به بهانهٔ استقبال مخاطبین از سومین قسمت سه‌گانهٔ سهیلی؛

«گشت ارشاد» بدون فرخ‌نژاد هم میفروشد

سینمای ایران تا کنون تجربه کمی در تولید فیلم‌های سینمایی دنباله‌دار نداشته است، اما معمولاً استقبال از قسمت‌های بعدی از اولی همواره با رکود مواجه بوده است.

«گشت ارشاد» بدون فرخ‌نژاد هم میفروشد

این روزها اما فیلم سینمایی «گشت ارشاد۳» در اولین تجربه کمدی‌سازی دنباله‌دارِ «سعید سهیلی» همچنان مثل قبل، سردمدار گیشه کم رونقِ دوران کرونایی سینمای ایران است. سهیلی که در میانه گشت ارشاد یک و ۲، «کلاشینکف» را ساخت و در استراحت میانهٔ ۲ و ۳، سراغ «ژن خوک» رفت، دوباره به خانه پرفروش خودش برگشت و این‌بار با ریسک نبودن کاراکتر محبوب و اصلی‌اش «حمید فرخ‌نژاد»، «گشت ارشاد۳» را کلید زد و حالا با فروش بیش از ۵میلیاردی همچنان روند صعودی فتح گیشه را پی می‌گیرد.

فیلم سهیلی در دورانِ همه‌گیری کرونا ساخته شد، وقتی که اصلاً مشخص نبود چه زمانی به اکران خواهد رسید، اما او با سرمایهٔ شخصی خودش پروژه‌اش را به سرانجام رساند و احتمالاً از همه مشکلاتی که پیش پایش می‌سازند باخبر بود.

ریسک سهیلی در ادامه روند دنباله‌سازی از یک سو، و از طرفی خطر شکست این پروژه پرهزینه بدونِ یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای طنز بعد از انقلاب از سوی دیگر شاید می‌بایست سهیلی را از ورود به این جولانگاه خطر باز می‌داشت، اما استقبال بی‌نظیر مردم از سومین قسمت از سه‌گانهٔ کمدی «گشت ارشاد» نشان داد که این روزها موفقیت فیلم‌ها در گروی توجه به سلیقه مخاطب مشکل‌پسند سینماست.

حالا اما سینمای ایران و مسئولینش باید ایستاده به احترام تیم سازندهٔ این فیلم کف بزنند که این‌چنین سینمای ورشکستهٔ ایران را دوباره از باتلاق افول فروش، بالا کشید. چیزی که احتمالاً درکش برای منتقدین نه‌چندان منصف فیلم راحت نباشد.

اما بدون شک گروه مسرور از این موفقیت بی‌نظیر، سینمادارانی هستند که حالا عدم رونق گیشه‌هایشان به پایان دومین سال خود نزدیک می‌شود. رونقی که «گشت ارشاد۳» به صندلی‌های یکی در میان خالیِ سینماها داده، نشان می‌دهد که با پایان محدودیت فروش بلیط در ایام کرونا، حتماً این استقبال دوچندان هم خواهد شد.

«سعید سهیلی» را حالا می‌شود رکوددار در استقبال مخاطب از سینمای دنباله‌دار دانست، او در گشت ارشاد ۱ و ۲ هم رکوردهای بی‌نظیری به نام خود و گروهش ثبت کرد و حالا هم دوباره کمک‌حال سینمای بی‌رونق ایران شده؛ سینمایی که او یک‌بار دیگر هم در نخستین ساخته‌اش «مردی شبیه باران» رونق گیشه را به آن هدیه داده بود و حالا همچنان در ۶۲سالگی سردمدار جذب مخاطب در سینماست.

 

کد مطلب: ۳۵۵۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت