جزییاتی تازه از درگذشت سیامک اطلسی بر اثر ابتلا به کرونا از زبان دخترش

فرزند سیامک اطلسی با اشاره به این‌که این بازیگر سر صحنه یک سریال به کرونا مبتلا شده بود، می‌گوید: «پدرم آن‌قدر از نظر جسمی سالم بود که شاید تا صد سالگی هم می‌توانست عمر کند، اما این بیماری لعنتی ایشان را از ما گرفت و ای کاش تمهیداتی در پروژه‌های تصویری اندیشیده شود تا از این اتفاق‌ها رخ ندهد.»

جزییاتی تازه از درگذشت سیامک اطلسی بر اثر ابتلا به کرونا از زبان دخترش

سحر اطلسی درباره چگونگی ابتلای پدرش به کرونا که هیچ خبری هم از آن در رسانه‌ها منتشر نشده بود، بیان کرد: «ایشان این اواخر سرِ سریالی به نام «اپیدمی» بودند که این کار را وقتی هر دو دوز واکسن را زدند و یک ماه هم از آن گذشت قبول کردند، چون در تمام ماه‌های گذشته از زمان شیوع کرونا تمام پیشنهادهای کاری را رد می‌کردند. در نهایت از آن‌جا که دوست داشتند کار کنند، به‌ویژه این‌که گفتند داستان آن درباره کرونا است و تمام شرایط برای کار، امن است برای بازی در پروژه تشریف بردند، البته ما (خانواده) ابتدا مخالف بودیم ولی به‌خاطر علاقه ایشان راضی شدیم و احتمال قریب به یقین پدرم در همین پروژه به کرونا مبتلا شدند چون من یک روز با ایشان همراه بودم و دیدم که جو آن‌جا شلوغ بود و پروتکل‌ها خیلی رعایت نمی‌شد و هر چقدر هم بگوییم رعایت می‌شد اما در نهایت این طور نبود. متاسفانه این ضعف سیستم واکسیناسیون در این دست کارها مشکلاتی ایجاد کرده که برای پدر من یا هر کس دیگری به این شکل اتفاق افتاده است.»

او افزود: «پدر من یک روز سر همین پروژه دچار سرگیجه می‌شوند و زمین می‌خورند که قاعدتاً ناشی از ضعف کرونا بوده است. چند روز بعد هم در منزل زمین خوردند که به بیمارستان مراجعه کردیم. اما درباره این‌که این موضوع را اطلاع‌رسانی نکردیم ماجرا این بود که بیماری‌شان (کرونا) آن‌قدرها نفس‌گیر نبود و پزشکان امیدوارانه می‌گفتند که دوام خواهند آورد، اما در آخر پس از دو هفته که در بیمارستان بودند متأسفانه این اتفاق افتاد.»

سحر اطلسی که خودش همانند پدر در حرفه دوبله فعالیت دارد، با رد صحبت‌های تهیه‌کننده سریال «اپیدمی» مبنی براین‌که «روزهای آخر که ایشان (سیامک اطلسی) در صحنه بودند، ناراحتی قلبی داشتند و حال‌شان رو به راه نبود» گفت: «پدر من هیچ بیماری زمینه‌ای نداشتند و اتفاقاً چنان قدرت بدنی بالایی داشتند که با یک دست سوار اسب می‌شدند اما متاسفانه درگیری ریه، التهاب بسیار شدیدی را به وجود آورده بود و این التهاب شدید، قلب را تحت تاثیر قرار داد و امروز صبح (چهارم مهرماه) ایست قلبی کردند. اما جای سوال است که این دوست عزیز (تهیه‌کننده سریال اپیدمی) اعلام نکرده‌اند که سر همین پروژه پدر من زمین خوردند، مهره کمرشان کمی آسیب دید؟ ایشان هیچ بیماری قلبی نداشتند، اما همان زمین‌خوردگی آغاز سرگیجه‌های ناشی از کرونا بود که وقتی بار دوم در منزل تکرار شد، ایشان را به بیمارستان رساندیم و کار تا امروز ادامه پیدا کرد.»

او با بیان این‌که قرار بوده پدرش در یک اثر دیگری بازی کند و قرار بود جلسه‌ای داشته باشند تا درباره نقش صحبت شود، ادامه داد: «پدرم پیش از کرونا، سالی دو سه کار سینمایی یا سریال انجام می‌دادند ولی از زمان شیوع این بیماری هیچ پروژه‌ای را قبول نمی‌کردند و حتی دوبله هم انجام نمی دادند، در حالی که شرایط کاری ما در این حوزه ساعتی شده بود و دوبله در اتاق‌های ایزوله و ضدعفونی شده انجام می‌شد و خود من هم می‌روم، ولی در آخر، درگیری سر صحنه پیش آمد و ما هم که دیگر کاری نداریم، چون اتفاقی که نباید می‌افتاد رخ داده و فقط امیدوارم تمهیداتی اندیشیده شود تا برای پروژه‌های دیگر از این اتفاق‌ها رخ ندهد. هنر ما از این دست آدم‌ها انگشت‌شمار دارد و کسانی مثل سیامک اطلسی جایگزین ندارند. پدر من شاید تا ۱۰۰ سال می‌توانست زنده بماند آن‌قدر که صحیح و سالم بود، هیچ بیماری در قلب، مغز یا حتی دیابت (در سن ۸۵ سالگی) نداشت و متاسفانه این ویروس لعنتی که معلوم نیست چه می‌کند، پدرم را از ما گرفت.»

دختر سیامک اطلسی با بیان این‌که مراسم تشییع و خاکسپاری پدرش، صبح سه‌شنبه ۶ مهر در قطعه هنرمندان برگزار می‌شود،گفت: «از همه مردم تقاضا می‌کنم با توجه به شرایط کرونا، از حضور در بهشت زهرا خودداری کنند، چرا که خود ما به خاطر کرونا، این مصیبت بر سر ما آمد.»

سیامک اطلسی که متولد ۱۳۱۵ بود، از دهه ۴۰ کار خود را با گویندگی در انجمن گویندگان آغاز کرد و بعد به سینما رفت و از سال ۵۰ تا همین سه سال قبل، در بیش از ۴۰ فیلم سینمایی بازی کرده بود.

از جمله آثار او در سینما، می‌توان به «چریکه تارا»، «پرونده»، «شاید وقتی دیگر»، «آن سوی آتش»، «دو فیلم با یک بلیت»، «آقای بخشدار»، «همسر»، «روز واقعه»، «در کمال خونسردی»، «خط آتش»، «دلباخته»، «دختری به نام تندر»، «ملک سلیمان»، «گلوگاه»، «دلتنگی‌های عاشقانه» و «مردی بدون سایه» اشاره کرد.

وی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی نیز همچون «مادر»، «جنگجویان کوهستان»، «پهلوانان نمی‌میرند»، «افسانه جومونگ» دوبلوری کرده بود.

برخی از سریال‌های او نیز «پدر سالار»، «پهلوانان نمی‌میرند»، «فرار بزرگ»، «پدرخوانده»، «کلانتر ۲»، «شیخ بهایی»، «تعبیر وارونه یک رویا»، «معمای شاه»، «هشت و نیم دقیقه» و همچنین نامش در لیست بازیگران سریال در حال ساخت «سلمان فارسی» دیده می شود.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۳۵۴۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

  • رضا ابوالحسنی ارسالی در

    روحش شاد

دیدگاه

تازه ها

یادداشت