سانسور عجیب کارتون سیمپسون ها در هنگ کنک + عکس

شبکه دیزنی پلاس از ماه گذشته در منطقه ی خودمختار هنگ کنگ آغاز به کار کرد و تماشاگران کارتون «سیمپسون ها» (The Simpsons) متوجه غیبت اسرارآمیز یکی از قسمت های فصل شانزدهم آن شده اند

سانسور عجیب کارتون سیمپسون ها در هنگ کنک + عکس

شوخی های سیاسی باعث سانسور کارتون سیمپسون ها در هنگ کنگ شد

شبکه دیزنی پلاس از ماه گذشته در منطقه ی خودمختار هنگ کنگ آغاز به کار کرد و تماشاگران کارتون «سیمپسون ها» (The Simpsons) متوجه غیبت اسرارآمیز یکی از قسمت های فصل شانزدهم آن شده اند.

در این قسمت از کارتون سیمپسون ها که Goo Goo Gai Pan نام دارد و اولین بار در سال ۲۰۰۵ پخش شد، خانواده ی سیمپسون ها به چین سفر می کنند و در آنجا هومر، پدر خانواده، هنگام بازدید از جسد مومیایی شده ی رئیس جمهور سابق جمهوری خلق چین یعنی مائو تسه‌تونگ، او را «فرشته کوچولویی» توصیف می کند «که ۵۰ میلیون نفر را به قتل رساند.»

در این قسمت همچنین خانواده ی سیمپسون ها هنگام عبور از میدان تیان‌آن‌من با تابلویی برخورد می کنند که روی آن نوشته شده: «در این مکان در سال ۱۹۸۹ هیچ اتفاقی رخ نداد.»

سانسور کارتون سیمپسون ها

سانسور کارتون سیمپسون ها

این میدان به حادثه ی کشتاری شهره است که در سال ۱۹۸۹ در آن رخ داد، زمانی که نیروهای دولتی چین به روی معترضین غیر مسلح خواهان دموکراسی آتش گشودند. حکومت چین تلاش زیادی برای پاک کردن این حادثه از حافظه ی ملی داشته است.

حذف این قسمت از کارتون سیمپسون ها هفته ی گذشته با بررسی شبکه دیزنی پلاس هنگ کنگ توسط خبرگزاری فرانسه فاش شد. آن ها متوجه شدند علیرغم وجود قسمت های ۱۱ و ۱۳ فصل شانزدهم، خبری از قسمت دوازدهم آن نیست.

روشن نیست که آیا دیزنی خود دست به حذف این قسمت زده و آن ها هنوز پاسخی به سؤال رسانه ها در این خصوص نداده اند.

سانسور در منطقه ی خودمختار هنگ کنگ از زمان حذف قانون امنیت ملی آن در سال گذشته، به سرعت در حال افزایش بوده است. حذف این قانون به سرکوب رسانه های خبری، ممنوعیت قطعات موسیقی و افزایش سانسور فیلم ها منجر گشته است.

نمایش یک فیلم بدون مجوز می تواند به ۳ سال حبس و پرداخت ۱۳۰ هزار دلار جریمه ی نقدی بیانجامد.

سال گذشته با اکران نسخه ی لایو اکشن «مولان» (Mulan) دیزنی با انتقادات زیادی مواجه شد. در تیتراژ این فیلم از سازمان های دولتی در سین‌کیانگ تشکر شده بود، منطقه ای در چین که سال ها است میلیون ها مسلمان در آن زندانی و تحت نظر هستند و مورد انواع اعمال خلاف حقوق بشری قرار دارند. 

منبع: روزیاتو
کد مطلب: ۳۵۶۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت