هاتف علیمردانی: از نبود فیلم نعمت‌الله در جشنواره فجر غمگینم

سرنا_کارگردان فیلم «مردن به وقت شهریور» با بیان اینکه «ای کاش فیلم‌های دیگری هم در جشنواره بودند» از نبودن فیلم «قاتل و وحشی» ابراز ناراحتی کرد.

هاتف علیمردانی: از نبود فیلم نعمت‌الله در جشنواره فجر غمگینم

فیلم «ستاره بازی» به کارگردانی هاتف علیمردانی در دومین روز جشنواره سی و نهم فیلم فجر در سینمای رسانه‌ها در برج میلاد نمایش داده شد. در این فیلم فرهاد اصلانی، شبنم مقدمی و ملیسا ذاکری بازی کرده بودند و مایکل مدسن، بازیگر آمریکایی هم در آن حضور داشت.

این فیلم قرار بود در جشنواره سال قبل شرکت کند ولی گروه مجبور به فیلمبرداری دوباره چند بخشی شد که به دلیل سرعت در تمام کردن برای جشنواره قبل نیاز به کار مجدد داشت و بعد همزمانی با شیوع کرونا سازندگان را ناچار به دکور زدن در ایران کرد.

کارگردان ستاره بازی بیان کرد: این فیلم در ادامه تجربه‌های من در سینماست و محصول نگاه من به آن‌هاست.

او که سال ۹۶ دلخوری‌هایی را از جشنواره فجر برای دیده نشدن فیلم آباجان و بازی معتمدآریا مطرح کرده بود، گفت: همیشه هر کسی فکر میکند بهترین فیلم را ساخته و به هر حال جشنواره فجر دارای سلایقی است، اما فارغ از همه دلزدگی‌ها این جشنواره تنها چراغی است که داریم و باید آن را حفظ کنیم. گرچه از نبود آقای نعمت الله غمگینم و فکر می‌کنم فیلم‌های دیگری هم می‌توانستند در جشنواره باشند.

ستاره بازی فیلمی است درباره یک دختر جوان که پس از مهاجرت خانواده به کشوری دیگر و گذشت زمان دچار مشکلات زیادی می‌شود و این قصه براساس یک داستان واقعی ساخته شده است.

علیمردانی در این باره توضیح داد: در تمام این سال‌ها دغدغه کار اقتباسی با من بود تا اینکه به صورت اتفاقی این شخصیت که نسبت دوری با او دارم، درگیریها و درد دلهای مادرش با من و صداهایی که از او شنیدم برایم یک اتفاق ویژه شد. غرض من سیاه نمایی نبود چون شهودی فیلم می‌سازم و اگر مثلاً آباجان را ساختم مادربزرگم بود که او را آباجان صدا می‌کردم. مهاجرت یک ترومای بزرگ است و میخواستم بگویم اگر به هر دلیلی قصد مهاجرت داشتیم، بدانیم به کجا مهاجرت می‌کنیم.

وی از سرتیپی تهیه‌کننده فیلمش تشکر کرد که همراهی زیادی در ساخت این فیلم داشته، بویژه آنکه قرارداد با «مایکل مدسن» هم سختی های زیادی داشت.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۹۲۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت