پخش‌کننده «دینامیت» مهلت تعیین کرد/ اکران مشروط به ضمانت کتبی

سرنا_مدیرعامل شرکت پخش «خانه فیلم» بیان کرد اگر سازمان سینمایی ضمانت اجرایی مکتوب برای حمایت از فیلم ندهد، «دینامیت» را اکران نمی‌کنیم.

سعید خانی مدیرعامل شرکت پخش «خانه فیلم» با اشاره به ادامه مشکلات اکران و نمایش فیلم سینمایی «دینامیت» گفت: مشکل این است که حمایت‌هایی که دولت از سینما در مدت شیوع ویروس کرونا داشته، اساساً شوخی است. عدد مورد نظر آنقدر کم است که چندان به چشم نمی‌آید. اما همین عدد کم را می‌توانستند بهتر مدیریت کنند و درست تر آن را هزینه کنند. مساله این است که راه برون رفت از شرایط فعلی این است که فیلم‌های مهم که حتماً هم نباید کمدی باشد، اکران شود.

وی ادامه داد: متاسفانه ما در بحران شدیدی در سینما قرار داریم و باید تصمیم جدی در این زمینه گرفته شود، بیش از یک سال است که می‌خواهیم به فیلم‌هایی که اکران می‌شود، سوبسیدی ارائه دهند، البته مدیران سینمایی به تازگی این پیشنهاد را پذیرفته‌اند، اما نکته این است که تنها فیلم‌های ضعیف متقاضی اکران هستند که سینماداران این فیلم‌ها را برای اکران تایید نمی‌کنند و یک سری فیلم‌های قوی وجود دارد که سینماداران علاقه‌مند به اکران آن هستند اما متاسفانه صاحبان فیلم‌ها تمایلی به اکران این آثار ندارند.

خانی گفت: ممکن است حمایت ۲ و نیم میلیاردی رقم خوبی باشد، اما فیلمی که تهیه‌کننده آن اعتقاد دارد ۳۰ میلیارد در شرایط عادی فروش دارد، اکران با این سوبسید ضرر است، در این شرایط ما پذیرفتیم که فیلم سینمایی «دینامیت» را اکران کنیم، اما نزدیک به یک هفته است که گفته‌ایم که یک ضمانت کتبی برای حمایت از فیلم به ما بدهند.

وی توضیح داد: درواقع کار دولت فعلی به پایان رسیده است و هیچ ضمانتی وجود ندارد که دولت بعدی روی کار بیاید و این حمایت اجرایی شود. در واقع سینمای ایران در این تصمیم گیری های دولتی که جنبه حمایتی هم داشته، کم صدمه نخورده است.

مدیرعامل شرکت «خانه فیلم» بیان کرد: متاسفانه طی یک هفته گذشته جواب درستی به ما نداده‌اند و اگر تا آخر وقت اداری امروز شنبه ۵ تیرماه پاسخ درستی برای حمایت از فیلم به ما ندهند «دینامیت» را در سینماها اکران نخواهیم کرد و از نمایش این فیلم انصراف می‌دهیم، چرا که هنوز مواد تبلیغاتی این فیلم آماده نشده و نمی‌توانیم آن را برای این هفته اکران کنیم، هفته بعد نیز فاصله اکران تا ماه محرم کم می‌شود و شرایط برای نمایش فیلمی مانند «دینامیت» مناسب نخواهد بود.

خانی در پایان گفت: شرکت‌های پخش، تمام تلاش خود را می‌کنند تا شرایط مناسبی را برای اکران فراهم کنند که نمایش فیلم‌ها به نفع صاحبان فیلم‌ها، پخش‌کنندگان و صد در صد سینما باشد، در چنین شرایطی سازمان سینمایی از دفاتر پخش حمایت نکرده، این در حالی است که دفاتر پخش در واقع گلوگاه اکران هستند و می‌توانند تاثیر بسیاری در نمایش فیلم‌ها داشته باشند.

منبع: مهر

کد مطلب: ۲۱۲۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت