انتقاد تند پل شریدر از فیلم جدید کلینت ایستوود/ بدترین فیلم از سال ۱۹۶۴!

پل شریدر فیلمنامه‌نویس و کارگردان به انتقاد جدی از جدیدترین فیلم کلینت ایستوود یعنی «گریه کن ماچو» پرداخت.

انتقاد تند پل شریدر از فیلم جدید کلینت ایستوود/ بدترین فیلم از سال ۱۹۶۴!

پل شریدر با انتقاد از فیلم جدید کلینت ایستوود در فیسبوک خود سوال کرده که آیا شده یک کارگردان مهم آمریکایی بعد از فیلم «ورزش محبوب مردان؟» (فیلم ۱۹۶۴ با بازی راک هودسن) ساخته هاوارد هاکس فیلمی به بدی «ماچوی گریان» ساخته باشد؟

شریدر که جدیدترین فیلمش «کارت شمار» ۱۰ سپتامبر راهی سینماها شده گفته است استودیو فکوس فیچرز از او خواسته است در این مقطع از انتشار پست‌های پر سروصدا دوری کند اما حالا که فیلم او اکران شده وی دیگر خودش را ملزم نمی داند تا در زندان فیس‌بوکی بماند.

هر چند منتقدان با فیلم جدید ایستوود ۹۱ ساله برخورد خوشایندی نداشته‌اند اما در برابر نظرات شریدر ۷۵ ساله برخورد آنها به نظر بسیار سبک و دوستانه است.

شریدر نوشته است: می توانم تمایل کلینت ایستوود به فیلمسازی را درک کنم اما آیا هیچ کارگردان مهم آمریکایی پس از فیلم «ورزش محبوب مردان؟» فیلمی به بدی «ماچوی گریان» ساخته است؟ این فیلم از هر نظر شکست خورده است؛ از نظر فیلمنامه، نورپردازی، لوکیشن‌ها، طراحی صحنه و لباس و انتخاب بازیگران. وقتی اوایل فیلم، ایستوود نمایی از زیر خودرو و برخورد چکمه با زمین می‌گیرد با خودم گفتم: «عالی است، می‌خواهد از سبک وسترن‌های ماچو تقلید کند» – اما این آخرین ترکیب‌بندی جالب توجه فیلم بود.

شریدر در ادامه نوشته که ایستوود کلیشه‌هایی در مورد پوچی رفتار شخصیت‌های ماچو مطرح می‌کند اما فیلم در واقع یک «هری کثیف» کوچک شده است و باعث شده این شخصیت‌ها دیده شوند. این شخصیت‌ها ۳۰ سال قبل ارزش داشتند.

خود شریدر برای «کارت شمار» با نقدهای خوبی روبه رو شده است. در فیلم جدید وی اسکار آیزاک در نقش کهنه‌سربازی ظاهر شده که حالا کارش فقط قماربازی است.

منتقد ایندی وایر یعنی دیوید ارلیش نیز «ماچوی گریان» را با فیلم‌های قدیمی ایستوود مقایسه کرده و نوشته بود ایستوود در این فیلم از همان مایه‌های قدیمی خود استفاده کرده است.

منبع: مهر

کد مطلب: ۳۵۴۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت