جمشید هاشم‌پور غایب بود؛ نگار جواهریان جایش را به باران کوثری داد

باران کوثری و بهرنگ علوی در هفتمین روز از سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر، از علی انصاریان یاد کردند که چندی پیش بر اثر کرونا درگذشت.

جمشید هاشم‌پور غایب بود؛ نگار جواهریان جایش را به باران کوثری داد

«گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی امروز در جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت. این فیلم که روایت آن در دهه هفتاد می‌گذرد، با بازی جمشید هاشم‌پور، حامد بهداد، نادر سلیمانی، باران کوثری، علی راد و بهرنگ علوی ساخته شده است.

در نشست خبری فیلم از علی انصاریان یاد شد. باران کوثری یاد او را گرامی داشت و پیشنهاد کرد:‌ «به یاد خنده های زیبای این هنرمند دست بزنید.»

در بخش دیگری از نشست نیز بهرنگ علوی از انصاریان یاد کرد . علوی با یاد کردن از انصاریان گفت: «علی انصاریان به من قول داده بود که امروز برای دیدن این فیلم همراه من بیاید.»

جمشید هاشم‌پور نماد سینما

جمشید هاشم‌پور که به گفته تبریزی بدون حضورش فیلم ساخته نمی‌شد، در نشست خبری فیلم حضور نداشت و پیامی مکتوب فرستاده بود. پیام را حامد بهداد خواند: «عادل تبریزی، کارگردان جوان، خوش‌ذوق و سرشار از انرژی است که آرزو می‌کنم افق روشنی پیش رویش باشد. پس از رنج‌ها و مرارت‌های بسیار «گیج‌گاه» که فیلمی گرم و شیرین بود، ساخته شد.»

بهداد در ادامه به جایگاه هاشم‌پور در سینمای ایران اشاره کرد و گفت: «جمشید هاشم‌پور بی‌شک یکی از ستاره‌هایی است که مردم را به سینما و تماشای فیلم دعوت کرد و دوباره قهرمان را در سینما تداعی کرد. این بازیگر یک نماد است. قهرمانی که به‌سان «دون‌کیشوت» عمل می‌کند و چه افتخاری بالاتر از این که من بدل ایشان را بازی کردم.»

علی راد هم در این باره گفت: ««گیج‌گاه» فقط یک فیلم نیست، اثری هنری است که ستاره‌های پیشین سینما را در خود جای داده است.»

نادر سلیمانی درباره بازی در این فیلم چه احساسی دارد. او در این باره گفت: «در ابتدا از همه همکاران تشکر می‌کنم باید بگویم که «گیج‌گاه» برای من اتفاق مثبتی بود و بسیار دوستش دارم. فکر نمی‌کردم فیلم انقدر خوش ساخت شود. کوتاهی و بلندی نقش برای من اهمیتی ندارد، اما آرزویم این است روزی برسد که از فریم‌های کارگردانان چیزی کم نشود و آثار سینمایی دچار سانسور نشوند.»

وقتی باران کوثری جای نگار جواهریان را پر کرد

نادر سلیمانی در «گیج‌گاه»

تبریزی: تهران را با سینما شناختم

عادل تبریزی در این نشست از کودکی و علاقه‌اش به سینما گفت: «من یک بچه شهرستانی عاشق سینما در کوچه‌ پس‌ کوچه‌های مشهد بودم. مادر من پولی را کنار می‌گذاشت که من را هر ماه سینما ببرد. من تهران را از طریق سینما شناختم و به جامعه‌شناسی شهری رسیدم. اگر مادرم نبود عشق سینما هیچ‌گاه در من شکل نمی‌گرفت و از مسعود کیمیایی سپاسگزارم که الفبای سینما را به من یاد داد.»

او درباره «گیج‌گاه» و نقش جمشید هاشم‌پور در آن افزود: «هنگامی که ایده اولیه «گیج‌گاه» شکل گرفت به خودم گفتم که اگر جمشید هاشم‌پور در فیلم بازی نکند، من این کار را نمی‌سازم. ایده اولیه را همزمان با فیلمبرداری فیلم «هفت‌ماهگی» به کارگردانی هاتف علیمردانی به حامد بهداد گفتم و او پذیرفت که در فیلم حضور داشته باشد. از زمان شکل گیری ایده، بازیگران در کنار ما حضور داشتند. هدف من ساخت فیلمی سلامت با راهکارهای انسانی بود و فکر می‌کنم که یک خانواده به راحتی می‌تواند به تماشای این فیلم بنشیند و لذت ببرد. نوستالژیک بودن اثر برای ما در لایه‌های چهارم یا پنجم قرار داشت.»

نقشی که قرار بود نگار جواهریان بازی کند، چطور به باران کوثری رسید؟ عادل تبریزی در این باره گفت: « ابتدا قرار بود نگار جواهریان این نقش را بازی کند ولی چون خارج از کشور و درگیر زندگی شخصی‌اش بود با باران کوثری ادامه دادیم.»

منبع: خبرآنلاین

کد مطلب: ۱۹۳۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت