عکس‌های زیبا ورویایی از آدری هپبورن/ ستاره‌ای که آخرین معصوم سینما لقب گرفت

سرنا_آدری هپبورن به عنوان محبوب چشم سیاه دوران طلایی هالیوود شناخته می شود که بعدها در کارهای بشردوستانه مشارکت کرد.

عکس‌های زیبا ورویایی از آدری هپبورن/ ستاره‌ای که آخرین معصوم سینما لقب گرفت

آدری هپبورن، بازیگر انگلیسی در روستای ایکسل از توابع بروکسل در روز 4 مه 1929 به دنیا آمد.مادرش هلندی بود و پدرش انگلیسی-ایرلندی. نام خانوادگی واقعی او راستون بود، اما گویا در شجره‌نامه خانوادگی، آدری شنیده بود که جدش به جیمز هپبورن می‌رسد، همسر سوّم ملکه اسکاتلند، ماری استیوارت. بدین‌سان بود که آدری نام سینمایی هپبورن را برگزید. در اینجا مروری بر بهترین‌ نقش آفرینی‌های او داریم. این مطلب برگرفته از توئیتر نادر تکمیل همایون (منتقد سینما) است.

عصر قم

تعطیلات رمی (ویلیام وایلر، 1953) اوّلین گام مهّم، اولین اسکار. قرار بر این بود که این نقش را الیزابت تیلور بازی کند.

عصر قم

اما ویلیام وایلر می‌گوید: "به محض اینکه آدری را دیدم، فهمیدم نقش مال اوست: زیبایی، وقار و طنز. او همه این‌ها را یکجا داشت. " سال 1953، آدری سرخود به دیدار هوبر دو ژیوانشی، طراح معروف لباس فرانسوی می‌رود تا طراحی لباس‌های او را در"سابرینا" به عهده بگیرد. ابتدا ژیوانشی نمی‌پذیرد، اما به اصرار آدری این کار را انجام می‌دهد.

عصر قم

این آغاز رفاقتی چهل ساله است که تصور آدری بدون ژیوانشی را محال می‌کند.

عصر قم

سابرینا (بیلی وایلدر، 1954) مثلث جادویی بیلی وایلدر، همفری بوگارت و آدری هپبورن. البته بوگارت اصلا از حضور آدری راضی نبود، چون را صابون زده بود که همسرش، لورال باکال نقش سابرینا را بازی کند.

عصر قم

بیلی وایلدر می‌گوید: "روز اول فیلمبرداری، آدری سر صحنه آمد. متنش را کاملا حفظ بود. اصلا نیاز نبود چیزی را به او بگویم. پنج دقیقه بیشتر طول نکشید که همه گروه عاشق اون شدند، من اوّل از همه. "

عصر قم

عشق در بعد از ظهر(بیلی وایلدر، 1957) میعاد دوّم با وایلدر، این بار در پاریس با گری کوپر، یکی از لطیف‌ترین فیلم‌های عاشقانه سینما.

عصر قم

صحنه پایانی در راه‌آهن اشک خیلی‌ها را درآورد. آدری از بازی با غولی همچون کوپر واهمه داشت و فقط کسی مثل وایلدر می‌توانست به او اعتماد به نفس بدهد.

عصر قم

گری کوپر هم که اصلاً رقص بلد نبود، برای یکی از صحنه‌های فیلم مجبور شد کلاس رقص برود. قرار بود اول کری گرانت این نقش را بازی کند، اما در 52 سالگی احساس کرد برای این نقش پیر است. جالب اینکه گری کوپر 55 سال سن داشت.

عصر قم

چهره مضحک (استنلی دانن، 1957) این بار ملاقات با یکی از شیک‌ترین فیلمسازان هالیوود، خالق "آواز در باران": استنلی دانن؛ و همین‌طور بازی با غول سینمای موزیکال: فرد آستر.

عصر قم

همه چیز در "چهره مضحک" برای آدری تعبیه شده بود: رقص (او با رقص شروع کرده بود)، خنده، مُد و البته پاریس.

عصر قم

صبحانه در تیفانی(بلیک ادواردز، 1961) جوهره وجودی آدری. نامدارترین کارش با ترانه به یاد‌ماندنی "رودخانه ماه" هنری مانچینی و آن سکانس معطر زیر باران.

عصر قم

بازی در این فیلم برای آدری که بسیار خجالتی بود، آسان نبود. نقش هالی، بی‌پروایی و در عین‌حال لطافتی دوست‌داشتنی را طلب می‌کرد.

عصر قم

معما (استنلی دانن، 1963) ملاقات دوّم با دانن، در یک کمدی هیچکاکی. این بار با حضور کری گرانت که اشتباه "عشق در بعد ازظهر" را تکرار نکرد.

عصر قم

بعد از این فیلم، گرانت گفت: "برای کریسمس بعدی، یک فیلم با آدری بهم کادو بدید. "

عصر قم

فیلم سرشار از ارجاعات به سینمای آمریکاست و البته به هیچکاک. بانوی زیبای من (جورج کیوکر، 1964) برازنده‌ترین لقبی که می‌شد به آدری داد، در نمایشنامه‌ای از جرج برنارد شاو و در یکی از بهترین موزیکال‌های هالیوودی که با دستان جادویی جرج کیوکر جاودانه شد.

عصر قم

آدری خواننده نبود، اما کمپانی او را به جولی اندروز که این نقش را در برادوی ایفا کرده بود، اما شهرت کمتری داشت، ترجیح داد.

عصر قم

در نهایت هم صدای آدری را در فیلم نمی‌شنویم. صدا متعلق به مارنی نیکسون است که ناتالی وود در "داستان وست‌ساید" را هم دوبله کرده بود. تا تاریکی صبر کن (ترنس یانگ، 1967) سال 1968، آدری با سینما وداعی زودرس کرد. در آخرین فیلمش، در نقش یک زن نابینا ظاهر می‌شود که شبانه، تک و تنها در خانه به مصاف سه دزد می‌رود.

عصر قم

ترنس یانگ خالق چندین جیمز باند خوب است، از جمله "دکتر نو".

عصر قم

از 1988 به این سو، آدری برای یونیسف و سازمان ملل دست به فعالیت‌های بشردوستانه مستمر زد.

عصر قم

پس از بازنشستگی زودهنگام، آدری در چند فیلم ظاهر شد. رابین و ماریان (ریچارد لستر، 1976). روایت دیگری از اسطوره "رابین هود"، در کنار شان کانری.

عصر قم

همیشه (استیون اسپیلبرگ، 1989). واپسین حضور آدری بر پرده سینما. اسپیلبرگ به درستی به اون نقش فرشته داد.

عصر قم

آدری هپبورن 20 ژانویه 1993 در 63 سالگی درگذشت. روحش شاد.

عصر قم

منبع: برترین ها

کد مطلب: ۲۰۵۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت