هنرمندان در اولویت دریافت واکسن کرونا!

سرنا_سازمان نظام پزشکی از وزارت بهداشت درخواست کرد که هنرمندان و برنامه سازان هنری را در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دهد.

هنرمندان در اولویت دریافت واکسن کرونا!

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که جهاد امروز هنرمندان کشور در نگهداشت مردم در خانه و سست کردن چرخش ویروس کرونا، کمتر از کادر درمان نیست؛ اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی کشور ضمن پاسداشت همراهی های دلسوزانه این عزیزان، معتقداست این گروه معظم، از پر ریسک ترین گروه­هایی هستند که هر آینه می توانند در معرض ابتلاء و انتقال ویروس کرونا باشند.

حسین کرمانپور در نامه ای خطاب به رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خواستار در نظر گرفتن سهمیه ای برای واکسیناسیون برنامه سازان هنری به منظور افزایش تولیدان جهت تحقق بخشیدن به شعار "در خانه بمانیم" شد.

متن نامه مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی خطاب به جهان پور در ذیل آمده است:

جناب آقای دکتر کیانوش جهان پور

رئیس محترم مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با سلام و احترام

امروز در سالگرد وجود ویروس جهان­گیر و جان­گیر کرونا، یکی از شعارهایی که همه ما درمانگران به آن اعتقاد راسخ داریم و الحق وزارت بهداشت نیز برای نهادینه کردن آن سنگ تمام گذاشت و صد البته اغلب مردم خوب کشورمان نیز در جامه عمل پوشاندن به آن از بسیاری از منافع خود گذشتند شعار پر محتوای «درخانه بمانیم» است.

همانگونه که خود نیز آگاهید، یکی از گروه های موثر در تامین عملی این شعار، تولیدکنندگان برنامه­ های متنوع تلویزیونی و سینمایی کشور هستند. مگر می­توان به مردم گفت در خانه بمانید اما برای آنها برنامه­ ای در نظر نگرفت. خوشبختانه در یک سال گذشته اکثر هنرمندان کشور در کنار مردم ماندند تا مردم در خانه بمانند و بر سر این اقدام برخی از این عزیزان جان شیرین وانهادند.

جهاد امروز هنرمندان کشور در نگهداشت مردم در خانه و سست کردن چرخش ویروس کرونا، کمتر از کادر درمان نیست. سازمان نظام پزشکی کشور ضمن پاسداشت همراهی­های دلسوزانه این عزیزان، معتقد است این گروه معظم، از پر ریسک­ترین گروه­هایی هستند که هر آینه می توانند در معرض ابتلاء و انتقال ویروس کرونا باشند. مگر می شود در سریال یا فیلمی به ایفای نقش پرداخت در حالی که ماسک بر صورت است؟ بسیاری از داستان هایی که امروز این هنرمندان مشغول بازی نقش­های آن هستند در زمان­هایی رخ داده که ماسک زدن مرسوم نبوده است. لذا پیشنهاد می دهیم، در واکسیناسیون اختیاری، این دست از برنامه سازان هنری که سرمایه ملی هم محسوب می شوند، همپای کادر درمان نگریسته شده و ترتیبی اتخاذ شود سهمیه لازم در نظر گرفته شود. در صورتی که این پیش بینی از طرف وزارت بهداشت و ستاد خستگی ناپذیر ملی کرونا در نظر گرفته نشود بیم آن می­رود تولیدات به شدت کاهش ( که تاثیر منفی در ماندن مردم در خانه دارد) و یا با پذیرش ریسک پذیری این عزیزان شاهد فقدان بیشتر آنها باشیم.

سلبریتی محترم؛ لطفاً تقاضای واکسیناسیون خارج از نوبت نکنید

مشاور وزیر بهداشت در پاسخ به این نامه گفت: سلبریتی محترم اولویت تزریق واکسن کرونا با پرسنل بیمارستان‌ها، بیماران و سالمندان است. لطفا تقاضای خارج از نوبت نکنید.

حتی شما حامی انتخاباتی ۱۴۰۰

توضیحات مجدد سازمان نظام پزشکی

بازخورد نامناسب این نامه در سطح جامعه باعث شد تا مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی توضیحاتی ارائه دهد.

دکتر حسین کرمانپور اعلام کرد:

سازمان نظام‌پزشکی از روز اول مطرح شدن امکان تزریق واکسن به کادر درمان و مردم ایران پیگیر موضوع بوده و در تمام ماه‌های اخیر با نامه نگاری و پیگیری و تشکیل جلسه و مشاورت و همفکری به دنبال تسهیل گری برای ورود واکسن های معتبر در کوتاهترین زمان ممکن در درجه اول برای کادر درمان بوده است و تمام سوابق این موضوع موجود است.

سازمان نظام‌پزشکی به‌عنوان سازمان صنفی کلیه اعضای کادر درمان از روز اول کلیه تلاش خود را به عمل آورده است که واکسن استاندارد در اسرع وقت برای تزریق به کادر درمان اختصاص یابد و حتی خود سازمان نظام‌پزشکی برخلاف رویه معمول در این موضوع ورود کرده و کلیه تلاش خود را بکار گرفت تا واکسن استاندارد برای تزریق برای کادر درمان را خود وارد کشور کند. این تلاش ها هنوز هم ادامه دارد و حالا پس از تزریق سری اول واکسن های وارداتی به کشور و سپس انتشار سند ملی واکسیناسیون کرونا که در آن کلیه اعضای کادر درمان و بسیاری از مشاغل و صنوف دیگر در آن در اولویت مختلف در نظر گرفته شده اند و کلیه اعضای کادر درمان در فازهای ۱ و ۲ آن جای دارند، در نظر نگرفته شدن هنرمندان و فعالان هنری که مجبور به کار در محیط‌های به هرحال شلوغ هستند باعث شد که مدیرکل اداره روابط عمومی این نامه را برای درنظر گرفته شدن این گروه پرشمار در یکی از اولویت های چهارگانه اختصاص واکسن بنویسد.

برخی واکنش ها به این نامه به گونه ای است که کلیه اقدامات پیشین و نیز سند ملی واکسیناسیون کرونا و حتی متن خود نامه را مورد توجه قرار نمی دهند و می خواهند این گونه جلوه دهند که غرض مهمتر دانستن هنرمندان بر کادر درمان بوده که یک بار خواندن متن نامه و مراجعه به سابقه ذهنی و نیز صفحات سند ملی می تواند نشان دهد که این گونه نیست یادمان باشد که در همه گیری ها همه باید در کنار هم باشیم و تا همه در کنار هم ایمن نشویم بیماری از بین نخواهد رفت.

خداوند ناظر بر کلیه رفتار و گفتار و کردار ماست و او نیک می داند که در نهان ما چه می گذرد.

کد مطلب: ۱۹۵۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت