ناگفته‌های صحرا اسداللهی بازیگر نقش مادر علیرضا بیرانوند

زنان لر ویژگی های منحصربفردی دارند/ یکسری موارد بین همه فوتبالیست‌ها مشترک است

صحرا اسداللهی، بازیگر تئاتر معتقد است اگر بازهم به گذشته بازگردد، در فیلم «بیرو» بازی می‌کند، چون بسیار به فوتبال علاقه دارد و تیم مورد علاقه‌اش پرسپولیس است.

زنان لر ویژگی های منحصربفردی دارند/ یکسری موارد بین همه فوتبالیست‌ها مشترک است

 فیلم سینمایی «بیرو» به کارگردانی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی که در اولین روز جشنواره به نمایش درآمد، بخشی از زندگی علیرضا بیرانوند، فوتبالیست را به تصویر می‌کشید. در این فیلم، صحرا اسداللهی، بازیگر تئاتر و مستندساز، نقش مادر علیرضا بیرانوند را ایفا می‌کند. اسداللهی در این فیلم حضور کمرنگی دارد، به همین دلیل به گفت‌وگو با او پرداخیتم که در ادامه می‌خوانید.

خانم اسداللهی با توجه به توانایی‌های شما و بُعد دراماتیک زندگی علیرضا بیرانوند، انتظار داشتیم که نقش شما به عنوان مادر این فوتبالیست، خیلی پر رنگ‌تر باشد، چرا نقشتان تا این اندازه کمرنگ بود و چرا این نقش کوتاه را پذیرفتید؟

نقش کوتاه نبود، بلکه یک نقش مهم، تاثیرگذار و از آن چیزی که به نمایش درآمد بلندتر بود، مثل اینکه فیلم خیلی طولانی شده و تصمیم گرفتند فیلم را کوتاه کنند، به همین دلیل ناگزیر بودند بخش‌هایی را حذف کنند، من گله‌ای ندارم‌ برای اینکه، این نقش هر چه قدر هم کوتاه باشد، با صلاحدید کارگردان انجام شده و فکر می‌کنم که مادر بیرانوند، بسیار در زندگی‌اش تاثیرگذار بوده است، بنابراین یک پلان هم برای من کافیست که این تاثیر را نشان دهم.

مادر ایشان را هم از نزدیک دیدید؟

نه متاسفانه، اما خیلی سوال پرسیدم، یک مشاور لهجه داشتیم که بسیار درباره زنان لر صحبت کردند، آن‌ها یکسری ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که من حتی یک درصد آن را هم نتوانستم نشان دهم. زنان بسیار قدرتمندی هستند و مشخص است چه فرزندانی پرورش می‌دهند.

فیلم دیالوگ محور نیست از ابتدا قرار همین بود؟

این تصمیمی است که مرتضی علی در تدوین گرفته است، ما خیلی عادی دیالوگ‌هایمان را می‌گفتیم و بعد دیدیم که بخش‌های سکوت شده، بخش‌های حذف شده و ... بدم نیامد، به نظرم این موضوع چیز جذاب و متفاوتی بود. «بیرو» فیلمی است که شبیه هیچ یک از دیگر فیلم‌های جشنواره نیست، نمی‌خواهم بگویم خیلی خوب، یا خیلی بد، اما فیلم متفاوتی دیدیم و کار ما سخت‌تر است، چون تلاش کردیم در سکوت این اتفاق را رقم بزنیم.

«بیرو» یک کار متفاوت و البته فوتبالی در کار شماست، اهل فوتبالید؟

بله، «بیرو» یک کار متفاوت است و من خودم هم آدمی، بسیار فوتبالی هستم و اگر زمان برگردد قطعا بازی مجدد در این فیلم را قبول می‌کنم چون علیرضا بیرانوند را دوست دارم و احترام زیادی برایش قائل هستم.

طرفدار استقلالید یا پرسپولیس؟

بسیار پرسپولیسی هستم، مستند ورزشی ساختم و چون فیلمسازم می‌دانم که ساخت مستند ورزشی چه قدر سخت است به همین دلیل بسیار برایم جذاب است. پرسپولیسی بودنم هم روی علاقه به بیرانوند و بازی در این فیلم بسیار تاثیرگذار بود، فکر می‌کنم اگر استقلالی بودم، قطعا یک اتفاق دیگر رخ می‌داد.

باتوجه به اینکه خودتان هم فیلمساز هستید، اگر بخواهید یک برهه‌ای از زندگی علیرضا بیرانوند را بسازید، کدام دوران است؟

فکر می‌کنم یکسری موارد بین همه فوتبالیست‌ها مشترک است، اینکه کودکی سختی داشتند، کار کردند، از زمین خاکی شروع کردند اما اگر من بودم به زندگی فعلی علیرضا بیرانوند می‌پرداختم، چون می‌خواهم ببینم آدمی که در اوج است و تقریبا دوره فوتبالی‌اش روبه اتمام است، نگرانی‌اش چه شکلی است. 

منبع: خبر آنلاین
کد مطلب: ۳۵۷۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت