مجید علیزاده: فردین سرم را بوسید و هزارتومان در جیبم گذاشت

سرنا_مجید علیزاده یکی از بدلکاران باسابقه سینما و تلویزیون ایران از خاطره بازی به جای محمدعلی فردین در صحنه‌ای از فیلم سینمایی «جوانمرد» گفت.

مجید علیزاده: فردین سرم را بوسید و هزارتومان در جیبم گذاشت

مجید علیزاده یکی از بدلکاران باسابقه سینما و تلویزیون ایران است که به صورت کاملاً تصادفی در ۱۶ سالگی پا به عرصه سینما گذاشته و تا امروز به فعالیت خود در این حوزه ادامه داده است.

علیزاده که در حال حاضر رییس انجمن بازیگران و بدلکاران سینمای ایران است، تا امروز در بیش از ۳۰۰ فیلم حضور داشته و طی این سال‌ها مصدومیت‌های بسیاری دیده است.

او با اشاره به خاطره‌ای از «جوانمرد» به کارگردانی مهدی ژورک با بازی محمدعلی فردین که سال ۱۳۵۳ در سینماهای کشور به نمایش درآمد، گفت: «در فیلم سینمایی «جوانمرد» سکانسی بود که زنده‌یاد فردین در کافه حضور داشت. در طبقه بالای کافه زدوخورد می‌شد و فردین باید از بالا روی میز می‌افتاد، من با فردین بسیار بازی کرده بودم و با کار من آشنا بود، در این سکانس کاپشن خود را درآورد و از من خواست که این سکانس را بازی کنم، لباس‌های آقای فردین را پوشیدم و از طبقه بالا روی میز افتادم، این را هم باید بگویم که میز شیشه داشت، برای بهتر خورد شدن شیشه، شیشه را کنار آتش نگه می‌داشتیم تا داغ شده و به راحتی شکسته شود، من پشت خود را با نمد بستم تا شیشه به بدنم آسیب نرساند، بار اول که این سکانس را بازی کردم دوربین گیر کرد و مجبور شدیم که بار دیگر این سکانس را بازی کنیم.»

او ادامه داد: «به کارگردان گفتم دیگر این سکانس را بازی نمی‌کنم چرا که هم ارتفاع زیاد بود و هم احتمال صدمه‌دیدن با شیشه وجود داشت، در نهایت پذیرفتم در این سکانس بازی کنم، بعد از پایان این سکانس، زنده‌یاد فردین، سر من را بوسید و هزار تومان به من پول داد، این در حالی است که برای کل فیلم من ۳۰۰ تومان پول گرفته بودم. آن زمان یک هزار تومان خیلی پول بود، بعد از پایان فیلم نیز همان کاپشن چرم و یک کمربند به من هدیه داد.»

منبع: مهر

کد مطلب: ۲۰۰۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت