اگر هیچکاک زنده بود، امروز با شکایت صدها زن روبه‌رو می‌شد/ از اتهام آزار جنسی تا آزارهای جسمی عجیب

هدرن در سال ۲۰۱۲ ادعا کرد در جریان ساخت فیلم‌های «پرندگان» و «مارنی»، هیچکاک عاشق و شیدای او بوده است.

اگر هیچکاک زنده بود، امروز با شکایت صدها زن روبه‌رو می‌شد/ از اتهام آزار جنسی تا آزارهای جسمی عجیب

سیه‌نا میلر می‌گوید اگر آلفرد هیچکاک امروز از «تیپی هدرن» بازیگر سینما سوءاستفاده می‌کرد، قطعاً مانعش می‌شدند.

میلر نقش هدرن را در فیلم «دختر» بازی کرد، فیلمی که در سال ۲۰۱۲ ساخته شد و به نحوه ساخت فیلم «پرندگان» هیچکاک می‌پردازد. هدرن مدلی بود که هیچکاک او را به هالیوود آورده بود. فیلم به بررسی عشق هیچکاک به هدرن می‌پردازد و آسیب روانی‌ای را نشان می‌دهد که آقای فیلمساز به خانم بازیگر وارد کرد، چون دست رد به سینه عشقش زده بود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ حقیقت باورنکردنی در مورد آلفرد هیچکاک

میلر که در جشنواره فیلم مونت‌کلر صحبت می‌کرد گفت امروزه اگر فیلمسازی رفتاری مانند هیچکاک از خود نشان دهد با «لشگری از زنان» طرف است.

میلر گفت: «آن اتفاقات برای [هدرن] آسیب روانی بسیار بسیار زیاد و وصف‌ناپذیری به همراه داشته است، نه تنها در مراحل ساخت آن فیلم‌ها، بلکه پس از آن روزهای وحشتناک. هیچکاک قراردادش را با او حفظ کرده بود و نمی‌گذاشت برود با گدار و تروفو که می‌خواستند با او کار کنند. هیچکاک این قرارداد کاری را ده سال تمام حفظ کرد و بدون اینکه که فیلم بسازد پیر شدن هدرن را به تماشا نشست. کارش بسیار آزاردهنده بود.»

بیشتر بخوانید: ۲۰ فیلم بزرگ آلفرد هیچکاک که هر طرفدار سینما باید ببیند

او در ادامه گفت: «خوشبختانه به گمانم جهان چنان تغییر کرده که اگر کسی بخواهد حتی سعی کند چنین سوءاستفاده‌ای انجام دهد لشگری از زنان دست به کار خواهد شد و به مصافش خواهند آمد. مایه خوشبختی بسیار من است که در این دوره و زمانه کار می‌کنم، چون به گمانم این داستان در آن دوره خیلی هم نادر نبود. استودیوها واقعاً بازیگران را می‌خریدند و آدم ملزم به کار با همان یک کارگردان بود.»

هدرن سال ۲۰۱۲ ادعا کرد در جریان ساخت فیلم‌های «پرندگان» و به دنبال آن «مارنی»، «[هیچکاک] عاشق و شیدای» او بوده است

او هم‌چنین مدعی شد هیچکاک سر صحنه فیلم پرندگان پس از آن که در یکی از صحنه‌های حمله پرندگان در آخرین لحظه پرندگان مصنوعی را جانشین کبوترها و کلاغ‌های واقعی کرده بود موجب آسیب جسمی به وی شده بود.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی آلفراد هیچکاک: زیر ظاهر مردی مطمئن به خویش ، هزل گو و نیش زن چه مردی نهفته بود

هدرن در زندگی‌نامه خود که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، هیچکاک را به تعرض جنسی به خودش متهم کرد و مدعی شد وقتی با مردان دیگر حرف می‌زد هیچکاک حسادت می‌کرده است. او همچنین مدعی شد هیچکاک عمداً به وجهه‌اش در هالیوود لطمه زد و چون با او قرار بسته بود نگذاشت با سایر کارگردان‌ها کار کند.

میلر نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب برای بازی در فیلم دختر شد. در این فیلم توبی جونز در نقش هیچکاک بازی می‌کند.

منبع: ایندیپندنت

کد مطلب: ۲۱۸۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت