کار به‌درخواستِ استعفای وزیر کشیده است: انتقاد تندِ گروهی از ائمه‌ی جمعه‌ی شهرهای مختلف کشور به‌جشنواره‌ی فجر امسال

جمعی از ائمه جمعه کشور با انتقاد از نوشین معراجی معراجی نسبت به حواشی جشواره فیلم فجر اعتراض کردند

کار به‌درخواستِ استعفای وزیر کشیده است: انتقاد تندِ گروهی از ائمه‌ی جمعه‌ی شهرهای مختلف کشور به‌جشنواره‌ی فجر امسال

پس از انتشار یک ویدیو از پوشش افراد حاضر در جشنواره و هم‌چنین صحبت‌های یکی از افراد حاضر در جلسه‌ی مطبوعاتی فیلم نمور، امروز گروهی از ائمه‌ی جمعه‌ی شهرهای مختلف کشور، انتقادهای تندی از جشنواره‌ی فجر امسال داشتند.

 

کافه سینما


از جمله امام جمعه‌ی ارومیه گفت: امروز شهوت و اباحه‌گری به وسیله فیلم در جامعه نشر داده می‌شود؛ در جشنواره فجر ضمن تشکر از ساخت فیلم‌های خوب، جای تأسف است که مراقبت نشد و زنی در نظام جمهوری اسلام که این اندازه شهید داده، پشت تریبون قرار گرفت و فتوا داد!!.

 بدتر از سخنان آن زن، سکوت مسئولین بود که باید جواب می‌دادند، باعث تأسف است که در نظام جمهوری اسلامی یک زنی فتوا بدهد و بگوید از نظر من عقد لازم نیست، مگر شما پیامبر هستید که فتوا می‌دهید، آیا ما باید هم در گذشته هم امروز شاهد این اتفاقات باشیم، امروز اگر طلبه‌ای بخواهد حرفی بزند و از حرکت غلطی انتقاد کند، آبرویش را می‌برند، اما فردی در جشنواره فیلم فجر که باید مبانی انقلابی را به رخ بکشد احکام دین زیر سوال می‌برد.

همچنین امام جمعه‌ی البرز بابیان اینکه رویکرد جشنواره فیلم فجر نسبت به سال‌های قبل بهتر بود، اما آن‌قدر خراب‌کاری شده که خوبی‌ها به این زودی‌ها خودش را نشان نمی‌دهد، گفت: محتوای بعضی فیلم‌ها عالی بود، اما تعداد قابل‌توجهی هم محل تأمل است. محتوای آن فیلم‌ها حتی اسامی آن‌ها با چیزی که رهبر معظم انقلاب در نظرشان است و جامعه ما امروز به آن نیاز دارد که بحث امیدآفرینی است منطبق نبود. بعضی از آن فیلم‌ها اسم‌هایشان را که کنار هم بگذارید کلاً آدم ناامید می‌شود. این‌ها خوب نبود که باید به آن توجه کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه خاطرنشان کرد: آن چیزی که لازم به تذکر است که قبلاً هم مکرر تذکر داده شده این است که نباید گذاشت فرهنگ اباحه گری بخصوص در دستگاه‌های حاکمیتی رواج پیدا کند و به‌شدت باید جلوگیری شود و هیچ توجیهی هم قابل‌قبول نیست. دستگاه‌هایی که دارند از نظام ارتزاق می‌کنند باید رعایت کنند.

وی در ادامه افزود: مثلاً بگوییم طرف نظر شخصی داده و کذا و کذا. خب شما تریبون دادید که نظر شخصی داده. چرا ممیزی لازم صورت نگرفته؟ آن‌قدر رهاشده که شخص جرأت می‌کند این‌گونه سخن بگوید. اگر وزارت ارشاد و دستگاه متولی در صورت تخلف برخورد جدی بکند، افراد در رفتار خودشان تجدیدنظر می‌کنند. چون برخورد جدی ندیدند فضا را برای خودش آماده می‌بیند که حتی فتوا هم بدهد؛ و یک منکری را رسماً از تریبون اعلام کند؛ و بعد هم کسی نباشد که بلند شود بزند تو دهن طرف که چه میگویی! چون همه آن‌هایی که آنجا نشستند، سِر هستند. همه تحت تأثیر هستند و در سالیان سال همین‌جور بار آمده‌اند، لذا اگر برخورد جدی صورت بگیرد مؤثر خواهد بود. گاهی هم رفتارهای اشخاص نشان‌دهنده نظراتشان است و لازم نیست حرف بزنند و فتوا بدهند. محیط‌های فرهنگی باید عاری ازاین‌گونه مسائل باشد.

از سوی دیگر:

آقای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با دبیر جشنواره فیلم فجر چه برخوردی کردی؟ همه باید فریاد بزنیم، ما اجازه نمی‌دهیم در این کشور علیه اسلام و شهدا حرفی زده بشود؛ آقای وزیر من جای تو بودم استعفا می‌دادم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در گیلان، حجت الاسلام تقی روحانی، در خطبه‌های نمازجمعه رودسر با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه، اظهار داشت: امسال در این جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی که هر سال برگزار می‌شود چه خبر است؟ ما با هیچ دولتی عقد اخوت نبستیم و با هیچ کسی تعارف نداریم.

وی افزود: به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر تذکر باید داده شود، یک طرف قضیه بدحجابی‌هایی بود که در جشنواره رخ داد، و طرف دیگر قضیه آن خانمی بود که پشت تریبون رسمی، ازدواج سفید را تبلیغ و حتی فتوا هم می‌دهد؛ آقای وزیر چرا نزدی به دهن این خانم؟

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: در دولت انقلابی که رأس این دولت حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی که خود دو سال خادم امام رضا (ع) بود، انتظار نداشتیم در پشت تریبون رسمی علناً علیه اسلام آن هم با آن پیشینه بدحجابی که آن خانم داشت، بشنویم.

خطیب جمعه رودسر افزود: آقای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با دبیر جشنواره چه برخوردی کردی؟ همه باید فریاد بزنیم، ما اجازه نمی‌دهیم در این کشور علیه اسلام و شهدا حرفی زده بشود؛ آقای وزیر من جای تو بودم استعفا می‌دادم.

منبع: کافه سینما
کد مطلب: ۳۵۷۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت