توضیحات مسعود جعفری‌جوزانی در پی فلج شدن فکِ دخترش سحر جعفری جوزانی/ روایت مسوولان سازمان نظام پزشکی جانبدارانه و نادرست است

سرنا_ مسعود جعفری‌جوزانی با بیان این‌که به زودی از پزشکی که فک دخترش را فلج کرده است، شکایت می‌کند، روایت یکی از مسوولان سازمان نظام پزشکی از این ماجرا را «جانبدارانه» و «نادرست» خواند.

پس از این‌که سحر جعفری جوزانی ، بازیگر سینما و تلویزیون ، با انتشار ویدیویی، از فلج شدن فکش به خاطر اشتباه پزشکی خبر داد، رحمت‌الله توکل ، مدیرکل کمیسیون پزشکی سازمان نظام پزشکی و جانشین دادستان نظام پزشکی،ـ در پاسخ به این گله‌مندی تاکید کرد که سحر جعفری‌جوزانی تاکنون نه مراجعه کرده‌ و نه شکایتی داشته است؛ با این حال آن‌ها با مسعود جعفری‌جوزانی، کارگردان سینما و تلویزیون و پدر سحر جعفری جوزانی تماس گرفته و با او قرار ملاقات گذاشته‌اند، اما جعفری جوزانی به این قرار ملاقات نرفته است. او سپس عنوان کرد: «ما می‌خواستیم خانم جعفری‌جوزانی با پزشک معالج روبه‌رو شوند و مطالب را در حضور یکدیگر بیان کنند تا بعد برای‌شان کمیسیون تشکیل داده و مشکل را رفع کنیم.»

حالا مسعود جعفری‌جوزانی در گفت‌وگویی، اظهارات این مسوول سازمان نظام پزشکی را جانبدارانه عنوان می‌کند و می‌گوید: «متاسفانه بیشتر حرف‌هایی که توسط این اشخاص محترم بیان شده یک سویه، جانبدارانه و نادرست است.»

این کارگردان در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات رحمت‌الله توکل درباره قرار ملاقات با او و رسیدگی به این پرونده، چنین توضیح می‌دهد: «البته ایشان لطف کردند و تلفنی با من تماس گرفتند. آن لحظه من در بیمارستان بودم. فردای آن روز، طی تماسی تلفنی فرمودند یکشنبه نیستند پس بهتر است برای دوشنبه قرار بگذاریم. گفتم من روز دوشنبه قرار بسیار مهم قبلی دارم. به این دلیل صبح روز سه‌شنبه و یا چهارشنبه می‌توانم در خدمت باشم که موافقت کردند.»

او به حرف‌هایش اضافه می‌کند: «من به دکتر توکل توضیح دادم که ما با قرار قبلی به مطب این دکتر رفته‌ایم و چنانچه شخص دیگری خود را به دروغ جای او معرفی کرده باشد که دیگر بحث به جاهای باریک‌تر می‌کشد. قرار هم گذاشتیم که من روز سه‌شنبه یا چهارشنبه به دیدارشان بروم؛ حالا چرا پیش از ملاقات، مصاحبه کرده‌اند، خدا می‌داند!»

مسعود جعفری جوزانی با ابراز ناراحتی و نگرانی به خاطر وضعیت سلامتی دخترش، در توضیح کامل این اتفاق و اشتباه پزشکی، عنوان می‌کند: «از آن‌جا که دندان‌های عقل بالا و پایین سمت راست دخترم به شکل نهفته روییده است و هر از چند گاهی درد می‌گیرد، به پیشنهاد یکی از دوستان با مطب این دکتر تماس گرفتیم و پس از تهیه یک عکس OPG که به دستور ایشان انجام شد، روز سه‌شنبه (یازدهم خردادماه)، با قرار قبلی، من به همراه دستیار و دخترم به مطب او مراجعه کردیم. شخصی که خانم منشی، او را دکتر معرفی کرد، یک نگاه زودگذر و سطحی به عکس OPG انداختند، و بعد از معاینه لثه به دخترم گفتند: «درد شما هیچ ربطی به دندان‌های عقل شما ندارد، احتمالا شما هنگام خواب دندان‌های‌تان را به هم فشار می‌دهید، از این روی دچار اسپاسم شدید، شده‌اید و باید به این نواحی بوتاکس تزریق شود. دخترم که با شنیدن این حرف دکتر نگران شده بود، به او توضیح داد که متخصصانی که قبل از ایشان دیده‌ایم، گفته بودند عکس OPG زیاد دقیق نیست و نشان نمی‌دهد، ریشه دندان تا چه اندازه با عصب‌ها درگیر هستند، اگر لازم است بروم عکس رنگی بگیرم! دکتر با اطمینان به نفس کامل گفتند: «خیر، عکس رنگی لازم نیست و همین الان به دلیل اسپاسم و فشار شدیدی که به لثه وارد شده باید بوتاکس تزریق شود؛ عمل اشتباه و نسنجیده‌ای که باعث شد تا امروز که ۴۰ روز از آن اتفاق می‌گذرد، فک دخترم فلج شود.«

او می افزاید: «جالب این‌که به جز سحر جان که سخت ترسیده بود، خود من هم سه بار به دکتر تاکید کردم که سحر باید سه روز دیگر هم خودش جلوی دوربین فیلمبرداری حرف بزند و هم از دیگران تست بگیرد، اما این دکتر با اعتماد به نفس قانع کننده‌ای گفتند: «شما اصلا نگران نباشید. من به شما اطمینان می‌دهم که کوچک‌ترین تغییری در صورت و یا حرف زدن او به وجود نمی‌آید. اما متاسفانه به عکس آن‌چه ادعا کرده بود، دو روز بعد از تزریق، صورت دخترم کاملا کج شد و همچنان هم این وضعیت ادامه دارد.»

این کارگردان باسابقه علت این‌که تاکنون او و دخترش سکوت کرده و شکایت نکرده‌اند را این‌گونه شرح می‌دهد: «علت سکوت و شکایت نکردنم این بود که از یک طرف امیدوار بودم به گفته دوستان دکترم یک ماهه خوب شود و علت دیگر دوندگی‌های بیهوده و برخوردهای متکبرانه، جانبدارانه و تحقیرآمیزی بود که چند بار در مراجعه به این نهادها تجربه کرده بودم. این است که از دخترم خواهش کردم مردم را آگاه کند تا به افرادی که به نام دکتر، با رفتار و کردار غیرمسئولانه نام پزشکان فرهیخته، فداکار و انسان دوست کشورمان را لکه‌دار می‌کنند، اعتماد نکنند.»

مسعود جعفری‌جوزانی در پایان می‌گوید: «به هر حال روال این اتفاق مشخص و پرینت مکالمات و قرار قبلی ما با دکتر موردنظر گویاست؛ در نتیجه شکایت از پزشکی که با تصمیم اشتباه و غیرمسئولانه باعث این مساله شده است نیز در روزهای آتی انجام خواهد شد.»

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۱۴۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت