌کنم.»

حالا غیبت ترانه علیدوستی در جشنواره فجر به هشت سال رسید. با گذشت یک سال از تولید «اورکا» این فیلم فرم جشنواره سی و نهم را پر نکرد تا بار دیگر توجه‌ها به یادداشت سال گذشته ترانه علیدوستی جلب شود. باید در انتظار واکنش رسمی عوامل «اورکا» بود هرچند بعید است بعد از این مدت فیلم سحر مصیبی آماده نمایش نشده باشد و ترانه علیدوستی با نقش سختی که حتی احتمال بالایی برای جایزه گرفتن داشت باز هم در جشنواره فجر حضور نخواهد داشت.

منبع: سینما دیلی

کد مطلب: ۱۸۷۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت