فیلم بی رویا مشتری خارجی پیدا کرد

فیلم اروپا بی‌رویا را به خریداران بالقوه معرفی خواهد کرد.

فیلم بی رویا مشتری خارجی پیدا کرد

بی‌رویا به عنوان اولین فیلم بلند آرین وزیردفتری، روایتگر داستان دختری به نام رویاست که در حین آماده شدن برای مهاجرت از ایران یک زن جوان را ملاقات می‌کند که گم شده و چیزی به خاطر نمی‌آورد. رویا به این زن گمشده پناه می‌دهد و او را به همسر، خانواده و دوستانش معرفی می‌کند بدون این که متوجه شود این زن آمده تا جای او را بگیرد...

کمپانی پیکچر تیری اینترنشنال با انتشار بیانیه‌ای درباره این فیلم گفت: خط داستانی زنی که هویت خود را از کف می‌دهد شبیه به کارهای هیچکاک، پولانسکی و دی‌پالماست و وزیردفتری در این فیلم با بازی جذاب بازیگرانی چون طناز طباطبایی، صابر ابر و شادی کرم رودی، آن را با سنت واقع‌گرایی اجتماعی در سینمای ایران پیوند می‌دهد.  

کارگردان بی‌رویا نیز درباره این فیلم می‌گوید: این که کسی واقعا هویت خود را از دست بدهد شاید در نگاه اول فراواقع‌گرایانه به نظر برسد اما به عنوان کسی که از جایی آمده که در آن مردم معمولا برای آنچه هستند مورد سرزنش قرار می‌گیرند، این مساله تا حد ممکن روشن و واقع گرایانه به نظر می‌رسد به ویژه در جایی که جامعه تصمیم می‌گیرد هویت شما را جوری که ترجیح می‌دهد تعریف کند. نقش اول داستان ما، رویا، در این فیلم یک درس ساده و تراژیک یاد می‌گیرد: این که یا خودتان را تغییر داده و با شرایط وقف می‌دهید یا حذف شده و با آنها که خود را با شرایط وقف داده‌اند جایگزین خواهید شد.

فیلم بی رویا ساخته وزیردفتری برای اولین بار در چهلمین جشنواره فیلم فجر اکران خواهد شد، جشنواره‌ای که پیش از افتخارآفرینی فیلم‌های تحسین‌شده‌ای چون جدایی نادر از سیمین اصغر فرهادی و بچه های آسمان مجید مجیدی آنها را برای اولین بار به نمایش درآورد.

جدیدترین فیلم کوتاه وزیردفتری جوان با عنوان مثل بچه آدم در سال ۲۰۱۸ در بخش سینه فونداسیون هفتادمین جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

عوامل فیلم بی‌رویا عبارت بازیگران: طناز طباطبایی، صابر ابر، شادی کرم‌رودی، فرانک کلانتر، مجتبی فلاحی، نهال دشتی، میلاد یزدانی، مهری آل‌آقا، تیام کرمانیان، شهریار فرد، مصطفی اکبری، حضور رضا داوودنژاد و مائده طهماسبی، نویسنده و کارگردان: آرین وزیردفتری، تهیه‌کنندگان: سعید سعدی و هومن سیدی، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، دستیار اول فیلمبردار: حامد عزت‌خواه، مدیر صدابرداری: رشید دانشمند، طراح چهره‌پردازی: عظیم فراین، طراح صحنه: محسن نصراللهی، طراح لباس: الهام معین، تدوین‌گر: مهدی سعدی، طراحی و ترکیب صدا: زهره علی‌اکبری، موسیقی: بامداد افشار، دستیار اول کارگردان: حسین خضوعی، منشی صحنه: آذر تجلی، برنامه‌ریز: نیلوفر کوخانی،مدیر تبلیغات: میثم میرزایی و آریان امیرخان، مشاور رسانه‌ و تبلیغات: مهسا همتی، عکاس: محمد بدرلو، مدیر تولید: زندهاد یاسر سلیمانی، مدیر تدارکات: مهدی بحری، فیلمبردار پشت صحنه: نیکی کوخانی، جلوه های ویژه میدانی: آرش آقابیک، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: محسن خیرآبادی، تصحیح رنگ: نیما دبیرزاده هستند.

 

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۵۷۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت