جلال پیشوائیان: پس از فیلم «قیصر»، مردم فحشم می‌دادند

زنده‌یاد جلال پیشوائیان که معروف‌ترین بازیگر نقش‌های منفی تاریخ سینمای ایران است، بارها خاطرات بازی در «قیصر» را مرور و یادآور شده بود پس از آن فیلم، مردم از او نفرت داشته و حتی به او فحش می‌داده‌اند.

جلال پیشوائیان: پس از فیلم «قیصر»، مردم فحشم می‌دادند

جلال پیشوائیان که پنج روز پیش در آلمان درگذشت، از بازیگران پیشکسوت سینمای ایران بود که بازیش در نقش منصور آب‌منگل در فیلم «قیصر»، ساخته مسعود کیمیایی، او را به چهره‌ای شناخته شده‌ در دهه ۴۰ خورشیدی تبدیل کرد.

در گفت‌وگوهای تصویری و نوشتاری رسانه‌ها با این بازیگر، حضور او در فیلم «قیصر» و ساختن یکی از منفی‌ترین شخصیت‌های سینمایی، یکی از پرسش‌های آغازین و اساسی بوده است.

منصور آب‌منگل، با بازی جلال پیشوائیان، کسی است که با تجاوز به فاطی، خواهر فرمان (ناصر ملک‌مطیعی) و قیصر (بهروز وثوقی)، آتش درگیری را آغاز می‌کند و پس از قتل فرمان، خود و دو برادرش هم به‌دست قیصر کشته می‌شوند.

جلال پیشوائیان، درباره واکنش مردم کوچه و خیابان به او، پس از بازی در این نقش منفی گفته است: «آن روزها، مردم از من خوش‌شان نمی‌آمد و برخوردشان خوب نبود.»

او ادامه می‌دهد: «فیلم «قیصر» خیلی خوب فروش داشت و بیشتر مردم آن را دیده بودند. برای همین هرجا می‌رفتم، بسیاری از من نفرت داشتند و حتی فحشم می‌دادند. البته با این واکنش‌ها، حس می کردم در کارم حسابی موفق بوده‌ام.»

 

منبع: خبر آنلاین
کد مطلب: ۳۵۶۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت