با ۱۰ انیمه برتر عاشقانه ژاپنی آشنا شوید

در فرهنگ ژاپنی، همواره نگاه عمیقی به مفهوم عشق انداخته شده و این مورد در انیمه‌های امروزی نیز تجلی پیدا کرده است.

با ۱۰ انیمه برتر عاشقانه ژاپنی آشنا شوید

انیمه هنری است که بخش اعظمی از ژانرها را پوشش می‌دهد. به خاطر لطیفی و حالت رویا گونه‌ای که انیمه می‌تواند داشته باشد، گزینه خوبی برای نشان دادن داستان‌های عاشقانه است. انیمیشن‌های درجه یکی هستند که با داستان‌هایی هیجان انگیز و غم انگیز، بهترین عاشقانه‌ی ممکن را به تصویر بکشند. در فرهنگ ژاپنی، همواره نگاه عمیقی به مفهوم عشق انداخته شده (همیشه هم درمورد عاشقانه‌های شاد و خوش نیست!) و این مورد در انیمه‌های امروزی نیز تجلی پیدا کرده است. 

۱ – Classmates

پوستری از Doukyuusei (Classmates)

این انیمه عاشقانه محبوب درمورد دو پسر دانش آموز دبیرستانی بسیار متفاوت می‌باشد که بزرگ می‌شوند و در نهایت،‌ یکدیگر را ملاقات می‌کنند. ما شاهد یک داستان عاشقانه دبیرستانی هستیم که در ژانر خودش،‌ به خوبی پستی بلندی‌های یک رابطه را نشان می‌دهد و همان دراماهایی را تقدیمتان می‌کند که از ژانر عاشقانه انتظارش را دارید. چیزی که این انیمه را خاص می‌کند، آرت استایل خاصش است که برای بسیاری از مخاطبان جذاب است.

۲ – Your Name

طرحی از Your Name

موضوع عوض شدن بدن‌ها، یکی از مواردی بوده که در انیمه‌های کمدی استفاده زیادی از آن صورت گرفته است. Your Name از این موضوع برای داستان عاشقانه خود استفاده می‌کند. یک دختر روستایی، این آرزو را دارد که به جای یک پسر در کلان شهر توکیو زندگی کند. از طرفی، پسری در داستان حضور دارد که از زندگی پر مشغله‌اش خسته شده است. یک صبح، آن‌ها از خواب بلند می‌شوند و می‌فهمند که بدنشان جابه‌جا شده است. حال آنان درگیر حل معمای این اتفاق می‌شوند و سعی می‌کنند یکدیگر را پیدا کنند. طراحی زیبا و داستان روان Your Name، توانست برای آن جوایز زیادی از جمله برنده بهترین انیمیشن LAFCA در سال ۲۰۱۶ و مانچینی در سال ۲۰۱۷ را به دست بیاورد. نامتعارف، شیرین و گاه غمگین، ما شاهد پیچش‌های زیادی در این انیمه هستیم. اگر علاقه مند به ژانر عاشقانه هستید باید این انیمه را ببینید.

۳ – Tamako Love Story

نمایی از Tamako Love Story

آیا دنبال یک کمدی عاشقانه می‌گردید؟ Tamako Love Story درمورد دو دانش آموز دبیرستانی دست و پا چلفتی است که در نهایت، احساساتی را که به یکدیگر دارند را ابراز می‌کنند. زمانی که پسری به نام موچیزو اوجی تصمیم می‌گیرد به دانشگاه برود، به تاماکو،‌ دختری از همه جا بی‌خبر می‌گوید که به او علاقه داشته است. رو به رو شدن با مردم محلی آن شهر کوچک و کلی اتفاقات لطیف و بامزه،‌ سبب شده این انیمه داستانی پر از سوتفاهم‌ها و اتفاقات نابهنجار را روایت کند. یک قصه کلاسیک و جذاب که قطعا بهتان دلگرمی می‌دهد و با نشان دادن داستان ماجراهای جالب دو دانش آموز عاشق، شما را می‌خنداند.

۴ – Whisper of the Heart

نمایی از Mimi wo Sumaseba (Whisper of the Heart)

انیمه‌ای از استودیوی افسانه‌ای جیبیلی. همانند دیگر کارهای این استودیو، با اثری فوق العاده طرف هستیم. دختر و پسری چندین و چندبار با یکدیگر هم‌مسیر می‌شوند و پس از مدتی،‌ به نظر می‌رسد که پسر سعی دارد نظر دختر را جلب کند! این دو سعی می‌کنند یکدیگر را بیشتر بشناسند و درمورد امیدها و رویاهای یکدیگر یاد بگیرند. شاید اندازه دیگر انیمه‌های جیبیلی حماسی نباشد، اما نمی‌توان منکر زیبایی‌های فراوان آن شد! افراد زیادی می‌توانند با داستان ارتباط برقرار کنند. ما فقط شاهد یک عاشقانه نیستیم،‌ بلکه این انیمه به ما می‌آموزد که رویاهایمان را دنبال کنیم و بفهمیم که چه چیزهایی برایمان ارزش دارند.

۵ – Into the Forest of Fireflies’ Light

نمایی از Into the Forest of Fireflies’ Light

اینبار،‌ شاهد یک افسانه محلی ژاپنی هستیم که داستانی درمورد عشق و از دست دادن را برایمان تعریف می‌کند. جین،‌ یک روح جنگل است. هوتارو، دختری جوان است که در هنگام کودکی جین را در جنگل،‌ وقتی که گم شده بود ملاقات کرده است. اما اگر جین به انسانی دست بزند، برای همیشه ناپدید می‌شود. وقتی که هوتارو بزرگ شده و به یک دختر جوان تبدیل می‌شود، این دو نفر بیشتر از قبل عاشق یکدیگر می‌شوند. داستان با یک تراژدی تمام می‌شود اما در هر تلخی، یک شیرینی هم پیدا می‌شود! این انیمیشن زیبا، یک تجربه بسیار متفاوت را برایتان به ارمغان می‌آورد.

 

۶ – The Wind Rises

تصویری از KazeTachinu (The Wind Rises)

اثری دیگر از استودیو جیبیلی، این‌بار زندگی شخصی به نام جیرو هوریکاشی، مخترع هواپیمای بدون سرنشین، را به تصویر می‌کشد. جیرو مردی بوده است که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است. او دچار یک مشکل بینایی بوده که سبب شد از خلبان شدن باز بماند. در دوران شغل مهندسی‌اش نیز با مشکلاتی رو به رو بوده است. در نهایت، او عاشق زنی می‌شود که چند بار در هنگام گذر کردن او را دیده است. زنی که تراژدی‌های خاص زندگی خودش را دارد. داستان شیرینی روایت می‌شود و در عین حال، بینندگانش را به چالش می‌کشاند.

۷ – The Garden of Words

نمایی از The Garden Of Words

یک داستان دراماتیک با محوریت دو آدم بسیار متفاوت، مردی کفاش و زنی مرموز،‌ که بدون اینکه یکدیگر را از قبل بشناسند در یک پارک با یکدیگر ملاقات می‌کنند. وقتی که هویت‌ها معلوم و رازهای بیشتری برملا می‌شوند، داستان یک پیچش تراژدیک پیدا می‌کند. یک داستان آرام و درامایی زیبا که اشارات فرهنگی خاص خودش را نیز دارد. طراحی پارکی که این زوج بیشتر وقتشان را با یکدیگر می‌گذرانند، با اینکه تماماً با دست نقاشی شده‌ است، آنقدر محشر است که فانتزی به نظر می‌آید. عاشقانه فیلم بسیار پر احساس است و باید تماشای آن را در اولویت خود قرار دهید.

۸ – Howl’s Moving Castle

نمایی از Howl's Moving Castle

یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین آثار استودیوی جیبیلی که بر اساس یک رمان غربی به نویندگی دایان وین جونز ساخته شده است. زنی ساده و مسئولیت پذیر به نام سوفی،‌ پس از آنکه توسط جادوگر مرموزی به نام هاول از مرگ نجات می‌یابد، توسط جادوگری حسود نفرین شده و تبدیل به زنی پیر می‌شود. او سپس به دنبال دوای درد خود می‌گردد،‌ با اینکه اتفاقات بد پشت سر هم برایش رخ می‌دهند. یک انیمه بسیار زیبا که پر از صحنه‌های فوق العاده است و نزدیک به دو ساعت شما را سرگرم خودش خواهد کرد!

۹ – I’ve Always Liked You

شخصیت‌های Zutto Mae kara Suki Deshita: Kokuhaku Jikkou Iinkai (I’ve Always Liked You)

کارگردانی شده توسط تتسویا یاناگیساوا، داستان چند نوجوان دبیرستانی روایت می‌شود که در ابراز علاقه به شخص مورد نظرشان مشکل دارند. یک کمدی عاشقانه کلیشه‌ای که از نابهنجاری و حسادت‌های نوجوانانه پر شده است. یک فیلم باحال که طراحی بسیار خوبی دارد و می‌تواند گزینه خوبی برای وقتی که می‌خواهید یک اثر سرگرم کننده ببینید باشد. اگر هم دنبال یک انیمه با داستانی غمگین می‌گردید، باز هم گزینه خوبی جلویتان است که داستان خاصش را به خوبی تعریف می‌کند. انیمه ساندترک‌های بسیار خوبی دارد که بهتر است آن‌ها را هم از دست ندهید!

۱۰ – The Girl Who Leapt Through Time

نمایی از The Girl who Leapt Trough the Time

وقتی که ماکوتو می‌فهمد قابلیت این را دارد که در زمان سفر کند،‌ تصمیم می‌گیرد زندگی‌اش را ساده‌تر و اشتباهاتش را جبران کند. مانند درست کردن خراب‌کاری‌ها و نمرات بدش. هرچند، او متوجه می‌شود که سفر در زمانش محدود است و با این کار به افرادی نیز آسیب می‌رساند. چیزها آرام آرام شروع به تغییر می‌کنند،‌ از جمله رابطه او با دوستش چیاکی. هیچ انیمه‌ای همانند این را نمی‌توانید پیدا کنید و همچنین توانسته در فصل جوایز نیز خوش بدرخشد. دیدنش را از دست ندهید.

منبع: ویجیاتو
کد مطلب: ۳۵۷۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت