معجزه هوش مصنوعی برای درمان سرطان بازیگر مشهور

بازیگر مجموعه فیلم‌های «تاپ گان» به کمک هوش مصنوعی صدای خود را که به دلیل سرطان از دست داده بود، پس گرفت.

معجزه هوش مصنوعی برای درمان سرطان بازیگر مشهور

وال کیلمر مرد یخی مجموعه سینمایی تاپ گان که قدرت تکلمش در اثر ابتلا به سرطان حنجره و جراحی تراکئوستومی (برش نای) آسیب جدی دیده بود، به کمک فناوری هوش مصنوعی صدای خود را بازیافت.

شرکت نرم‌افزاری سونِنتیک (Sonantic) که به فعالیت در حوزه شبیه‌سازی صدا شناخته می‌شود، با استفاده از صداهای ضبط شده این هنرپیشه ۶۱ ساله آمریکایی موفق شد نسخه کامپیوتری و هوشمند صدای او را شبیه‌سازی کند. 

کیلمر با استفاده از صدای هوشمند خود در این باره گفت: صدایم به آن شکلی که به یادش داشتم، از من گرفته شده بود؛ وقتی حرف می‌زدم اطرافیانم به سختی متوجه می‌شدند. اما با این وجود هنوز حس می‌کردم همان آدم سابقم، همان فرد خلاق گذشته، کسی که با اعتماد به نفس درباره ایده‌ها و داستان‌ها رویاپردازی می‌کند. اما حالا می‌توانم بار دیگر خود را ابراز کنم و این ایده‌ها را با دیگران درمیان گذاشته و یک بار دیگر این بخش از وجودم را به شما نشان دهم؛ بخشی که هیچوقت از بین نرفت و فقط پنهان شده بود.

ستاره فیلم بتمن برای همیشه (Batman Forever )  افزود: از تیم شرکت سوننتیک که صدایم را به شکلی که اصلا انتظارش را نداشتم به من برگرداندند، کمال تشکر را دارم. به عنوان انسان، قدرت برقراری ارتباط مهمترین بخش موجودیت ماست و عوارض جانبی ناشی از سرطان حنجره باعث شده بود درک آنچه می‌گویم برای دیگران مشکل باشد. شانس روایت داستانم با صدایی که اصل و آشناست، یک موهبت فوق‌العاده خاص است.

ابتلای کیلمر به سرطان تا سال ۲۰۱۷، یعنی دو سال پس از آن که اولین بار به دلیل بیماری بستری شد، اعلام نشد. تا آن زمان او شیمی درمانی کرده و عمل تراکئوستومی را پشت سر گذاشته بود. وی در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد چهار سالی می‌شود که سرطان را شکست داده است. 

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۵۳۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت