چگونه روس‌ها موجب خلق اسکار مستند شدند؟

«اولین اسکار» فیلمی است که داستان ساخته شدن نخستین مستند برنده اسکار در سال ۱۹۴۳ را تصویر می‌کند.

چگونه روس‌ها موجب خلق اسکار مستند شدند؟

 اولین تریلر بین‌المللی از فیلمی درام درباره جنگ جهانی دوم با عنوان «اولین اسکار» منتشر شده که داستان واقعی ساخته شدن مستند «مسکو حمله می‌کند» را نشان می‌دهد. این فیلم سال ۱۹۴۳ به عنوان نخستین فیلم برنده جایزه اسکار بهترین مستند سال معرفی شد.

فیلم «اولین اسکار» که در حال حاضر در مراحل پس از تهیه است، قرار است بیست‌ و چهارم مارس اکران شود. شرکت سنترال پارتنرشیپ فیلم را در بازارهای خارجی به نمایش می‌گذارد.

این فیلم داستان ۲ دانشجوی فیلمبردار را تعریف می‌کند که در حالیکه نازی‌ها دارند به مسکو نزدیک می‌شوند، قبول نمی‌کنند شهر را ترک کنند و به جای آن داوطلب می‌شوند تا از خط مقدم فیلمبرداری کنند و زشتی‌های جنگ و شجاعت‌های سربازان شوروی را به تصویر بکشند.

فیلم همچنین یک داستان ثانوی هم دارد که در آمریکا به وقوع می‌پیوندد. بعد از پیش‌نمایش این مستند، یکی از اعضای کمیته گزینش جوایز آکادمی همکارانش را متقاعد کرد که یک بخش جدید برای به رسمیت شناختن بهترین مستند سال به جوایز اسکار اضافه کنند.

آکادمی اسکار در آن سال در تجلیل از فیلم این ۲ جوان گفت «مسکو حمله می‌کند» جایزه را به خاطر «نمایش شفاف قهرمانی‌های ارتش روسیه و مردم روسیه در دفاع از مسکو و دستاوردش تحت این شرایط سخت و خطرناک» برنده شده است.

«اولین اسکار» توسط سرگی موکوریتسکی کارگردانی شده که بیشتر از همه به خاطر فیلم جنگ جهانی دوم «نبرد سواستوپول» درباره لیودمیلا پاولیچنکو زن تک‌تیرانداز شناخته می‌شود.

 

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۵۶۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت