فیلم‌های مشهور آخرالزمانی را بشناسید

اگر به دیدن فیلم‌های ژانر آخرالزمانی علاقه دارید، این گزارش را از دست ندهید.

فیلم‌های مشهور آخرالزمانی را بشناسید

فیلم‌های آخرالزمانی گروه عجیبی از فیلم‌ها هستند و تنوع در این آثار می‌تواند از هر ژانر دیگری بیشتر باشد.

این فیلم‌ها می‌توانند با استفاده از جدیدترین جلوه‌های ویژه رایانه‌ای به فیلم‌هایی اکشن و تماشایی تبدیل شوند و یا در موارد دیگر، می‌توانند داستان‌های عمیق انسانی و در مقیاس کوچک باشند که بر وضعیت یک فرد مشخص متمرکز می‌شود. از طرفی این تنوع نشان می‌دهد که فیلم‌های آخرالزمانی می‌توانند هرنوع مخاطبی را با سلیقه‌های متفاوت به خود جذب کنند.

در اینجا چندین مورد از بهترین فیلم‌های این ژانر را می‌توانید ببینید.

سرزمین زامبی (۲۰۰۹)

سرزمین زامبی یکی از فیلم‌های این فهرست است که شاید عده زیادی آن را دیده باشند. داستان فیلم کمدی زامبی محور، در مورد چهار غریبه است که در کنار دیگر به جاده می‌زنند و در جست‌وجوی آزادی، سفر می‌کنند. برای این فیلم یک دنباله دیگر ساخته و در سال ۲۰۱۹ با عنوان «ضربه دوم» منتشر شد.

۲۸ روز بعد (۲۰۰۲)

بیدار شدن در دنیایی که خالی از سکنه است و شما هیچگونه تصوری از اینکه دنیا چگونه به چنین سرنوشتی دچار شده ندارید، بدون تردید یکی از وحشتناک ترین راه‌ها برای آغاز یک فیلم آخرالزمانی است. دنی بویل در این فیلم سینمایی با نقش آفرینی کیلین مورفی، عناصری از ژانر وحشت و اکشن را ترکیب کرده و اثری را ساخته که ارزش یکبار دیدن را داشته باشد.

من افسانه هستم (۲۰۰۷)

اگرچه طرفداران رمان اصلی «من افسانه هستم» به نوشته ریچارد ماتسون که فیلم از روی آن اقتباس شده بود به پایان متفاوت فیلم انتقاد کردند، اما این فیلم از آثار موفق ژانر اخرالزمانی است. ویل اسمیت در این فیلم نقش یک ویروس شناس را بازی می‌کند که تنها بازمانده از شیوع یک ویروس در منهتن است و اکنون تلاش می‌کند که مبتلایان به این ویروس را نجات دهد. این فیلم با گذشت چندین سال هنوز هم یک اثر مهیج عالی است.

آرماگدون (۱۹۹۸)

اگر دوست دارید در فیلمی که تماشا می‌کنید چیزهای زیادی منفجر شوند، قطعا فیلمی به کارگردانی مایکل بی گزینه مناسبی خواهد بود. در خلاصه داستان این فیلم آمده یک ستاره‌ی دنباله دار عظیم به طرف کره‌ی زمین در حرکت است. قرار بر این می‌شود که «هری استامپر» (ویلیس) و گروهش روی تکه‌ی اصلی ستاره‌ی دنباله دار فرود بیایند، تا عمق ۲۰۰ متر آن را سوراخ کنند و یک بمب اتمی در آن کار بگذارند. انفجار این بمب ستاره‌ی دنباله دار را دو نیم خواهد کرد. بروس ویلیس و بن افلک از بازیگران این فیلم هستند.

فرزندان انسان (۲۰۰۶)

فیلمی علمی تخیلی به کارگردانی آلفونسو کوارون است که بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده. داستان فیلم در سال ۲۰۲۷ و در دنیایی روایت می‌شود که انسان‌ها دیگر نمی‌توانند بچه‌ای به دنیا بیاورند. جوان‌ترین ساکن زمین، تازگی در هجده سالگی در گذشته‌است و همه امیدها و آرزوهای بشر نقش برآب شده‌است. در این میان مردی مسئول محافظت از زنی می‌شود که بتواند در امنیت کامل، کودکش را به دنیا بیاورد و آخرین امید بشریت را زنده نگه دارد.

مکس دیوانه: جاده خشم (۲۰۱۵)

مکس دیوانه از ابتدا تا انتهای فیلم یک اثر مهیج است که تام هاردی در آن بازی کرده و داستان در دنیایی نابود شده روایت می‌شود که فردی به نام ایمورتان رهبری آن را بر عهده گرفته است. در هر فهرستی از بهترین فیلم‌های قرن بیستم می‌توان نام «مکس دیوانه» را دید و دلیل آن هم موسیقی متن گوش نواز، نقش آفرینی‌های قابل توجه از بازیگران اصلی و البته جلوه‌های ویژه خیره کننده است.

جاده (۲۰۰۹)

این فیلم هم از رمانی به همین نام که جایزه پولیتزر را دریافت کرده اقتباس شده است. این فیلم ماجراجویی مردی به همراه پسر کوچکش را در دنیایی روایت می‌کند که به علت اتفاقی نامشخص و البته مرگبار، به نابودی کشیده شده است. اگرچه این فیلم مشکلاتی دارد، اما همچنان قصه‌ای عمیقا غم انگیز را به تصویر کشیده که می‌تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد مطلب: ۳۵۳۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت