خط قرمزها برای فیلمی با بازی تنابنده

ابراهیم ایرج‌زاد درباره انتخاب محل فیلمبرداری و لوکیشن این اثر گفت: با وجود اینکه ماجرای این فیلم در مشهد رخ داده است اما اجازه فیلمبرداری در این شهر را نداشتیم و فقط سعی کردیم با تمرکز بر لهجه بازیگران، این فضا به صورت غیرمستقیم به مخاطب منتقل کنیم.

خط قرمزها برای فیلمی با بازی تنابنده

ابراهیم ایرج‌زاد کارگردان «عنکبوت» در مراسم اکران خصوصی این فیلم که شب گذشته دوم‌اسفندماه در پردیس شمیران برگزار شد، پیش از نمایش این فیلم با بیان اینکه "از سال ۹۶ تصمیم به ساخت این اثر گرفتیم اما از همان ابتدا با چالش‌هایی مواجه شدیم" بیان کرد: جواد نوروزبیگی و محمدصادق رنج‌کشان ریسک بزرگی برای سرمایه‌گذاری در این پروژه انجام دادند، به همین دلیل از آنها قدردانی می‌کنم زیرا احتمال توقیف و عدم نمایش این اثر کم نبود. 

 

خط قرمزهای برای فیلمی با بازی تنابنده

این کارگردان با بیان اینکه "ماجرای این فیلم در مشهد و حدود ۲۰ سال پیش رخ داده" مطرح کرد: از همان ابتدا برای ساخت این فیلم اجازه فیلمبرداری را در این شهر به ما ندادند و علاوه بر آن در ادامه هر چیزی که به مشهد ارتباط پیدا می‌کرد، خط قرمز پروژه ما بود. این درحالی است که من خودم هم اهل مشهد هستم. 

ایرج‌زاد درباره انتخاب لوکیشینی متناسب با فضای این فیلم توضیح داد: باید به دنبال لوکیشن‌هایی می‌رفتیم که شهر دیگری را نمایندگی نکند و اجازه استفاده از لهجه مشهدی نداشتیم تنها تمرکز ما بر بازیگران بود و سعی کردیم آوا و آهنگ کمرنگی را در صدای خود ایجاد کنند که در گوش مخاطب اشاره غیرمستقیم شود. 

این فیلمساز به اتفاقات چند روز اخیر برای اکران فیلمش نیز اشاره کرد و گفت: «عنکبوت» ۲۶بهمن‌ماه روی پرده سینماها رفت اما چند روز اول اجازه نمایش در شهر مشهد پیدا نکرد، همچنین این اتفاق برای استان قم هم رخ داد اما اکنون فیلم در سراسر کشور در حال اکران است.

ایرج‌زاد همچنین درباره هدفش از ساخت این اثر گفت: سعی کردم از اصل سوژه مراقبت کنم و به دنبال آن بودم که فیلم در همین دوره، برای همین مردم و در همین سینماها نمایش داشته باشد که خوشبختانه هر دو اتفاق افتاد.

در این مراسم محسن تنابنده، ساره بیات، ماهور الوند، اکتای براهنی، ابراهیم ایرج‌زاد، جواد نوروزبیگی، محمدصادق رنجکشان و مهمانانی از جمله حمید فرخ‌نژاد، اندیشه فولادوند، جواد یحیوی، زیبا کرمعلی، سجاد بابایی، محمد حمزه‌ای، حسن مصطفوی، امید شمس، علیرضا صمدی، عادل تبریزی، جعفر گودرزی، زانیار خسروی، پدرام کریمی، روح الله برادری و... حضور داشتند. 

خط قرمزهای برای فیلمی با بازی تنابنده

محسن تنابنده، ساره بیات، شیرین یزدان بخش، ماهور الوند، گلنوش قهرمانی، علی باقری، مهدی حسینی نیا، جواد یحیوی، آتیه جاوید، مهدخت مولایی، سحر عبدالهی، حمیدرضا هدایتی راد، نیوشا علیپور، یوسف خسروی و با حضور فرید سجادی حسینی از جمله بازیگران «عنکبوت» هستند.

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از کارگردان ابراهیم ایرج‌زاد، تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی، جانشین تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار: محمدصادق رنجکشان، نویسنده: اکتای براهنی، مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، تدوین: سهراب خسروی، موسیقی: حامد ثابت، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، طراح چهره‌پردازی: مجید اسکندری، طراح صحنه: آیدین ظریف، طراح لباس: نازنین خزاعی، مدیر صدابرداری: طاهر پیشوایی، مجری طرح: امیرحسین نوروزبیگی، مدیر تولید: شهاب علی‌بخشی، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: سینا قویدل، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک، اصلاح رنگ: کامران سحرخیز، لابراتوار: استودیو روشنا، مدیر تدارکات: حسین میرزامحمدی، دستیار اول کارگردان: محمدرضا کشمیری، برنامه‌ریز: سیدجواد حسینی، منشی صحنه: مرجان تاجیک، فیلم پشت صحنه: باران جعفری، عکاس: حبیب مجیدی و مشاور رسانه‌ای: نغمه دانش آشتیانی. عکاس اکران خصوصی مرضیه کارآمد.

خط قرمزهای برای فیلمی با بازی تنابنده

 
منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۵۷۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت