ماجرای تاسیس هیئت مشهور شیراز در مستند «استراحت بماند»

فیلم مستند «استراحت بماند» امشب، سه‌شنبه ۱۶ شهریورماه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود.

ماجرای تاسیس هیئت مشهور شیراز در مستند «استراحت بماند»

«استراحت بماند» به کارگردانی علی تک روستا و محصول شبکه مستند سیما سه‌شنبه ۱۶ شهریورماه روی آنتن می‌رود. فیلم مستند «استراحت بماند» پرتره‌ای از «سیدغفار» یکی از نیروهای جهادگر و جوان اهل شیراز است که فعالیت‌های متفاوت او در کمک‌رسانی به محرومین، زندگی جالب و متفاوتی را برای او رقم زده و همین سبک زندگی به همراه اتفاقاتش سوژه فیلم مستند «استراحت بماند» شده است.

سید غفار با تاسیس یک هیئت در شیراز که نامش «کافه شهدا» است، مشهور می‌شود. این هیئت در ایام پایانی هر هفته مراسمات متفاوتی را بر سر مزار شهدا برپا می‌کند و روز به روز تعداد شرکت‌کنندگان در آن افزایش پیدا می‌کند و اکنون یکی از مشهورترین محافل در شهر شیراز است. علاوه بر این، سیدغفار به همراه جمعی از دوستانش فعالیت‌های جهادی زیادی را در مناطق مختلف دنبال می‌کنند که این بخش نیز درمستند «استراحت بماند» مورد اشاره قرار گرفته است.

یکی از اتفاقات دراماتیک و قابل توجه در زندگی این نیروی جهادگر، شباهت ظاهری عجیب او به یکی از شهدای مشهور امر به معروف است. وقتی مادر این شهید، سیدغفار را برای اولین بار می‌بیند احساس می‌کند که پسرش را دیده است. جزئیات این اتفاق دراماتیک نیز در بخشی از مستند «استراحت بماند» به نمایش درآمده است.

عوامل تولید این فیلم عبارت‌اند از: تهیه‌کننده و کارگردان: علی تک روستا، تدوین: علی مؤمن اعلایی، مدیر تولید: علیرضا شعاعی، صداگذار: سعید بابایی، مجری طرح: مرکز فرهنگی میثاق و تولید شده در شبکه مستند سیما

منبع: خبرآنلاین

کد مطلب: ۳۵۳۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت