تکیه‌های قدیمی ایران شناسایی می‌شوند

سرنا_نصرالله حدادی، کارشناس فرهنگی «تکیه‌گاه» شد و قرار است در این برنامه به سراغ تکیه‌ها و حسینیه‌های قدیمی شهر تهران بروند.

تکیه‌های قدیمی ایران شناسایی می‌شوند

برنامه «تکیه‌گاه» عنوان یکی از ویژه برنامه‌های محرمی رادیو صبا است که به معرفی تکیه‌های معروف تهران و شرح و توصیف تاریخچه آن می پردازد. این برنامه از روز سه شنبه ۱۹ مرداد مصادف با اول محرم راهی آنتن می‌شود.

«تکیه گاه» در قالب مستند رادیویی و از طریق مصاحبه با هیئت امنای حسینیه‌ها و متولیان تکایا فرصتی را جهت آشنایی مخاطبان با تاریخچه و فعالیت‌های آن فراهم می‌آورد.

در «تکیه‌گاه» لیلا علاقه‌مند گزارشگر رادیویی همراه با نصرالله حدادی تهران گرد و کارشناس فرهنگی به سراغ تکیه‌ها و حسینیه‌های قدیمی شهر تهران می‌روند و با هیئت امنا و مردم محلی درباره فعالیت‌هایی که از دیرباز تا کنون در این محل‌ها انجام شده گفت‌وگو می‌کنند.

انسیه شمس اللهی تهیه کننده این برنامه گفت: «این برنامه با هدف نشان دادن اهمیت و جایگاه عزاداری در فرهنگ و رسوم ایرانی تهیه شده است در این برنامه به صورت مستند به توضیح و تشریح فضای تکیه‌ها و فعالیت‌هایی این اماکن می‌پزدارد.»

او درباره ویژگی‌های شاخص این برنامه افزود :«در این برنامه حسینیه‌های شهرستانی‌های مقیم تهران نیز در آن معرفی می‌شود. می‌توان گفت این تکیه و حسینیه‌ها که متعلق به افرادی است که از سراسر ایران به تهران مهاجرت کرده‌اند هر یک آداب و رسوم عزاداری را سراسر ایران در تهران به نمایش می‌گذارند.»

ویژه برنامه «تکیه‌گاه» از روز اول محرم در ۱۷ قسمت هر روز ساعت ۱۲ از رادیو صبا همراه مخاطبان می‌شود.»

منبع: خبرآنلاین

کد مطلب: ۲۱۸۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت