۱۰ فیلم برتر آمریکا در سال ۲۰۲۱ معرفی شدند

بهترین‌ فیلم‌های سال آمریکا و برنامه‌های تلویزیونی به انتخاب موسسه فیلم آمریکا انتخاب شدند.

۱۰ فیلم برتر آمریکا در سال ۲۰۲۱ معرفی شدند

موسسه فیلم آمریکا، با اهدای جوایز سال ۲۰۲۱، از فیلم‌های پل توماس آندرسون، جین کمپیون، جوئل کوئن، گی‌یرمودل‌تورو، لین مانوئل میراندا و دنی ویلنوو تجلیل کرد.

در این میان نتفلیکس با فیلم‌های «به بالا نگاه نکن» ساخته آدام مک‌کی، «قدرت سگ» ساخته جین کمپیون و «تیک، تیک… بوم!» ساخته میراندا بیشترین جوایز را به خود اختصاص داد.

اپل و کمپانی برادران وارنر هم دو جایزه بردند. اپل برای «کودا» فیلمی از شین هدر و «تراژدی مکبث» ساخته جوئل کوئن این جوایز را دریافت کرد. برادران وارنر هم برای «تل ماسه» از دنی ویلنوو و «شاه ریچارد» ساخته راینالدو مارکوس گرین این موفقیت را کسب کرد.

فیلم‌های موفق بعدی هم «کوچه کابوس» ساخته دل تورو و «داستان وست‌ساید» از استیون اسپیلبرگ و «لیکوریک پیتزا» از پل توماس آندرسون هستند.

کنت برانا نیز با «بلفاست» جایزه ویژه موسسه فیلم آمریکا را برد زیرا فیلم‌های تولید بین‌المللی در فهرست ۱۰ فیلم برتر سال جای نمی‌گیرند. در سال‌های پیش هم فیلم‌هایی چون «روما» و «انگل» نیز به همین ترتیب تجلیل شده بودند.

سال پیش، از ۱۰ فیلم برتر سال به انتخاب موسسه فیلم آمریکا ۶ فیلم در فهرست بهترین فیلم‌های اسکار جای گرفتند.

در بخش تلویزیونی نیز شبکه اچ‌بی‌او با کسب ۴ جایزه موفق‌ترین شبکه سال شد و برای «هکس»، «مِر از ایست‌تاون»، «جانشینی» و «لوتوس سفید» در فهرست بهترین‌ها جای گرفت. اپل تی‌وی هم با برنامه موزیکال «شمیگادون!» و کمدی «تد لاسو» در فهرست جای گرفت و آمازون پرایم ویدئو با «راه‌آهن زیرزمینی» این موفقیت را کسب کرد. نتفلیکس، اف‌ایکس و دیزنی نیز برای «خدمتکار»، «سگ‌های انباری» و «واندا ویژن» جایزه گرفتند.

در بخش تلویزیونی نیز از «بازی مرکب» و «تابستان روح» تجلیل ویژه شد.

جوایز برندگان در مراسمی که ۷ ژانویه در لس‌آنجلس برگزار می‌شود اهدا خواهد شد.

موسسه فیلم آمریکا از سال ۲۰۰۰ هر سال برترین‌های سینمایی و تلویزیونی را که از نظر فرهنگی و هنری موثر بوده‌اند معرفی می‌کند.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۵۵۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت